nieuw project

hoi ik zit in de tweede klas middelbare school en ik moet een project hebben voor techniek, niet te makkelijk want ik heb alle dingen van school al zowat gemaakt tenminste alle moeilijke dingen van school. en ik weet niet meer wat ik moet gaan doen tijdends techniekles.

gr JK:-)

ik heb een lt38c41 weet iemand of ik daar iets mee kan maken

Wat bedoel je met techniek, toen ik in de 2e klas zat, moesten we ook bij techniek leren thee te zetten en zelfs naaien. Ik ga er van uit dat jij nu iets met elektronica zoekt anders vraag je het niet hier, misschien kan je iets doen met leds, bijvoorbeeld een looplicht.

Ik denk niet dat je iets met een lt38c41 kan maken, zoek maar eens op google, je vindt niks anders dan datasheets.

[Bericht gewijzigd door niels v.v op zaterdag 4 november 2006 11:07:27

Ik kan er geen datasheets van vinden, dus geen flauw idee wat voor komponent het is. Maar het is beter om te draaien, Ik wil een ..... maken, daar dan even een zoekmachine opzetten, (of als je het niet kunt vinden hier verder vragen), en dat dan bouwen. Zoals de Chesire Cat in Alice in Wonderland "if you don't know where you want to go, every direction is the right one"

carpe cerevisi

Op 4 november 2006 11:05:13 schreef niels v.v:
Wat bedoel je met techniek, toen ik in de 2e klas zat, moesten we ook bij techniek leren thee te zetten en zelfs naaien. Ik ga er van uit dat jij nu iets met elektronica zoekt anders vraag je het niet hier, misschien kan je iets doen met leds, bijvoorbeeld een looplicht.

dat bedoel ik nou looplichten heb ik al lang gemaakt en sirenes heb halve kast vol met die dingen ik wil iets meer een uitdaging.
:-)

Oke, kijk dan eens op picbasic.nl, en begin met het programeren van PIC's of ga iets met HF doen, zoals een zender of radio maken.

een coilgun
heeft ook iets meer met het vak techniek te maken

een coilgun en dat is ik zit in de tweede middelbare school hoor

google?? dat leer je in de 1e ..?
coilgun is een apparaat wat metalen balletjes schiet.
balletjes worden dan door een spoel afgeschoten. Door een spanning op de spoel te zetten, wordt door de magnetische krachten de kogel weggeschoten.
De moeilijkheid zit um in de timing van het apparaat.
Tis wel leuk als je steeds verder schieten kunt door een beetje te tweaken.

KIS!!: Keep It Simple

Ik denk alleen niet dat hij daar de kennis en vooral het geld voor heeft:p

Een robotje? versterker, lichteffect, weet ik wat.

Magnetische flux loopt altijd in gesloten paden, elektrische stroom niet per se (volgens de wet van Ampère), want: elektrische lading kan ophopen.

Maak een mooie stereo led vu meter ;)

zonder prutsen kom je nergens!