Galva wisp probleempje

Alleen berichten met de trefwoorden “breadboard” worden getoond. Alle berichten tonen

Maar hoe kan het dan dat ik bij de uitgang 5V meet en op de print meet ik 2,8V... Dat klopt toch niet? Ik vind een PC voeding toch wel zeker goed gestabiliseerd!

En verder heb ik het goedje op een stuk euroboard gemaakt dus dit betekend dat ik niet het standaard printje heb van de galva wisp.. Alles klopt (omdat ik alles al goed heb gecontroleerd).. Ik kan nog een keer overal langs gaan zodat alle misschien nog liggende slecht zichtbaare "sluitingen" weg zijn...

//EDIT,,
Ik heb hem op een apparte 5V voedingsbron gezet (tot nu toe had ik alleen maar de voeding uit het circuit gehaald waar de PIC in zat die geprogrammeerd moest worden) en toen kreeg hij wel gewoon 5V... Ik heb toen geprobeerd de programmer te identificeeren via bumble bee maar dat werkte niet..
Toen heb ik de JDM programmer weer opgebouwd om mijn breadboard en geconroleerd of het PIC misschien stuk was, maar dit bleek niet het geval (althans, ik kon nog gewoon programmeeren etc.)...

[Bericht gewijzigd door Nieko op donderdag 6 september 2007 19:30:45 (35%)

LED addicted... Fijnmalen en snuiven maar!! :P
marcob

Golden Member

De schakeling nabouwen op een breadboard, dan moet de LED op de uitgang twee maal snel knipperen. Dan lijtk het erop dat de PIC werkt, mits je geen poorten hebt opgeblazen.

People tend to overestimate what can be done in one year and to underestimate what can be done in five or ten years

Ik heb trouwens de frimware 1.11 gezet in een 628A moest ik daar nog iets speciaals mee doen of zo?

En als ik de schakeling ga na bouwen op breadboard om te kijken of mijn PIC opstart, heb ik dan perse de connectie met de 2 optocouplers nodig? Want deze heb ik maar 2 en die zitte op het printje.. En ik weet zo niet of de locale elektroboer ze heeft.. En anders moet ik ze speciaal bij dick best bestellen, eigenlijk weinig zin in..

LED addicted... Fijnmalen en snuiven maar!! :P

Op 28 oktober 2007 15:04:39 schreef Nieko:
Ik heb trouwens de frimware 1.11 gezet in een 628A moest ik daar nog iets speciaals mee doen of zo?

En als ik de schakeling ga na bouwen op breadboard om te kijken of mijn PIC opstart, heb ik dan perse de connectie met de 2 optocouplers nodig? Want deze heb ik maar 2 en die zitte op het printje.. En ik weet zo niet of de locale elektroboer ze heeft.. En anders moet ik ze speciaal bij dick best bestellen, eigenlijk weinig zin in..

Nog een keer de aanbieding dat ik hem voor je wil nakijken (even opsturen).
Wel een tip, zorg dat je de print mooi gesoldeerd hebt (meestal de oorzaak) anders zet ik de foto van de soldering in dit topic :*

Ohm sweet Ohm | www.picbasic.nl

Zo het is weer een hele tijd geleden, maar ik ben weer wat aan het testen gegaan op breadboard met het PICtje.
Ik heb (als het goed is) alleen de meest belangrijke componenten op gebouwd. Dit om de test met de LED eens zonder alle andere componenten uit te voeren. Echter blijft de LED uit.. Ik verwacht dat dit 2 dingen kan betekenen, of bij mij werkt de software ook niet op een 628A of het PIC is al stuk. Het laatste weet ik nog niet omdat ik hem nog niet opnieuw heb proberen te programmeren....
Ik denk dat ik binnenkort bij Dick een 648A ga bestellen (direct ook een nieuwe SB140 diode en nieuwe optocouplers, voor het gemak).
Of lijkt jullie het logischer dat het PIC stuk is?

@frits,
Er is al een foto van het soldeerwerk gepost, het is niet zo'n hele grote ramp al zeg ik het zelf ;)

LED addicted... Fijnmalen en snuiven maar!! :P