effe voorstellen

Hoi forumleden,
Hierbij stel ik mij even voor. ik ben Wolfgang, en ik ben afkomstig uit Hasselt. Heb zojuist 5 jaar avondschool electronica achter de rug, en ben afgestudeerd als tv-hersteller. Helaas is het crt-tidperk achter de rug... en ik kan natuurlijk nog heel veel bijleren.
Met vriendelijke groeten
Wolfgang

Master Industriële Wetenschappen: Elektronica-ICT
KT88

Overleden

Dat zeg ik. Gamma. http://zelfbouwaudio.nl/forum/images/smiles/icon_mrgreen.gif

TV hersteller? Dat hoor je niet veel meer, dat iemand die richting kiest.
Reparatie van CRTs is inderdaad zowat afgelopen denk ik, bij de flatscreens zal het ws. printen wisselen zijn?

" Ratings are for transistors.....tubes have guidelines" - www.audioconsultancy.nl -

ik denk dat ik zolang ik ruimte heb nog lekker bij crt blijft. voorlopig is dat beeld nog niet overtroffen.

maargoed, welkom.

misschien wel een idee om een algemeen voorstellen topic te maken? (of van deze het te maken).

fijn dat je ook je profiel fatsoenlijk invult wolfgang

Take a parachute, and jump!

Hiese ene van haasseelt. (of mag ik dat zo niet zeggen :p) Ik ben zelf van Houthalen, niet zo ver dus. Tenzij van een ander Hasselt als dat in Belgisch Limburg! Viel plezier hier op het forum zou ik zo zeggen.

[Bericht gewijzigd door kluyze op donderdag 5 juli 2007 23:18:44 (16%)

The only thing 2 engineers will agree upon, is that the 3rd one is an idiot. - Shakespeare was a mathematician : root(4*b^2) = 2b or -2b

er zijn meer als een hasselt :+

Take a parachute, and jump!

Ik weet het, ik heb snel eens gekeken toen ik het gepost had en er ligt ook een in Nederland, maar ik ken natuurlijk alleen de hoofdstad van Limburg. Die Nederlanders ook altijd onze plaatsnamen stelen! :p

The only thing 2 engineers will agree upon, is that the 3rd one is an idiot. - Shakespeare was a mathematician : root(4*b^2) = 2b or -2b
klein is fijn

Moderator

Op 5 juli 2007 23:09:51 schreef KT88:
bij de flatscreens zal het ws. printen wisselen zijn?

SMD pielen. ;)

Ook welkom hier. :)

Heb mij voorgesteld, omdat ik ooit ens op een ander forum ben afgegooid, omdat ik mij niet voorgesteld had :-( Wil dat hier dus bij deze vermijden :-) Ben dus afkomstig van Hasselt in België... Heb deze cursus gevolgd omdat ik graag met electronica bezig ben. (Wie niet hier...) Heb deze richting moeten volgen, omdat er geen andere richtingen waren in mijn streek. Hou me voornamelijk bezig met herstellen en onderhoud van audio apparatuur. Als DJ ben ik erg geintersseerd in audio- en lichtapparatuur. Ben ook werkzaam als licht- en videoinstallateur bij de belgische televisie.

marcob

Golden Member

Welkom, enne mooi stadje hé dat Hasselt :-)
Maar dan bedoel ik wel in Nederland ;-)

People tend to overestimate what can be done in one year and to underestimate what can be done in five or ten years

Hehe, Hasselt is wel de beste en properste stad in Vlaanderen. (stond de maandag in de krant :9 ) Niet voor niks dat ze zeggen dat Hasselt de hoofdstad van de smaak is... :-)

Op 6 juli 2007 09:39:27 schreef wolfgang:
Heb mij voorgesteld, omdat ik ooit ens op een ander forum ben afgegooid, omdat ik mij niet voorgesteld had

Oeie, blijf dan van zulke forums weg.

Hier zul je dit niet tegenkomen mits je je netjes gedraagt natuurlijk.

OK. Welkom Wolfgang.
Veel elektronicaplezier.

TV hersteller zal wat geëvolueerd zijn. Geen metingen meer met de scoop. Meer firmware instellen, eeproms programmeren en volledige printplaten wisselen.

Digitale elektronica is ook een leuk vak hoor ;-)

Voor mij blijft Gent nog altijd de mooiste stad van België. Volgende week weer 10 doage Gentsche Fieste :-)

It is so simple to be happy, but it is so difficult to be simple

Digitale elektronica is ook een leuk vak hoor

Maar heb er nog maar weinig kaas van gegeten. Zou in de toekomst nog wel een cursus pic programmer willen volgen.

iets als www.picbasic.nl ofzo?

Maar je bent in iedergeval al 5 jaar met electronika bezig en nu kom je hier pas terecht? :P welkom.
Ja, digitaal is wel leuk zolang je maar niet begint over digitale filters waarbij faseverschuiving een rol gaat spelen e.d.
En een tv-hersteller vind hier zo regelmatig wel een toppic waar hij zich erg nuttig in kan maken.. :)

Every machine is a smoke machine if you operate it wrong enough

Bedankt voor de link.
Ben toch al een dikke 10 jaar met elektronica bezig. Heb dit forum al gezien, maar heb nog niet de intentie gehad om mij in te loggen, omdat ik bij mijn vragen bij mijn leraar terecht kon. Heb hier toch al een paar zaken geleerd, zonder een vraag te moeten stellen...

Welkom, ik zou ook eens met digitaal moeten beginnen, heb tot nu toe alleen analoog gedaan, En tegenwoordig vindt je niets zonder basic stamp of PIC.

(p.s. kom van Hechtel-Eksel)