PIC: DS1620 uitlezen

Alleen berichten met de trefwoorden “breadboard” worden getoond. Alle berichten tonen

Ik blijf die afwijkende temperatuur maar raar vinden. Dallas geeft zelf een max. afwijking van 0.5°C op. Nu zal het IC in free-running mode zelf wel een beetje warmte ontwikkelen, maar 1mA * 5V = 0.005W. Da's toch niks en niemendal?
Zit je DS1620 op de hoofdprint? Op een afzonderlijk printje? Op je breadboard? Ik zou het eens op een afzonderlijk printje plaatsen, waarbij je zoveel mogelijk koper laat staan, dat uiteraard contact maakt met de pinnen; desnoods op een dubbelzijdige print. Dan bekom je een goede warmteuitwisseling. Als het IC nog op je breadboard zit, kan je er tijdelijk een koelvinnetje tegen plakken met behulp van wat warmtegeleidende pasta.
Wat de DS1624 betreft: ik neem aan dat die nauwkeuriger is. Anders heeft het weinig zin, 13 bits te gebruiken om de temperatuur door te geven...

Prosper, yop la boum, c'est le roi du macadam (aldus Maurice Chevalier)

Het ICtje zit op een breadboard, ver weg van het enige component dat een beetje warm wordt (7805).

Ik heb de schakeling enkele uren uit laten staan, en schakel deze nu net in.
Nu geeft hij de juiste temperatuur aan.

Als het IC nog op je breadboard zit, kan je er tijdelijk een koelvinnetje tegen plakken met behulp van wat warmtegeleidende pasta.

Helaas, het temperatuur verschil blijft.

Edit:
Als ik de sensor rust wil geven (zodat de eventuele zelf opwarming minder wordt), is het dan voldoende om telkens de conversie te stoppen ?

[Bericht gewijzigd door MMSoft op zondag 11 februari 2007 11:13:01