Alle onderdelen zijn binnen!
Het kastje is mooi! (Velleman LC640, 10/10mm plaatstaal, front en achterzijde in 15/10 geanodizeerd Alu, 150mm breed, 60mm hoog en 135mm diep).
Het frontje zal geen groot probleem vormen (2 mini Lascar DPM's voor U en I, 3x 4mm verzonken banaanpluggen, 2x 4mm potmeters voor regeling van spanning en stroombegrenzing, en 2x 3mm LEDs voor power-on en current limit)
De achterzijde daarentegen is al iets meer gevuld (een 2.4°K 88x50x25mm TO3 koelprofiel, een 3-pin IEC 230V ingang, een 230V tuimelschakelaar en een 20x5mm zekeringhouder).
Het grootste ruimteprobleem is binnenin.
Om te beginnen 3 trafo's: Eén grote ERA 30VA 2x9V/2x1.66A hoofdtrafo, een 2.5VA/2x9V trafo voor de 2x12V hulpspanningen, en een 0.35VA/2x9V voor de gescheiden +5V-voedingen van de 2 Lascar DPM's.
De uiteindelijke print (14.5x10cm maximum) zal ook de trafo's herbergen, minus de uitsnijdingen voor de IEC connector, de zekeringhouder en de 3x 4mm banaanpluggen.
De 2 potmeters met 4mm metalen as van bij Elektronica-Online zullen verzonken op een L-profiel gemonteerd worden zodat de 12mm Alu-draaiknoppen perfect tegen het front aansluiten.
Er zal opgemerkt worden dat ik de sense ingangen niet toepas: Sorry, het frontje van mijn mini labvoeding laat echt geen 5x 4mm banaanplug toe...
De uitdaging komt nu: De Elektuur december 1982 labvoeding op de overblijvende ruimte zien te krijgen (nee, géén SMD!) zodat alles past op een PCB van 14.5x10cm.
PS: Sorry, nog géén foto's, ik ben volop aan het boren/zagen/vijlen...
CD 
Edit: néé, ik heb niets tegen SMD! (ik heb ondertussen al een voorraadje van zo'n 10.000 SMD weerstanden, C's, torren en IC's aangelegd)
Ik plan om volgende maand een 8-tal van deze RGB-displays aan te kopen. Voor de uiteindelijke aansturing zal SMD een must zijn:

[Bericht gewijzigd door
Turbokeu
op 22 september 2007 19:18:37
(12%)