hey ik moet een opdracht voor school maken ik ben er al 3 weken mee bezig maar nergens kan ik juiste informatie vinden of juiste combinatie.
ik moet een stroomkringschema(stroombaanschema)maken met deze gegevens

6 schakelaars, ik moet zelf uitzoeken welke, en4 lampen.

S1 moet E1 en E2 bedienen, aan en uit.
S2 moet E3 bedienen, aan en uit.
S3 moet E4 bedienen.

S4,S5,S6 moeten elk alle 4 de lampen kunnen bedien dus via s4 kan je e1,e2,e3,e4 bedienen.
dit ook voor s5 en s6.

normaal gezien heb je hiervoor 1 dubbelpolige,2enkelpolige,en 3 kruisschakelaars voor nodig maar ben niet zeker dus mensen wie kan mij alstublieft helpen

//mod edit, je mag me wel zooo dankbaar zijn voor die paar enters. ;)

[Bericht gewijzigd door klein is fijn op ]

Verbeter eerst je interpunctie eens. Het ontwerp zal dan ook een stuk duidelijker worden.

Man, man (neem ik aan) dit is onleesbaar.

mag het ook met een relais en kan je het wat duidelijker uit leggen dan kan ik je mischien helpen

en inderdaad het is niet te lezen tusse ruimte graag tussen de zinnen

[Bericht gewijzigd door knuppel op ]

Ik zie niks over een relais staan, dus dat zal wel niet...

Maar de TS laat niks meer van zich horen, onder het motto 'Pleur maar neer en speel verder met de Xbox'

Op 5 februari 2007 20:47:45 schreef Henry S.:
Ik zie niks over een relais staan, dus dat zal wel niet...

Maar de TS laat niks meer van zich horen, onder het motto 'Pleur maar neer en speel verder met de Xbox'

jep het zal wel trouwens wat houd (TS) in

maar ik heb toch al iets duidelijkere informatie gegeven

Waar? waar?
6 schakelaars, en daarna ben je mij ook helemaal kwijt...(wil natuurlijk niet veel zeggen!)

Op 5 februari 2007 20:54:47 schreef Monster_henry:
Waar? waar?
6 schakelaars, en daarna ben je mij ook helemaal kwijt...(wil natuurlijk niet veel zeggen!)

hij heeft het net makelijker uit gelecht ik bezig het uit te leggen heeft die rund de T gestopt

Op 5 februari 2007 20:57:57 schreef knuppel:
[...]
hij heeft het net makelijker uit gelecht ik bezig het uit te leggen heeft die rund de T gestopt

Die rund ben ik, even dimmen he?

Even vertalen dan:
--------------------------------------------------------------------------------
hey. ik moet een opdracht voor school maken ik ben er al 3 weken mee bezig maar nergens kan ik juiste informatie vinden of juiste combinatie.

Ik moet een stroomkringschema (stroombaanschema) maken met deze gegevens:
6 schakelaars (ik moet zelf uitzoeken welke) en 4 lampen.

S1 moet E1 en E2 bedienen (aan/uit)
S2 moet E3 bedienen (aan/uit)
S3 moet E4 bedienen

S4, S5, S6 moeten elk alle 4 de lampen kunnen bedienen.
Dus via S4 kan je E1, E2, E3, E4 bedienen en dit ook voor S5 en S6.

Normaal gezien heb je hiervoor 1 dubbelpolige, 2 enkelpoligeen 3 kruisschakelaars voor nodig.

Maar ben niet zeker dus mensen wie kan mij alstublieft helpen.
--------------------------------------------------------------------------------

Dit noemt men een nachtwakers schakeling.
Ik zou het met 5 wisselschakelaars en één kruisschakelaar doen.

Dit noemt men een nachtwakers schakeling.

Afkomstig van ene mijnheer van Rijn? :-)

Op 5 februari 2007 21:07:43 schreef pros:
[...]
Afkomstig van ene mijnheer Van Rijn? :-)

Da's de nachtwachtschakeling. Die ziet er heel anders uit.

Teken deze eens op 'n papiertje :)
De schakelaars natuurlijk.
Mooi en netjes onder elkaar.
Doe dan eens 'n poging deze aan elkaar te verbinden.
Met lijntjes eventueel kleurtjes erbij en voila.

Lijkt wel 'n kruiswoordraadsel.:)

bedankt voor de mensen die al heel nutige goede informatie hebben gegeven en ja nu komt he mij terug te boven de leraar noemde dit ook de nachtwaak schakeling

Nogmaals een hulpje:

http://welther.nl/hugo/CO%20artikelen/Temp%20downloads/nachtwacht%20schakeling.gif

Teken hem nu zelf eens uit met jouw aantal lampen en met de juiste kleuren.

Volgens mij ,
is dit een Schakeling die eigelijk heel simpel ligt :)
Ik teken dat leidingschema tegen morgen even uit :) en dan heb ik hier een Stroomkringschema en bedrading :)
Zokan je het zeker wel uitvoeren in de praktijk :)
See ya tomoz Greeeetzzz

waarom moet dit weer weggegeven worden?
Internet is mooi, maar hij het echt wel zelf moeten snappen/uitvinden. Bij zn examen heeft hij ook CO niet naast zich lijkt me.

ik vraag me af wat ze op school leren (of niet) of met welke bagage leerstof ze iets zelf moeten kunnen?
Het kan toch niet zo erg zijn dat ze de gestelde vragen/oefeningen theorie of praktijk niet kunnen maken zonder de juiste informatie welke op school gegeven word.
Ik ben eerdere jaren vaak in nederland gekomen en het viel me echt op dat op weekdagen veel jongeren zag op straat , meer dan in belgie. Heeft dit alleen met verlof te maken? Dacht het niet hé , en de oplettendheid zal ook niet zo bijster hoog liggen in de klas volgens mij ofwel ligt het gemak (lees internet/ CO) veel dichter.
Ik denk toch iets te missen in deze tijden tov vroeger, ik vraag me af hoe sommigen kunnen slagen op het eind van het schooljaar.
Ik ga mezelf niet hoog plaatsen kwa kennis maar heb er in ieder geval meer zelf voor gedaan dan wat ik tegenwoordig zie.

Mvg Luc

miss is dat wel waar maar mij dunkt als die jonge het niet kan dan kan hij het niet .
Laat hem dit jaar dan nog mooi afsluiten :) dan kan hij volgend jaar eventueel een andere richting volgen ???
Want je moet kunnen spelen met al die schakeling op 10 min moet je de deze toch al uitgewerkt hebben ??
Gebruik Caddy ++ Ofzo :)
Greeeetzzz

Twee posts verwijderd van SpaceWalker en knuppel...

@SpaceWalker: Hou dan zelf op met je domme Greetzzzz...

No prob hoor ,
ik post al niets meer als je zo je nieuwe ledne behandeld .
Greeeeetzzzz

Weekban voor knuppel, ben het nu echt zat, ik blijf niet aan de gang met je onzinposts.

Topic op slot.

@SpaceWalker: Als je komentaar hebt op iemand z'n taalgebruik kan je een reactie terugverwachten.

[Bericht gewijzigd door Henry S. op ]