Voorstel transistor -Database

Hallo

Het is jammer dat je op CO geen transistors kunt zoeken. Ok, google bestaat ook. Maar een database zou handig handig zijn. Het is maar een voorstel, maar graag zou ik deze database op CO willen zien. Het is voor iedereen een stuk handiger.

Groetjes

Erwin

Erwin

Op 3 april 2007 18:05:33 schreef Erwin Geelen:
Hallo

Het is jammer dat je op CO geen transistors kunt zoeken. Ok, google bestaat ook. Maar een database zou handig handig zijn. Het is maar een voorstel, maar graag zou ik deze database op CO willen zien. Het is voor iedereen een stuk handiger.

Groetjes

Erwin

Inderdaad!:), dan wordt deze site nog veelzeidiger!
Dan gaan er meer mensen erop kijken omdat je voor alles hier terecht kan:
1. Vragen.
2. Schakelingen.
3. IC-Database.
4. Winkel.
5. .......
6. .......
Noem maar op.

Ik zeg: Ja , leuk idee. Maar helaas ben ik er niet om dat te beslissen:(

Op 3 april 2007 18:13:53 schreef Zonnepaneeltje:
Dan kende je deze zeker nog niet? :D
http://www.circuitsonline.net/artikelen/view.php?id=19&page=2

Idd, maar als ze dan een link bij de navigatie kunnen zetten met Transistor Database? Dat is wel handig:)

[Bericht gewijzigd door Dave v.d. Broek op 3 april 2007 18:19:45 ]

Of gewoon componenten database in het algemeen zou ook al gemakkelijker zijn.

Ik wist zelfs niet dat het bestond.

http://www.alldatasheet.com

Hier kun je zoeken op functie

of

http://nl.farnell.com

Deze kun je gebruiken om dus je componenten te kiezen op specifieke eisen.

Waarom dubbel werk doen? en JA farnell is eigenlijk een elektro boer, maar dit kun je makkelijk misbruiken...

to all newbies: RTFM/D of google eens (p.s. RTFM/D = Read the f*cking manual/datasheet).
Henry S.

Moderator

Componenten database: Websites en webshops genoeg te vinden, dat gaan we niet nog een keer namaken...

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.
free_electron

Silicon Member

en de grote digikey zoekmachiene niet vergeten !

en er is ook nog de chipdirectory

Professioneel ElectronenTemmer - siliconvalleygarage.com - De voltooid verleden tijd van 'halfgeleider' is 'zand' ... US 8,032,693 / US 7,714,746 / US 7,355,303 / US 7,098,557 / US 6,762,632 / EP 1804159 - Real programmers write Hex into ROM

Helemaal mee eens als je info over een bepaalt component zoekt.

Maar als ik een bepaalde transistor zoek voor 2A 50V en hfe van 250. Dan vind ik een tabel toch wel handig en ga ik niet lukraak elk component uitpleuzen.

Hoewel je bij farnell wel goed kan filteren, vind ik een overzicht lijst zoals hierboven genboemde link wel handig.

Wil je dan meer info over dat component dan kan je altijd de datasheet downloaden

Op 6 mei 2007 22:57:09 schreef benleentje:
Helemaal mee eens als je info over een bepaalt component zoekt.

Maar als ik een bepaalde transistor zoek voor 2A 50V en hfe van 250. Dan vind ik een tabel toch wel handig en ga ik niet lukraak elk component uitpleuzen.

Hoewel je bij farnell wel goed kan filteren, vind ik een overzicht lijst zoals hierboven genboemde link wel handig.

Wil je dan meer info over dat component dan kan je altijd de datasheet downloaden

Als jij nouw een hele tabel in elkaar draait en ergens online zet, dan willen de mod's vast wel een linkje toevoegen. Hoeven zij geen dubbel werk te doen.

Op 23 april 2007 00:25:21 schreef Henry S.:
Componenten database: Websites en webshops genoeg te vinden, dat gaan we niet nog een keer namaken...

Groot gelijk, of iemand moet het voor je doen en zelf online plaatsen, maar anders is het veel werk voor iets wat al op zeer veel plaatsen te vinden is.

Look at me, I can't fly.....