ISP pinnen + Attiny2313

Hoe kan ik nu beginnen? Gewoon een klein testje om een lampje om de 5 seconden (Output 0) uit en aan te laten gaan?

Config Portb.1 = Output

Set Portb.1

Wat gebeurt er als ik dit compileer?

Dan maak je bit 1 van poort b hoog. Ik kan me haast niet voostellen dat Bascom AVR (dat gebruik je neem ik aan) geen duidelijke handleiding heeft.

Kijk daar heb ik hem al http://avrhelp.mcselec.com/bascom-avr.html
En zelfs een cursus is het Nederlands http://www.mcselec.com/index.php?option=com_content&task=view&…

@High met Henk

Op 20 februari 2007 19:34:28 schreef High met Henk:
[...]

Hmm dat komt erop neer dat je eerst een OS moet schrijven op je uC..

Een OS om OOP te kunnen gebruiken? Nee hoor. Het compileert direct naar machinecode. Daar zit alles in.

Of je moet alleen objecten aanmaken, dat kan dan ook in een niet- object georienteerde taal

Hoe wil je dat doen? En wat wil je vervolgens met alleen objecten?

High met Henk

Special Member

hmm jij mag mij vertellen hoe je objecten vertaald naar machine code. Probeer jij maar eens een critical section of een semaphore in een uC te proppen. OF uberhaupt threading, Device drivers. of whatever ik zie echt niet in hoe jij je objecten ineens naar machine code kunt overhevelen

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???

Hoho, nu kom je ineens met multithreading om de hoek. Het ging over OOP. Multithreading problemen heb je ook zonder OOP. Dat staat los van elkaar.

De stelling was kan je OOP gebruiken op een uC. Ja dat kan, maar vraagt veel resources. Een object neemt op de stack nou eenmaal veel plaats in. Het is wellicht wel zinvol op een uC waar je wel voldoende resources hebt. Maar daarop zal je ook al snel geneigd zijn een OS te installeren.

High met Henk

Special Member

threading is een vorm van objecten, ik noemde ook device drivers die als object aangeroepen kunnen worden.

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???

Hartstikke bedankt allemaal en erg bedankt Marcel voor die cursus! 't Lukt nu allemaal harstikke goed.

omg

da is die cursus die ik eerder al aan het bod heb gehaald :p

maarja ;)