Beloning voor goed post gedrag.

benleentje

Golden Member

Wil eerst even kwijt dat ik dit een leuk forum vind en waarop ik bijna dagelijk nog wat kan bijleren. Dus ga zo door.
Ik zie bij sommige leden golden member staan.
Dus nu is mijn vraag hoe komen mensen aan zo een beloning. IS dit omdat ze veel bijdragen aan het forum, is dit gebaseerdop het aantal posten. Ben daar wel nieuwsgierig naar geworden.

Mensen zijn soms net als een gelijkrichter, ze willen graag hun gelijk hebben.
Maak me niet gek, ik ben al gek.
Henry S.

Moderator

Geen beloning voor goed gedrag maar donaties:
http://www.circuitsonline.net/forum/view/22117/1/

Een vermelding aan de hand van het aantal (hulpzame) posten doen we met zin niet!

[Bericht gewijzigd door Henry S. op maandag 23 juli 2007 19:33:35 (31%)

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.
free_electron

Silicon Member

Professioneel ElectronenTemmer - siliconvalleygarage.com - De voltooid verleden tijd van 'halfgeleider' is 'zand' ... US 8,032,693 / US 7,714,746 / US 7,355,303 / US 7,098,557 / US 6,762,632 / EP 1804159 - Real programmers write Hex into ROM

lijkt erop dat je geest een beetje amerikaans aan het worden is free, dusdanig dat je je wilt zien dat je beter bent dan anderen aan de hand van cijfers. jammer dat het alleen beter is in meer posten en een boel van dit vakgebied afweten, daarbuiten...

naja, daarom ben ik dus blij dat er hier een stuk minder op postcounts worden gelet. Dit is ook een veel vrijer (soms in mijn mening te vrij) forum dan als menig ander (om GoT maar is als voorbeeld te noemen).

-- mijn mening --

Take a parachute, and jump!
benleentje

Golden Member

Ik wou namelijk graag beloont worden op het aan getypte karakters. Zegt toch meer dan over het aantal posten. :).

Maar geef het toe was weer eens te lui om de stickie te lezen die er al stond.

Hoeveel moet je storten voor

Extreem gulle super member ???

Mensen zijn soms net als een gelijkrichter, ze willen graag hun gelijk hebben.

honourable member bedoel je? Dan moet je 50€ of meer storten. Ik kan je vertellen dat er daar maar één of twee van zijn.

Maak me niet gek, ik ben al gek.

-

Op 23 juli 2007 20:23:13 schreef pcnerd:
lijkt erop dat je geest een beetje amerikaans aan het worden is free, dusdanig dat je je wilt zien dat je beter bent dan anderen aan de hand van cijfers. jammer dat het alleen beter is in meer posten en een boel van dit vakgebied afweten, daarbuiten...

naja, daarom ben ik dus blij dat er hier een stuk minder op postcounts worden gelet. Dit is ook een veel vrijer (soms in mijn mening te vrij) forum dan als menig ander (om GoT maar is als voorbeeld te noemen).

-- mijn mening --

Amerikaanse geest aan het worden, das al een redelijk rechte aanval. Bigger is better bedoel je?
Ik heb liever iemand die 10000 posts post, dan een die er 2000 probeert vol te leuteren, want die pogingen komen ook voor.

Maar er zijn nog mensen ook die er gewoon veel mee bezig zijn, en gedecideerd een ongenadig een hoge postcount oplopen.

Dus begrijp me niet verkeerd, ik reken niemand af op louter zijn postcount, maar vooral op inhoud en soms ook op aantal getypte karakters. Dat laatste mag ook eens gezegd worden, er zijn er die nooit meer dan 2 zinnen posten, à la "ja, nee, jamaar zus of zo, of tzou kunnen..."
Vlug weg naar een ander topic om die postcount maar omhoog te jagen. Zo helpt ge ook niemand verder. Er mag van tijd tot tijd eens een fatsoenlijke uitleg tussen zitten ook.

- - big bang -

[Bericht gewijzigd door big bang op maandag 23 juli 2007 20:49:23 (26%)

Niets is zo eerlijk verdeeld als verstand: iedereen denkt er genoeg van te bezitten
benleentje

Golden Member

Op 23 juli 2007 20:44:25 schreef WilToyo:
honourable member bedoel je? Dan moet je 50€ of meer storten. Ik kan je vertellen dat er daar maar één of twee van zijn.

Nee bedoel

extreem gulle member :)

HEt was maar een grap.

Maar heb het ook niet zo op mensen die posten.

Van ja ik heb het ergens gelezen dus het kan denk ik wel.???

Iets opbouwender mag toch wel. Maar het is wel zo dat ik de laatste maanden actiever met posten beantwoorden ben. Maar dan alleen als ik er wat aan toe tevoegen hebt.

En ja het gaat dan toch wel gestaagd omhoog.

Maar het is beter zo om niet direkt te zien hoe actief iemand is. Het is ook totaal niet van belang. Beter iemand die 1 keer per maand actief is met dan hele goede commentaar en veel info dan iemand met non-info posten 1000 * maand

Mensen zijn soms net als een gelijkrichter, ze willen graag hun gelijk hebben.
free_electron

Silicon Member

Op 23 juli 2007 20:23:13 schreef pcnerd:
jammer dat het alleen beter is in meer posten en een boel van dit vakgebied afweten, daarbuiten...

???

Professioneel ElectronenTemmer - siliconvalleygarage.com - De voltooid verleden tijd van 'halfgeleider' is 'zand' ... US 8,032,693 / US 7,714,746 / US 7,355,303 / US 7,098,557 / US 6,762,632 / EP 1804159 - Real programmers write Hex into ROM
Anoniem

Op 23 juli 2007 20:23:13 schreef pcnerd:
lijkt erop dat je geest een beetje amerikaans aan het worden is free, dusdanig dat je je wilt zien dat je beter bent dan anderen aan de hand van cijfers. jammer dat het alleen beter is in meer posten en een boel van dit vakgebied afweten, daarbuiten...

naja, daarom ben ik dus blij dat er hier een stuk minder op postcounts worden gelet. Dit is ook een veel vrijer (soms in mijn mening te vrij) forum dan als menig ander (om GoT maar is als voorbeeld te noemen).

-- mijn mening --

Ik begrijp best dat je jaloers bent op de status die Free bij de andere leden heeft, zonder Golden Boy te zijn. Gekochte status heeft nu eenmaal minder waarde dan verworven.
Free is misschien helemaal geen chipbakker uit Silicon valley maar gewoon een boerenknecht uit Bommerskonten. Maar hij heeft een reputatie opgebouwd.

Om hem nu frontaal en zonder aanleiding aan te vallen...is niet goed voor je eigen reputatie.

Moest ik de status bepalen was je klatergouden member.

free_electron

Silicon Member

maar gewoon een boerenknecht uit Bommerskonten. Maar hij heeft een reputatie opgebouwd.

damn. is er toch wel ene slimmerik die mij doorheeft zekerst :) .

ik ben ook opgegroeid in een 'boeregat' hoop en al 10 straten en 1000 inwoners. maar het oude spreekwoord 'vlaanderen zend zijn zonen uit' blijkt nu nog steeds van toepassing.

ik ben al content met de status van 'gerecycleerd papieren member'

Professioneel ElectronenTemmer - siliconvalleygarage.com - De voltooid verleden tijd van 'halfgeleider' is 'zand' ... US 8,032,693 / US 7,714,746 / US 7,355,303 / US 7,098,557 / US 6,762,632 / EP 1804159 - Real programmers write Hex into ROM

Op 23 juli 2007 20:44:25 schreef WilToyo:
honourable member bedoel je? Dan moet je 50€ of meer storten. Ik kan je vertellen dat er daar maar één of twee van zijn.

Of gewoon verhuizen ;-)

Je hebt tijd of je hebt geen tijd ! als je geen tijd hebt, waar is die dan gebleven ? https://ledverlichtingsoest.com/
Maak me niet gek, ik ben al gek.

Dat was eigenlijk meer een grapje en sommige zullen dit begrijpen, maar je hebt gelijk ik moet het even uitleggen.
Vorig jaar moest ik hals over kop verhuizen naar een kleinere woonruimte en daarbij heb ik afstand gedaan van een hoop van mijn spulletjes. (KT-88 ik blijf je dankbaar en moet nog steeds eens bij je langs komen, sorry factor tijd ) dit is danwel verkocht danwel naar een ander persoon gegaan die ook op het forum zit en als ik me niet vergis zijn deze opbrengsten gebruikt voor een nieuwe SURFER :-) voor het forum. en zodoende heb ik deze mooie stutus gekregen, waarvoor mijn dank.

BTW, sorry dat ik dit topic even kaap, maar ik heb nog steeds wat SUN spul klaar staan en ik weet niet meer waar die pizza-doos naar toe is verhuisd.

Je hebt tijd of je hebt geen tijd ! als je geen tijd hebt, waar is die dan gebleven ? https://ledverlichtingsoest.com/
IF you can't convince them, then confuse them!

De status *-member kan verwarrend zijn, wellicht is het duidelijker als het veranderd wordt naar *-donateur.

Als je een poosje mee leest op het forum, dan weet je wel wat je van de een en ander kan verwachten. Daar hoeft van mij geen vlaggetje bij. Op sommige fora kan het aantal posts wel handig zijn om direct te zien, maar hier is kwaliteit belangrijker dan kwantiteit, teminste in mijn ogen.

Oneliners heb ik niet zo veel moeite mee, of soms een gesprek tussen door. De startposts waar geen touw aan vast te knopen is, die vind ik vervelend.

(en het feit dat de gelezen topics als ongelezen blijven staan tot soms wel de volgende dag, maar dat is weer iets anders).

Koop hier uw kristallen bol - in 2008 ga ik m'n projecten afmaken, echt waar ....... nouja in 2009 dan ..... ehh 2010 ....

Even een vraag tussendoor ,als het mag.

Wat zijn en waar liggen de kosten van zo'n forum, eigenlijk.
Ik had er niet bij stilgestaan of überhaubt over nagedacht dat zoiets (veel)geld kost om te maken/onderhouden e.d.

joopv schreef: dan valt er nog veel meer lekkers uit.
High met Henk

Special Member

traffic; ofwel het verkeer wat je over een datalijntje mag schuiven van KPN/versatel of whatever wie is niet gratis.

Daarnaast heeft CO een volledige eigen server.

een deomeinnaam is ook niet gratis.

@PCnerd: ik ben erg blij dat F_E hier rond loopt, maar ook blij dat jij hier rondloopt PCnerd. Iedereen vult mekaar aan. Ik heb F_E ook weleens fouten zien maken net als ik fouten gemaakt heb en iedereen F_E loopt al een tijdje mee in het wereldje vand e elektrnica. Ik nog niet zo heel lang en anderen weer wel wat langer....

Van mekaar moet je leren.

Ik moet helaas zeggen dat er op school niet zoveel meer geleerd wordt. En das jammer. HEEL jammer.

Maar voor het inwendige van een chip moet je nu eenmaal bij een chipbakker zijn en daar hebben we er hier niet veel van. Voor buizen daarentegen zou ik denk ik niet zo snel bij F_E ten rade gaan.

voor huisinstallaties trouwens ook niet.

Ik ben met (vrijwel) iedereen blij die hier rondloopt

de beginners zorgen ervoor dat het bereikbaar blijft en dat de gevorderden niet steeds hetzelfde verhaaltje op hoeven te hangen!

De gevorderden tillen het nieveau van de beginners op en de experts het nieveau van de gevorderden. Ik denk dat ik mezelf tot de gevorderden mag rekenen..... MAar het verhaal van edje + voorschakelweerstand TELKENS opnieuw uitleggen: is voor een beginner ook leuk om een andere beginner te helpen!!

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???

Bedankt,

Wat dat ledje plus voorschakelweerstand betreft:
Is het mss een idee om een stickie te maken met bv. de tien meestgestelde vragen op het forum met een duidelijke (voor beginners) te begrijpen uitleg of link naar een site waar het helder en duidelijk wordt uitgelegd.Dan hoef je alleen naar dat topic te verwijzen.
dan hoeft niemand geergerd te worden van de zoveelste vraag die al honderd keer gesteld is.

joopv schreef: dan valt er nog veel meer lekkers uit.
High met Henk

Special Member

dat is ale en aantal keren geopperd: in praktijk blijkt het zo te gaan dat de beginners elkaar helpen!

Leren beide wat van.

Lekker laten zo dus!

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???
Henry S.

Moderator

Op 24 juli 2007 13:05:09 schreef theramin:
dan hoeft niemand geergerd te worden van de zoveelste vraag die al honderd keer gesteld is.

Wat dacht je van de zoekfunctie? ;)
Maar als die al niet wordt gevonden, dan wordt een FAQ ook al niet gevonden. 9 van de 10 gevallen wordt er niks gelezen en de vraag gedumpt, daar is geen kruid tegen gewassen.

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Hmmmm.
Met de zoekfunctie moet je nog wel door een boel topics heenworstelen en dan vinden wat je zoekt.
Anders dan bij een beginners stickie antwoorden orakel.
Maar goed. Het was maar een idee.

joopv schreef: dan valt er nog veel meer lekkers uit.
Henry S.

Moderator

http://www.circuitsonline.net/forum/search.php?query=weerstand+led&amp…

Hier heeft de beginnende ledjes speler genoeg aan.

Maar nee, we leven in de turbomaatschappij, alles moet kant en klaar voorgekookt zijn anders is het teveel moeite.
Tenminste zo lijkt het, als je diverse *FiTo's doorleest.

*First Topic

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.