Mijn broertje wil zijn eigen drive-inn beginnen, en is daarvoor spul aan het verzamen. Hij heeft inmiddels al aardig wat her en der vandaan getrokken maar een goede versterker mist nog steeds.
Hij leent nu die van mij steeds (AKAI AM-2800, geen PA ding maar levert nog redelijk vermogen). Echter kan ik nu aan een PA amp komen, de "Ohio Sound Stereo Power Amplifier PLX4800"
Ik kan hier echter helemaal niks op internet over terug vinden. Kan iemand mij meer over deze AMP vertellen? En een richtprijs dat hij nog waard moet zijn.
Elke foto's:
Gezien het feit dat je tegenwoordig dit soort vermogens uit China haalt voor 200 tot 350 euri, zou ik hier zeker niet teveel voor betalen.
Richtprijs 150 euro.
Degelijk spul, lekker ouderwetse TO3 transistors, makkelijk te repareren.
Beukt ook in 4 ohm lekker door.
joopv
Golden Member
Ohio Sound was een Tilburgs (Watertorenstraat) bedrijf wat spullen maakte voor de horeca en professionele muziek wereld.
Ik heb er in in '76 of zo MTS stage gelopen. Heb nog wel ergens een verslag met een beschrijving van een van hun versterkers. Deze versterker is van ver na die tijd.
Vorig jaar was ik even in de buurt en toen heb ik er nog rondgelopen maar het pand was in gebruik door een ander bedrijf.
Edit:
Ik zie nu dat er nog een amerikaans bedrijf is wat Ohio Sound heet. http://www.ohiosound.com/
Daar lijkt jouw verterker vandaan te komen. Heeft volgens mij niets met het kleine bedrijfje in Tilburg te maken.
[Bericht gewijzigd door joopv op ]
Ik heb dat ding in mijn handen gehad, en hij weegde toch zeker wel meer dan 30KG.
Echter, aangezien de leeftijd van dat ding, hoe zullen de elco's zijn?
En aan de achterkant zat een soort DIN aansluiting met de text "Limiter" erbij. Zal deze er ook bij moeten zitten om het geheel te laten werken, is deze optioneel?
Ik zou me over de elco's geen grote zorgen maken , gezien het gewicht lijkt het me een "echte" versterker, zou er onverhoopt toch een elcoot stuk zijn kost dat ook nog de kop niet , maar ik denk dat er een prima kwaliteit in zit.
Maar wel een prima argument om de prijs naar beneden te krijgen 
Verwacht overigens wel dat na een jaar of 10, er wat werk aan kan zitten.
Beker elco's die een puistje tussen de aansluitingen hebben, moeten echt op korte termijn vervangen worden.
Verder kun je wat aangebrande prints tegenkomen, da's een typisch Amerikaans verschijnsel.
De limiteraansluitng kan een voedingsaansluiting en in/out naar buiten toe zijn, mogelijk moet je intern een brugje ofzo doorknippen om er gebruik van te kunnen maken.
Anders een cheaterplug maken met een doorverbinding, dat wijst zich vanzelf wel.
Nog eentje om de prijs te drukken: "er zit geen limiter bij!" 
Ibanez
Een atx voeding is geen labvoeding, en je kunt er geen auto mee starten ook
zoeits hebben ze bij ons in de soos ook lekker simpel niet stuk te krijgen (ding draait al 12 jaar daar)
beertje_01
My Tube is bigger then yours
Op 8 maart 2007 21:14:49 schreef Brokencore:
Nou ik heb er 2 stuks gekocht voor totaal 90 euro. Zal zo eve n een foto van het binnenwerk posten.
hmmm zijn er dan meer als 1 te krijgen???
voor zo'n prijs best interessant 
Piet elektro
zonder prutsen kom je nergens!
ik heb ze ook zien staan, maar dacht mja daar zal wel weer een aso hoog bedrag voor worden gevraagd.
Mis inschatting helaas 
Naja dat is voor 2 van die bakken zo goed als gratis, gaat wel lukken met die drive-in 
Ja, ik heb ze van Marktplaats af. Waren maar twee stuks.
Wat bleek, de verkoper van de pa van een goede vriend van mij. Dus ik kon ze voor een leuk bedrag meekrijgen.
Zoals belooft de fotos: (2MB)
http://www.brokencore.nl/zooi/IMG_0020.JPG
http://www.brokencore.nl/zooi/IMG_0018.JPG
http://www.brokencore.nl/zooi/IMG_0017.JPG
Leuke ringkern, grote elco's en 16 TO-3 torren.
Er zat trouwens een stikkertje op met met een checklist, ze komen uit 1991.
En het is waarschijnlijk toch het bedrijf uit tilburg, aangezien er "Made in Holland" achterop staat.
Ik ben er iedergeval blij mee, nog even XLR connectoren inkopen en testen maar 
Edit: En wat zouden die halve rondjes betekenen bij de ingang van de limiter?
Brokencore, perfecte versterker een echte trafo en echte elco's , prachtige foto's, en geen geld voor zoiets. Dit is wat anders dan flutmerk met humbug van zoveel 100 watt.
Beste joopv, kwam je reactie tegen. Ik heb zelf een ohio sound cafe systeem disco bar zullen we maar zeggen. Deze is zeker van halverwege jaren 70. Ik ben op zoek naar zoveel mogelijk info over deze "studio".
Kunt u me verder helpen...... alvast bedankt Peter
Fuzzbass
Mijn echte naam: Joris | Mijn elektronica website: Fuzzcraft.com
joopv
Golden Member
Op 5 december 2016 07:12:33 schreef Peer1963:
Beste joopv, kwam je reactie tegen. Ik heb zelf een ohio sound cafe systeem disco bar zullen we maar zeggen. Deze is zeker van halverwege jaren 70. Ik ben op zoek naar zoveel mogelijk info over deze "studio".
Kunt u me verder helpen...... alvast bedankt Peter
Dat MTS schoolverslag heb ik misschien nog wel ergens. Kun je me een email sturen (voor email adres klik even op mijn naam).
Wat ik me zo nog herinner uit die tijd:
Een aantal componenten waren ingekocht. De FM tuner, platenspeler, tapedeck en de equalizer waren japanse spullen die van hun kastje ontdaan werden en in het meubel gebouwd werden.
Er zijn een heleboel websites die zich met audio elektronica uit die tijd bezig houwen. Als je wat goede foto´s van die dingen maakt kom je wellicht met wat navragen verder.
De versterker en de luidsprekers waren (min of meer) eigen producten en werden in de Tilburgse werkplaats gebouwd.
Goedemiddag Joop, leuk en fijn dat u reageerd.
Mijn gedachten gaan ook daarvan uit dat ze eigen labels gebruikte.
Is logisch. Daarom zoek ik ook iemand die in de jaren 70 daar gewerkt heeft. Geweldig dat ik van u hoor.
Tja zo zie je maar Fuzzbass wie niet probeert....
Positief denken
Joop ik heb u een mail gestuurd vanmorgen op gmail.com ....
Als u terug reageerd dan kan ik u een foto sturen van het geheel
Mvgr peter