hallo,
ik zou graag een vu meter maken met mijn pic en dat ik dan de waardes zie op mijn display maar hoe doe ik dat dan. kan ik daarvor mijn adc gebruiken en dan met een wiskundige berekening omzetten of gaat dat niet ??
hallo,
ik zou graag een vu meter maken met mijn pic en dat ik dan de waardes zie op mijn display maar hoe doe ik dat dan. kan ik daarvor mijn adc gebruiken en dan met een wiskundige berekening omzetten of gaat dat niet ??
moet perfect werken lijkt mij met een adc.
[Bericht gewijzigd door jp1357 op zaterdag 2 juni 2007 23:24:49
Dat kan, maar bedenk wel dat je op die manier geen heel groot dynamisch bereik zult hebben, met acht bits b.v. 20log(256) = 48 dB.
Op 2 juni 2007 23:25:07 schreef Aart:
Dat kan, maar bedenk wel dat je op die manier geen heel groot dynamisch bereik zult hebben, met acht bits b.v. 20log(256) = 48 dB.
ik heb een 10 bits adc dus dan geraak ik al aan 60 en dat is voor mij wel genoeg maar moet ik dan de omzetting zo doen:
20log(adc ingang)
en krijg ik dan db of moet ik dat anders doen ??
lijkt me een leuk projectje met uitlezing op n lcd of op leddisplay's?
als je n schema hebt ofzo mag je dat altijd doorsturen
en vr de basic code : je uitgang van je adc is binair dus dat eerst omzetten naar decimaal om daarna pas de log berekening te maken ( allemaal gewone commando's in picbasic als ik er niet naast zit )
mvg
mosseltje
Op 3 juni 2007 09:18:30 schreef mosseltje:
lijkt me een leuk projectje met uitlezing op n lcd of op leddisplay's?
mosseltje
uitlezing op lcd maar ik zit nu op m'n demo limit en ik kan m'n progje niet afmaken
maar als het af is stuur ik het je wel door
proton ide ? 50 regel limiet zeker balen he
ik ken dat , tis een heel goed programma om snel en gemakkelijk basic te doen maar tis enorm duur :s
een andere oplossing is het wat moeilijkere mikrobasic te downloaden ( studend versie is gratis) daar zit geen 50 regel limiet in
mvg
mosseltje
Ga de nieuwe demo dan maar bij Crownhill ophalen.
Nu heeft ie geen limiet meer.
haja ? dan mag je me altijd de installer doorsturen want ik krijg toch nog steeds hetvolgende :
The Lite Edition also has a restriction of 50 lines of valid BASIC code. This does not include; comments, lines containing only a label, or empty lines. This, we hope, should be enough to give you a feel of just how powerful the Development Suite really is!
Because of the 50 line limit, the INCLUDE directive has also been disabled.
mvg
mosseltje
http://www.crownhill.co.uk/datasheets/PDS_Price_Summer_2007.pdf
Als het nog niet zover is, dan kan het elk moment komen.
Als je nu echt omhoog zit, wil ik hem wel voor je compilen hoor.
[Bericht gewijzigd door ~Galaxy op zondag 3 juni 2007 17:15:52
ff snel gebrowed over de tekst ... prijsverlagingen enzo
maar dat de demo zonder 50 regels is vind ik zodirect nog ni
mvg
mosseltje
ps tot zover heb ik het niet nodig maar tis altijd wel leuk te weten dat ik moet uitzien naar een limietloze demo versie
Moderator
...AND there will be new Lite version, FREE, even more
powerful than before without the restrictions on program length that limit
the existing Lite to just 50 lines of code and it is planned to allow the lite to
support a wider range of PIC Micro's.
Laat maar komen
hehe ok
spijtig dat het refreshen van de pagina niet helpt om DIE lite versie erop te doen verschijnen :s
dat word dagelijk crownhill checken
mvg
mosseltje
Op 3 juni 2007 17:28:02 schreef mosseltje:
dat word dagelijk crownhill checken
mvg
mosseltje
laat me iets weten als de nieuwe demo zonder deperkingen uit is
ik heb men progje nu geschreven in proton, dit is mijn code voor de omzetting:
code:
Result1 = Result1 * 5 / 1023
Result2 = 20log*(Last_Result1)
maar hij vermenigvuldigt alleen result1 met 20 en hoe doet niets met de log en als ik het maal teken weg laat geeft hij een error aan. hoe kan ik dit oplossen ?
Op 5 juni 2007 21:23:54 schreef woutermans:
ik heb men progje nu geschreven in proton, dit is mijn code voor de omzetting:code:
Result1 = Result1 * 5 / 1023 Result2 = 20log*(Last_Result1)
maar hij vermenigvuldigt alleen result1 met 20 en hoe doet niets met de log en als ik het maal teken weg laat geeft hij een error aan. hoe kan ik dit oplossen ?
Ondersteund Proton wel xlog? Moet je voor andere logs dan 10 en e niet gewoon even het deel regeltje gebruiken?
dus:
code:
Result2 = LOG Result1 / LOG 20
Moderator
RTFM! Blz 98.
LOG10 gebruiken voor logs van tien, LOG is de natuurlijke logaritme.
code:
Result2 = 20*log10 Last_Result1
Let op dat LOG's alleen beschikbaar zijn voor 16-bit cores, de twee functies zijn nogal complex en geheugenhongerig.
In de lite versie dus niet functioneel omdat alleen 12 en 14 bitters ondersteund worden.
Op 5 juni 2007 22:40:29 schreef Henry S.:
RTFM! Blz 98.
kun je eens een link geven van die manuel
Op 5 juni 2007 22:48:26 schreef woutermans:
[...]kun je eens een link geven van die manuel
Let op dat LOG's alleen beschikbaar zijn voor 16-bit cores, de twee functies zijn nogal complex en geheugenhongerig.
In de lite versie dus niet functioneel omdat alleen 12 en 14 bitters ondersteund worden
dus ik kan het niet doen met de lite versie ofwa??
En waar zie je bitcores ?? is dat dat getal voor die F ??