Elektronica Boek

Beste circuitonliner's,

Voor te beginnen wens ik jullie een fantastisch 2007 toe.
Wist niet goed waar ik deze vraag moest plaatsen, als het in het foute topic is, mijn excuses ervoor.

Ik zoek een goed boek waar de basis principes van elektronica in staan beschreven. Ik ben niet echt een beginner, heb al een achtergrond, maar ik denk dat het zeker niey slecht is de basis nog eens opnieuw door te nemen zodat ik het nu op en top snap.

Kennen jullie misschien links ofzo?

Met basis bedoel ik; hoe kan ik een elektronica circuit opbouwen, niet digitaal, dit is voor later.

Hartelijk dank, Jef

Elektronica voor dummies, elektronica echt niet moeilijk? Is dat misschien wat voor je.

Maak me niet gek, ik ben al gek.

elektronica voor dummies is misschien niet uitgebreid genoeg, maar toch bedankt voor de info.

elektronica echt niet mogelijk da zijn 3boeken dus dat zal toch wel uitgebreid genoeg zijn lijkt mij

Er is een boek basiscursus elektronica te verkrijgen via bol.com! leek mij wel een goed boek!

High met Henk

Special Member

Op 3 januari 2007 17:41:07 schreef buzzer:
elektronica echt niet mogelijk da zijn 3boeken dus dat zal toch wel uitgebreid genoeg zijn lijkt mij

hmm leuk boek voor voorbeelden, maar echt veel nuttige info hoe het allemaal werkt..Dat is er niet echt bij

elektronic devices en digital fundamentals is een leuke starter. allebei van floyd, ik weet niet hoe de versie met VHDL is, die heb ik nog niet in mijn handen gehad. Ik denk alleen dat je hier voorlopig je handen aan vol hebt.

VHDL zet ik hier wel op mijn verlanglijstje....

http://covers.allbookstores.net/c/1127410133/book/full/0131946099

http://images.bestwebbuys.com/muze/books/09/0131140809.jpg

Let wel ff op dit zijn flinke pillen en NIET goedkoop. ik heb er echter nu soms nog profijt van! Zeker geen waardeloze investering.

digital fundamentals kost 115 euro bij een niet nader te noemen europese bookstore. Elektronic devices kost 86,99 bij diezelfde bookstore

[Bericht gewijzigd door High met Henk op donderdag 4 januari 2007 09:18:48

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???
Henry S.

Moderator

The Art of Electronics! Of als je het in het Nederlands wilt: Elektronica: Kunst & Kunde.

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.
High met Henk

Special Member

ook off topic, maar ik heb de seventh edition volgens mij

enne nin inch nails? Niet heel erg mijn band, beetje hersenloos geram, liever meer inhoud.

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???
Henry S.

Moderator

Beter :D

Maar volgens mij hoefde de TS geen boek over digitaal...

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.
Anoniem

Op 3 januari 2007 16:57:46 schreef jef:
Beste circuitonliner's,
[...]
Met basis bedoel ik; hoe kan ik een elektronica circuit opbouwen, niet digitaal, dit is voor later.

zoiets las ik al

High met Henk

Special Member

hmm sorry, ik gebruik ze allebij, maare met eleectronic devices is hij ook wel ff zoet ......

krijgt hij volgend jaar met de kerst digital fundamentals, 't jaar erop digital design en daarna kan hij nog iets met VHDL, uC, DSP

ofwel tot 10 jaar genoeg voer voor onder de kerstboom

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???

Voor de nog steeds geldende basisbegrippen adviseer ik
Dirksen 1, 2, 3, versterker en impulstechniek, digitale techniek.

succes
Faraday.

electronicaboertje

Golden Member

Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Albert Einstein

Is electronica echt niet moeilijk, nu aan te raden of niet?

High met Henk

Special Member

als je na wilt bouwen en snel succes wilt hebben vind ik het leuk

als je ECHT wilt leren vindt ik het geen goed boek, omdat ze eigenlijk alleen mar een schakeling geven en een vrij sumiere uitleg.

begin bij de basis is er niet bij. en de uitleg is verre van volledig

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???

mmz met welke zou je dan beginnen?
Ik heb nu de cursus van deze link gedownload : http://www.hobby-electronics.info/nl/course/

[Bericht gewijzigd door Zjokkeh op vrijdag 5 januari 2007 16:39:50

KT88

Overleden

Andreesie, ik heb twee niet ter zake doende posts van je verwijderd.

Ik begin me echt behoorlijk aan je te ergeren (en ik niet alleen).
Als je niets zinnigs hebt te melden, post dan niets.

" Ratings are for transistors.....tubes have guidelines" - www.audioconsultancy.nl -

en die boeken van malvino, zijn deze goed?

Op 17 januari 2007 13:07:09 schreef jef:
en die boeken van malvino, zijn deze goed?

Geen idee, persoonlijk vindt ik hun website iets te commercieël.
Een boek wat je zekers niet mag missen is 'the art of electronics' van Horowitz en hill, imho het beste boek voor iedere beginnende electronici.
Dit boek is het enige boek dat ik ken dat electronica beschrijft op een praktische direct toepasbare manier.
"elektronica, echt niet moeilijk" is meer een hobby-handleiding, veel praktische zaken w.b.t. het nabouwen, geen tot weinig theorie.
Daarnaast is het aan te raden een stukje algemene elektriciteitsleer/elektromagnetisme onder de knie te krijgen.
Een heel goed boek over elektromagnetisme is: "electromagnetics explained" van Ron Schmitt, heeft een beetje dezelfde opzet als 'the art of electronics', veel uitleg over de principes i.c.m. tekeningen en vrijwel geen hogere wiskunde.
Wil je persé veel wiskunde, trek dan "Elektromagnetisme", Deel 2, "Fundamentele Natuurkunde", van M. Alonso en E.J. Finn uit de kast :-P

Technology is dominated by two types of people: those who understand what they do not manage and those who manage what they do not understand

Als je echt bij de basis wilt beginnen met alles erop en eraan (dus ook de wiskunde, etc):
Foundations of Analog and Digital Electronic Circuits, van Anant Agarwal en Jeffrey H. Lang
Analog Integrated circuit design, David A. Johns en Ken Martin
Introductory Electromagnetics, Zoya Popovic en Branko D. Popovic

ook zal ik je aanraden veel forums door te lezen hier op CO. Er staan echt verschrikkelijk veel tips/weetjes/info op deze site.

en dan bedoel ik niet alleen hedendaagse berichten, maar ook "oude" berichten. Kan goed zoeken via de search bij het kopje forum.

[Bericht gewijzigd door Mitchell S op woensdag 17 januari 2007 17:44:24