engelse gasten

Waahahaaa, goed bezig.

Enfin, what's in a word?
Ken er nog zo eén, met taalproblemen.

Een Italiaanse adonis is aan het rondtoeren met z'n cabrio, met de ogen op alles wat vrouwelijk is. Op een gegeven moment komt hij een jonge schone tegen, duidelijk van Scandinavische afkomst en de taal niet machtig, ze maakt met gebaren duidelijk dat ze op zoek is naar een hotel voor overnachting. De Italiaan grijpt zijn kans, krijgt die meid mee en zegt dat hij voor alles gaat zorgen.
In het hotel maakt hij ze duidelijk dat hij op de kamer nog 'een ererondje' wil met haar. Dat is hier de traditie als blijk van dank... en ze stemt uiteindelijk toe met gebaren. Na de eerste hevige vrijpartij, veegt de Italiaan zijn zweet af en vraagt haar in het Engels: "You finish?" om te weten te komen of ze voldaan is. Het meisje kijkt hem vragend aan, en knikt uiteindelijk neen.

Die Italiaan gaat voor een tweede ronde, doet nog meer zijn best, moe en vraagt nadien: "you finish?", waarop het meisje uiteindelijk weer met nee geknik antwoord.
De Italiaan staat versteld, nog nooit meegemaakt, begint aan zijn derde ronde en vraagt doodmoe: "hhh...you finish??" Meisje kijkt hem weer vragend aan en zegt, "no, i'm Swedisch..."

- - big bang - -

Niets is zo eerlijk verdeeld als verstand: iedereen denkt er genoeg van te bezitten

goed, topic gaat duidelijk de verkeerde kant op :)

zullen we het er maar op houden dat buitenlandse bezoekers gewoon toegestaan zijn ?

anders moeten we alle belgen ook buiten sluiten >:)

(geintje hihi :) )

IF you can't convince them, then confuse them!

belgië en nederland was vroeger een en dus zijn belgen indirect ook nederlanders dus per definitie niet buitenlands :7

just kidding

niet met me uitspraken(of opmerkingen) eens mail me.K8048 guide

Op 24 september 2007 21:07:05 schreef timmie:
belgië en nederland was vroeger een en dus zijn belgen indirect ook nederlanders dus per definitie niet buitenlands :7

just kidding

wie weet zijn we binnenkort weer "een" ;)

IF you can't convince them, then confuse them!
klein is fijn

Moderator

Ik zie zelfs nog liever goed Engels dan slecht Nederlands. ;)
Laat maar komen die Engelsen.

Op 24 september 2007 21:14:04 schreef Jeroen Boere:
[...]

wie weet zijn we binnenkort weer "een" ;)

Wie weet..., zou niet slecht zijn, dan kan ik eindelijk eens meedoen met Te land, ter zee en in de lucht. Formidastisch programma is dat. Dat missen we hier nog, das echt een gat in onze cultuur.

- - big bang - -

Niets is zo eerlijk verdeeld als verstand: iedereen denkt er genoeg van te bezitten

maakt mij niet uit.
wordt mijn engels alleen maar beter van.
de eerste zuid-afrikaan wordt pas leuk.
ik ken iemand die daar vandaan komt en dat is pas grappig Nederlands.

Maakt me niet engels of nederlands. Duits kan nog net maar heb ik al weer meer moeite mee 9taalkundig). maar als het frans word dan haak ik af.
Die taal ben ik echt niet machtig. HEt zou van mij wel mogen maar dit forum is voor iedereen. Dus als er een frans gedeelte zou staan word ik toch een stukje buitengesloten.

En dat zou dus niet mogen. Dus zou ik dat dan toch graagvertaald willen zien. Hoeft dan niet perseen een voledige vertaling te zijn.

Ik bedoel als het niet erzeke doende is zet je hier staan wat flauwe opmerkingen.

Maar meter kast kan ook wel een schakelkast zijn dus is dat weer switchingboard. Een vertaling van een los woord is lastig als je de context niet kent.

Nou, in de context waar wij het woord Meterkast in het Engels moesten gebruiken had het geen hout te maken met de groepenkast an sich, maar met het feit dat de Coaxkabel daar binnen kwam.
Ik weet alleen dat Metercloset niet de juiste benaming betrof, hoewel het door zoveel collega's gebruikt werd, dat het als normaal beschouwd werd.
(net zoals "sowiso" wat hier geheid verkeerd geschreven staat, maar hier in dit forum helemaal geaccepteerd is)

boe
free_electron

Silicon Member

chinees is doodsimpel

ping - tafel
pong is tennis.

pingpong is tafel-tennis.

Professioneel ElectronenTemmer - siliconvalleygarage.com - De voltooid verleden tijd van 'halfgeleider' is 'zand' ... US 8,032,693 / US 7,714,746 / US 7,355,303 / US 7,098,557 / US 6,762,632 / EP 1804159 - Real programmers write Hex into ROM

Op 24 september 2007 21:39:16 schreef riktw:
de eerste zuid-afrikaan wordt pas leuk.
ik ken iemand die daar vandaan komt en dat is pas grappig Nederlands.

Er zijn al zuid-afrikanen langsgekomen ;-)

Alles sal reg kom als elkeen sy plig doen

Bart Hiddink is Ideetron; electronics and projects, http://www.ideetron.nl. LoRaWAN Nutcase.

Naar het schijnt wordt het programma 'Big Brother' in het ZuidAfrikaans uitgesproken als: GroteBroer Koekeloer...

- - big bang - -