pc op stereo aansluiten

eey,

ik zou graag willen dat ik mijn computer (geluid)op mijn stereo aan kan sluiten. hoe moet ik dat doen?

Hieper de piep!

line out van je pc naar de line in van je stereo.

pe4mb

jah, maar toch snap ik dat niet, de line-out van PC heeft maar 1 'gat' de line-in van van mij stereo heeft 2 'gaten' voor de speaker links en rechts. hoe moet ik dit dan aansluiten??

Hieper de piep!

Je moet een steker hebben met aan de enekant een jackplug en aan de andere kant 2 tulp stekkers die zijn in de winkel tekoop

//Project Quadrocopter 2.0 in progress //dsESC4x //PIC32Flight

als je snel klaar wil zijn, en je woont in België.
Ga naar de hubo, die zijn daar te koop, en niet duur.

ik woon niet in belgie, maar ik ga morguh ff naar de elctroboer om zo'n ding te halen

EDIT: heb ik verder dan nog wat nodig aan spullen betreft??

[Bericht gewijzigd door Roel op zondag 30 maart 2003 16:05:45

Hieper de piep!

nee als je stereo een aux-mode heeft is het gewoon een kwestie van inpluggen en aanzeteen die handel! *Pixie zet haar sterieo die aangesloten is op de computer nog net ff iets harder* :)

edit: let erop dat je kabel misschien wel lang moet zijn, tenzij je stereo naast je comp staat natuurlijk.

[Bericht gewijzigd door Pixie op zondag 30 maart 2003 16:12:34

Weer terug bij de leukste hobby in het universum

neej alleen die kabel dan stop je die jackplug in de lineout van je computer en de 2 tulp stekers in de line in van je stereo

//Project Quadrocopter 2.0 in progress //dsESC4x //PIC32Flight

ok bedankt allemaal, mijn stereo heeft een aux-mode en mijn PC staat naast mijn stereo, dus dat is geen probleem!

Hieper de piep!

als je je PC bijvoorbeeld 10 meter van je stereo afzet, en dan met elkaar verbind, gaat er dan geluidskwaliteit verloren, of iets dergelijks? of maakt het niet uit?

Hieper de piep!

Geluidskwaliteit gaat er niet echt verloren, ook niet na 10mtr.
Als je maar een afgeschermde "diode" kabel gebruikt.
Waar je wel op moet letten is dat als je een gigantische bromtoon hebt, je een aardlus hebt gemaakt als je PC met rand-aarde van de WCD is verbonden.

Ohm sweet Ohm | www.picbasic.nl

Op 30 maart 2003 21:29:49 schreef Frits Kieftenbelt:
.....Als je maar een afgeschermde "diode" kabel gebruikt.
......

wat bedoel je daarmee???

Hieper de piep!

Ik bedoel, niet 'zomaar' een meer-aderige kabel gebruiken.
Gebruik een afgeschermde kabel waar zowel het linker- als het rechter-kanaal apart zijn afgeschermd.
Een twee-ling snoer met afscherming kan dus ook.
Als je naar een (goede) elektronicazaak gaat en je vraagt om een diode-kabel dan moeten ze weten dat je een afgeschermde audio-kabel wilt hebben.

Ohm sweet Ohm | www.picbasic.nl

ik gebruik gewoon tweeaderiggekabel, meer dan 25 meter op school, en werkt nog gewoon perfect.

en ne gewone stomme telefoonkabel 2 paar, gaat da daar ook mee eigenlijk, ik wou het binnekort zo doen, en ik zit over een afstand van ongeveer 10m te bekabelen.

frits, bedankt, weer wat geleerd :)

edit: kan ik zelf ook een kabel maken die de PC en stereo verbind? of kan dit niet? en als het wel kan, hoe moet je dan de draden aansluiten.

[Bericht gewijzigd door Roel op maandag 31 maart 2003 20:59:08

Hieper de piep!

in princiepe kan het altijd, maar telefoonkabel heeft toch mantel als 2e pool? lijkt me niet lekker.

ik heb wat gevonden op www.conrad.nl: typ bij Product zoeken: 300000 OF DEZE: 309761

is dat dan zo'n 'splitter'? en kan daarvanaf gewoon een kabel trekken en op mijn stereo aansluiten?

Hieper de piep!
Hieper de piep!

wat wil je percies doen met die splitter

//Project Quadrocopter 2.0 in progress //dsESC4x //PIC32Flight

:r :+

[Bericht gewijzigd door mauritzzz op dinsdag 1 april 2003 13:36:49

Hello, I'm a signature virus. Copy me into your signature to help me spread.

Op 1 april 2003 13:13:26 schreef DJJeroen:
wat wil je percies doen met die splitter

de PC op mijn stereo aansluiten (lees ff ut tpoic door :+), of heb je daar andere dingen voor nodig

Hieper de piep!
Hello, I'm a signature virus. Copy me into your signature to help me spread.

het enigste wat je nodig hebt is een draad met 2 tuplstekers en 1 jackplug kun je gewoon in de winkel kopen

//Project Quadrocopter 2.0 in progress //dsESC4x //PIC32Flight

Op 1 april 2003 14:03:35 schreef DJJeroen:
het enigste wat je nodig hebt is een draad met 2 tuplstekers en 1 jackplug kun je gewoon in de winkel kopen

ok, hoe moet ik die 2 tulp + jackplug dan aan elkaar verbinden?

Hieper de piep!