hoe maak ik mijn werkplek?

Uit Werkplek, prutshoek, soldeertafel, knutselkamer Deel 3:

Ik zat momenteel op een zolder.. moet een nieuwe CV ketel op dus alles is weg :(

Moet nog wat bedenken wat ik heb geen vlakke muur meer om een werkbank tegen aan te zetten dus kom maar op met jullie reacties! zal zo even een plaatje posten hoe het er uit ziet..

Printje geëtst hebben? mail me! | Even the invisible must be perfect | Ook een Meetsnoeren ophangrekje
Sine

Moderator

Ben je daar nou nog steeds niet uit ?

Hoe moeilijk kan het zijn om een werkblad en wat planken tegen de muur te schroeven !?

Welke muur?

Ik heb namelijk geen rechte muur.. of er zit een CV ketel tegen aan of 3 buisen.. chek:

http://www.mijnalbum.nl/Foto-YWQTB6MA.jpg

1 buis zit tegen de muur aan.. oke gat in zaken.. de andere 2 zitten 30 CM naar voren heen.. dus 30 CM van de muur af :(

Printje geëtst hebben? mail me! | Even the invisible must be perfect | Ook een Meetsnoeren ophangrekje

Hm ja ja, duidelijke tekening... :P

Anyway, bouw een werktafel, zoals ik heb gedaan.
Die kan je nog eens verplaatsen en neerzetten waar je wilt.

Geen enkel probleem toch, tafel 1 meter 'diep' maken en sleuven in het blad voor die buizen zodat het blad toch tegen de wand aan komt.

@technojunk
ik zit nu ook op zolder en heb ook van die schuine muren.
als je iets aan die muren wil schroeven(wat dan ook)kijk of het gipsplaat muren zijn , zo ja hang er niet te veel aan kunnen ze niet hebben.

Boeip:
Welke?

Zonnepaneeltje: Ja dit kan wel ja.. maar mooi is het niet..

riktw: Euh.. welke muren?
Op het dak is alleen isolatiematriaal.. die andere 2 muren is gewoon steen..

de schuine.
bij ons is het afgetimmerd met gipsplaat du kan je er geen 10 kilo dingen aan hangen.

Boeip:
Ja zoiets wil ik ook maken.. 2 stuks in een hoek..

Of ik maak wat in een hoek..

Hoeveel heb je er aan besteed? (euro's)

Op 15 september 2007 16:42:42 schreef riktw:
de schuine.
bij ons is het afgetimmerd met gipsplaat du kan je er geen 10 kilo dingen aan hangen.

hier ook afgetimmerd met gipsplaat, maar hang er met gemak 10 kilo aan. je hoeft alleen maar uit te zoeken waar de balkjes of latjes zitten waaraan de gipsplaten zijn vastgeschroefd, en daar schroef je je planken e.d. aan vast.

Take a parachute, and jump!

Op 15 september 2007 16:48:18 schreef Technojunk:
Boeip:
Ja zoiets wil ik ook maken.. 2 stuks in een hoek..

Of ik maak wat in een hoek..

Hoeveel heb je er aan besteed? (euro's)

Het werkblad is grenen, dat is best prijzig hout. 69 euro dacht ik.
Dan wat latten en balken á 20 euro
Nog wat schroeven, lijm, blanke lak en hoekprofieltjes om de boel te verstevigen.

Totaal: 120 euri

Je kan ook voor vuren tafelblad gaan, die zijn al meer betaalbaar

warom geen MDF? Even opschuren lakken.. en je hebt een mooi blad?

Ik wil graag alles zo budget mogelijk houden..

Dus ik koop een paar balken/MDFblad en schroeven en ik maak een hoekblad!

MDF kan krom trekken als je maar 1 kant lakt. Zaagsnedes worden niet mooi. MDF heeft vanzichzelf al geen mooie kleur :P dus om die ook nog eens te verven..? MDF is zacht hout, dus als je er wat op laat vallen heb je meteen een mooie put in je werkblad.

Even snel een tafel in elkaar schroeven gaat niet lukken. Het is best lastig om je tafelpoten stevig op je werkblad te krijgen. Ik zal eens een tekening maken hoe ik het gedaan heb

Edit: Verhouding zijn stront, daar moet je niet op letten.
Tekening is van onderaf getekend

http://www.uploadarchief.net/files/download/tafel.jpg

Bij de bovenste lat heb ik een hoekprofiel getekend

Al dat spul wat je moet lakken is niet handig als werkblad, het beschadigd heel snel.
Neem een keukenblad, toplaag is lekker hard, dus niet zo snel beschadigingen en als je er 1 neemt met een waterkering, dan vallen je schroeven niet steeds op de grond.

Turbokeu

Golden Member

Op 15 september 2007 17:39:19 schreef Willybilly:
Al dat spul wat je moet lakken is niet handig als werkblad, het beschadigd heel snel.

Volledig mee akkoord.

Neem een keukenblad, toplaag is lekker hard, dus niet zo snel beschadigingen

Had ik nog niet aan gedacht...
En is ook nog soldeerbout/sigaretten-proof in de goede kwaliteiten.
Spijtig dat de diepte steeds beperkt is tot 60cm, ik heb graag een werkplek van 70-80cm diep.

Ik heb wel nog een zwaar ongelakt multi-gelaagd 6cm dik 200x60cm werkblad liggen zonder onderstel, en op zolder staat sinds 1991 een (gedemonteerd) bureau van 180x80cm met 2 ladenblokken, het bovenblad is 6cm dik en afgewerkt met een dikke formicalaag.
Ooit overgekocht van een vorige werkgever voor 10 Euro.
Er waren 4 personen nodig om het (gemonteerd) te verhuizen.

CD :)

I love watching conspiracy theorists use the airtight logic of the argument from incredulity: "Well I don't understand how it works so it can't be real!!!"

Op 15 september 2007 18:14:52 schreef Turbokeu:
Spijtig dat de diepte steeds beperkt is tot 60cm, ik heb graag een werkplek van 70-80cm diep.

Er bestaan wel meubelpanelen van 80cm diep. Nadeel is dan wel de scherpe rand vooraan. Maar er bestaan halfronde PVC-profielen die je op zo'n rand kan vastklikken. Zo heb je meteen een opstaand randje, dat klein grut belet van tafel te rollen.

Prosper, yop la boum, c'est le roi du macadam (aldus Maurice Chevalier)
Anoniem

Op 15 september 2007 18:14:52 schreef Turbokeu:
[...]
Had ik nog niet aan gedacht...
En is ook nog soldeerbout/sigaretten-proof in de goede kwaliteiten.
CD :)

hoeft niet perse, wij hebben een keuken met een keuken blad (graniet) van 76 cm diep, maar dat is dan allemaal maatwerk enzo
(17K euro keuken, dat wel...)

loop is langs een container ;) ik trek er vaak genoeg chipwood platen uit of underlayment voor mijn low budget werkbladen enzo

Bezoek ook eens: www.christiaan-elektro.nl

@Turbokeu: Keukenbladen (de gewone-mensen-variant :-) ) van 80cm diep heb ik ook wel eens gezien. Ik denk bij Woodtex op de Boomsesteenweg in Wilrijk.

Ah! Een Grote Wijze heeft ingegrepen, zie ik.

@Technojunk: als je nou voor die buizen een valse wand plaatst, kan je in die hoek een nette werkplaats maken. Bevestig de wand wel op enkele stevige steunbalken, zodat je daar de nodige schappen aan kan bevestigen. De wand zelf kan uit licht materiaal (unalit, plaasterplaat) bestaan. De ruimte achter de wand kan je benutten om er voedings- en communicatieleidingen door te voeren.

[Bericht gewijzigd door pros op zaterdag 15 september 2007 20:01:22 (59%)

Prosper, yop la boum, c'est le roi du macadam (aldus Maurice Chevalier)

Op 15 september 2007 16:59:52 schreef Technojunk:
warom geen MDF? Even opschuren lakken.. en je hebt een mooi blad?

Ik wil graag alles zo budget mogelijk houden..

Dus ik koop een paar balken/MDFblad en schroeven en ik maak een hoekblad!

Ik heb al jaren een werktafel gemaakt van die witte spaanplaat. Lekker goedkoop en redelijk krasvast.

Ik heb als werkblad een keukenblad. Op maat laten maken bij een keukenbedrijf... Is geleverd inclusief stevige poten en werkt gewoon super makkelijk! Kost wel wat natuurlijk, maar dan heb je ook wat.

pros:

Wat bedoel je met een ''valse'' wand?
als je bedoelt een hele plaat voor de achterkant van de zolder gaat dit niet lukken omdat:
1. Alles nogsteeds door een klein traogat moet
2. De zolder 40CM kleiner wordt..

Snap je? of bedoel je dit niet?

Henry S.

Moderator

Op 15 september 2007 21:49:51 schreef Technojunk:
1. Alles nogsteeds door een klein traogat moet

We nemen een zaag...

En gipsplaat is sowieso in 60cm breed te krijgen.

[Bericht gewijzigd door Henry S. op zaterdag 15 september 2007 21:53:39 (13%)

Deze post is niet door ChatGPT gegenereerd. De 2019 CO labvoeding.

Op 15 september 2007 16:42:42 schreef riktw:
de schuine.

Met de juiste pluggen, kun je hier zeker tot 60 kilo per plug aan hangen, vanuitgaande dat het een enkelgips wandje is

Je hebt tijd of je hebt geen tijd ! als je geen tijd hebt, waar is die dan gebleven ? https://ledverlichtingsoest.com/