Gescheiden voedingen in RS485 netwerk.

Ik ben bezig met een 4 kanaals digitale voeding waarbij alle kanalen van elkaar gescheiden zijn opgebouwd. Eigen trafo etc om de mogelijkhied te hebben ze in serie te schakelen.
Een master zorgt voor de aansturen voor alle vier de kanalen. Op dit moment wil ik de communicatie tussen de kanalen en de master laten lopen met de UART op master en de kanalen doormiddel van een RS485 netwerk. De enige elektrische verbindingen tussen alle kanalen zouden dan de A en B lijnen van het netwerk zijn. Is dit voldoende scheiding voor als ik twee kanalen in serie ga zetten? Of kan ik hiermee problemen verwachten en beter de communicatie galvanisch gescheiden op te bouwen?
Alvast bedankt!

Tja......

Nee, dat kan zo niet.
Het common-mode bereik van bekende tranceivers als de sn75176 is maar een paar V groter als de voedingsspanning.

Ik zou optocouplers aanraden, maar hoe of wat zal van de opzet van de bus afhangen. Voor DMX512 wordt de 6N137 veel toegepast, mogelijk is dat een bruikbare tip :)

de common of zogenoemd de ground moet doorgegeven worden omdat het signaal op de "a" en "b" relatief van de gnd zijn als je deze scheid van elkaar gaan de binnenkomende voltages lopen ten opzichte van de eigen gnd waarvandaan hij de hoogtes van a en b meet dan kan het zomaar zijn dat je ruim 90 V verschil meet tussen a en gnd. niet goed!!

iemand die spreekt weet niet, iemand die weet spreekt niet

Oke bedankt voor de reacties, dit wordt dus vragen om moeilijkheden. Dan zit er niets anders op dan de bus met optocouplers te scheiden wat eigenlijk ook niet eens zo veel werk is.

Tja......