Boek voor beginners

Hallo,

ik ben op zoek naar een boek waarin een goede basis staat om zelf te kunnen beginnen 'knutselen' met elektronica. Ik zoek een boek dat eerder praktisch gericht is, dan wel theoretisch.

"Elektronica voor DUMMIES" Nederlandstalig, door Gordon McCOMB en Earl Boyson van PEARSON Education Benelux, ISBN 90-430-1162-2;Circa 405 Blz.

En ook een aanrader, van elektuur.
"Elektronica echt niet moeilijk, deel 1,2,3"
staat wel op de site van E.
er is ook een deel 4 dacht ik...

My brain's all broken, but I'm feelin' alright, I feel like I'm chokin', but I'm feelin' alright, I'm goin' down fast, but I'm feelin alright, I'm not gonna last,but I'm feelin ALRIGHT! Oh Henry

Op 12 maart 2007 12:15:21 schreef Redbok:
Hallo,

ik ben op zoek naar een boek waarin een goede basis staat om zelf te kunnen beginnen 'knutselen' met elektronica. Ik zoek een boek dat eerder praktisch gericht is, dan wel theoretisch.

Ik heb het boek 'elektronica voor iedereen' van Dirksen
dat vindt ik persoonlijk het beste wat ik gelezen heb.

Elektronica voor dummies vindt ik niet zo goed, er wordt heel veel beschreven , maar ik kon er niet mee uit de voeten. hoewel de werking van componenten er wel goed in stond beschreven werden er niet veel praktische toepassingen gegeven

groet

mart

Heb dat boek ook, elektronica voor iedereen, is wel een goed boekje, enkel een beetje klein...
Welke versie heb jij? die van mij is van 1978 :)
dus is natuurlijk ook geen boek dat volledig up-to-date is...
Of wordt dit boekje nog uitgegeven, want dat betwijfel ik wel...

My brain's all broken, but I'm feelin' alright, I feel like I'm chokin', but I'm feelin' alright, I'm goin' down fast, but I'm feelin alright, I'm not gonna last,but I'm feelin ALRIGHT! Oh Henry

Op 16 maart 2007 20:53:43 schreef mart:
[...]

Ik heb het boek 'elektronica voor iedereen' van Dirksen
dat vindt ik persoonlijk het beste wat ik gelezen heb.

Elektronica voor dummies vindt ik niet zo goed, er wordt heel veel beschreven , maar ik kon er niet mee uit de voeten. hoewel de werking van componenten er wel goed in stond beschreven werden er niet veel praktische toepassingen gegeven

groet

mart

Bedankt voor de tip!

Weliswaar een oude boek (november 1967) maar mooi en klaar geschreven. Deze boek is : "Zo ..... werken elektronische schakelingen", van E. AISBERG, uitgegeven door E. KLUWER Deventer-Antwerpen. Het is een verhaal van een neofiet (VRAAGAL) en de expert (WEETAL). Stap per stap wordt ieder onderwerp weergegeven door vragen (VRAADAL) met antwoorden met vergelijkingen (WEETAL). Zal waarschijnlijk moeilijk te vinden zijn of misschien in de BIEB

Elektronica a la carte is ook een geweldig boek voor beginners!
Er staan ook veel simpele schakelingen in.

Je bibliotheek heeft het misschien wel?!?

NVR4ever.

het elektronicaboek zonder titel is ook goed.
ook erg uitgebreid

zeg, een leerboek kan voor een persoon goed zijn, terwijl voor de andere het weer niet aanslaat.

kortom, ga naar de bieb, huur wat, en als je het lijkt kun je het nog overwegen om te kopen.

Take a parachute, and jump!

Op 13 maart 2007 17:31:02 schreef Monster_Henry:
En ook een aanrader, van elektuur.
"Elektronica echt niet moeilijk, deel 1,2,3"
staat wel op de site van E.
er is ook een deel 4 dacht ik...

Er is zeker een deel 4. Dat gaat over optoelektronica.
opzich mooie boeken en je kunt er best wel wat leuke schakelingen mee maken. En zeker praktijk gericht.