TCA 365B - waar nog te koop?

Lucky Luke

Golden Member

weet er iemand waar de TCA 3658 nog te koop is, of een (goed verkrijgbare) vervanger?

ik kan zelfs de datasheet van dit beestje niet vinden...

Het is voor een toongenerator.

Eluke.nl | De mens onderscheid zich van (andere) dieren door o.a. complexe gereedschappen en bouwwerken te maken. Mens zijn is nerd zijn. Blijf Maken. (Of wordt, bijvoorbeeld, cultuurhistoricus)
Henry S.

Moderator

Klopt dat nummer, is namelijk hoog voor een TCA.

[Bericht gewijzigd door Henry S. op woensdag 9 mei 2007 19:37:26

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.
Lucky Luke

Golden Member

tsja, er staat TCA 3658 op, er zitten 5 pootjes aan, het zit in TO220, het is ooit gemaakt door siemens, en het is finaal uitelkaar geknalt.

meer informatie heb ik er ook niet over, het zit in een toongenerator van school, welke ooit in opdracht gebouwd is door KOK onderdelen, die 'm nu ook wel voor de school willen repareren als de school die TCA 3658 regelt.

hij is in de "dikte" doormidden geknalt, dwz: de voorkant en achterkant zijn los van elkaar, en van wat er tussenin zat rest slechts een brandplek.

[Bericht gewijzigd door Lucky Luke op donderdag 10 mei 2007 14:35:24

Eluke.nl | De mens onderscheid zich van (andere) dieren door o.a. complexe gereedschappen en bouwwerken te maken. Mens zijn is nerd zijn. Blijf Maken. (Of wordt, bijvoorbeeld, cultuurhistoricus)
Lucky Luke

Golden Member

kijk, dat zou kunnen, een 8 lijkt best wel op een B.

dan zal ik daar eens naar gaan zoeken, bedankt!

Eluke.nl | De mens onderscheid zich van (andere) dieren door o.a. complexe gereedschappen en bouwwerken te maken. Mens zijn is nerd zijn. Blijf Maken. (Of wordt, bijvoorbeeld, cultuurhistoricus)

Ben benieuwd of je hem te pakken kunt krijgen, hij is obsolete.
Maar msschien kun je met wat aanpassingen er een audio-amp voor in de plaats zetten a la TDA....

Lucky Luke

Golden Member

ik heb 'n datasheet gevonden, maar farnell kent 'm niet...

heeft niet een van jullie toevallig er nog ergens eentje liggen?

Eluke.nl | De mens onderscheid zich van (andere) dieren door o.a. complexe gereedschappen en bouwwerken te maken. Mens zijn is nerd zijn. Blijf Maken. (Of wordt, bijvoorbeeld, cultuurhistoricus)
free_electron

Silicon Member

Professioneel ElectronenTemmer - siliconvalleygarage.com - De voltooid verleden tijd van 'halfgeleider' is 'zand' ... US 8,032,693 / US 7,714,746 / US 7,355,303 / US 7,098,557 / US 6,762,632 / EP 1804159 - Real programmers write Hex into ROM
Lucky Luke

Golden Member

die zal ik dan eens gaan zoeken, bedankt!

edit: gevonden, maar is SMD... dat schroef je niet ff op een TO220 koelprofiel.

[Bericht gewijzigd door Lucky Luke op vrijdag 11 mei 2007 15:42:02

Eluke.nl | De mens onderscheid zich van (andere) dieren door o.a. complexe gereedschappen en bouwwerken te maken. Mens zijn is nerd zijn. Blijf Maken. (Of wordt, bijvoorbeeld, cultuurhistoricus)

De specificaties zitten er ook wel erg ver naast, een LM358 (in SMD of niet) is imo geen bruikbare suggestie.

Maar een eindtrapje a la TDA2030 of -40 zou toch wel moeten kunnen ? - leg de datasheets eens naast elkaar.

free_electron

Silicon Member

ik zat met een taa365 in mijne kop ( of iets wat erop trekt . zo een ding in to99 ( ronde metaalbehuizing met 8 poten )

alst voor een audio eindtrap is ( of een eindtrap voor een signaalgenerator : EL2002 ? of iet anders van elantec.
die mensen hebben mooie drivers in to220 die heel breedbandig zijn.

Professioneel ElectronenTemmer - siliconvalleygarage.com - De voltooid verleden tijd van 'halfgeleider' is 'zand' ... US 8,032,693 / US 7,714,746 / US 7,355,303 / US 7,098,557 / US 6,762,632 / EP 1804159 - Real programmers write Hex into ROM