Ik ben op dit moment met school bezig het project "zenden en ontvangen". Op school hadden wij nog een oude telex op zolder staan, en ik heb deze maar eens naar beneden gehaalt en ontstoft.
Mijn bedoeling was om met de telex informatie te ontvangen en te verzenden. Bij de telex zat ook een ponskaart lezen en een RTTY converter. Ik heb alles aangesloten voor de op mij meest logische manier, daarbij ik geen documentatie van de apperatuur heb.
Heeft iemand wat meer ervaring met deze apperatuur? Er was een docent op school die het er een en ander vanaf wist, maar die is inmiddels met pensioen. Als ik er echt zelf niet uitkom moet ik maar een contact met deze opnemen.
Ik ben ook opzoek naar frequenties waar nog telex uitzending op gedaan worden in NL.
De telex staat nu op 50Bd, maar ik las dat 45 meer gebruikt werdt. Is dit ook aan te passen? En van welk type is de RTTY converter, zodat ik daar ook mogelijk wat meer informatie over kan vinden?
Alvast bedankt, ik hoop dat iemand van de oude garde hier mij kan helpen met het ding.