avr programeren

De parallele werkt niet....
De seriele werkt niet.....

Dan heb je of ponyprog niet goed geconfigureerd danwel een fout gemaakt bij de toekenning van je ISP signalen.

Geef eens een schema hoe de boel is aangesloten en hoe ponyprog is geconfigureerd.

exact zoals op de site staat aangegeven dus mosi aan mosi miso aan miso sck aan sck rst aan rst steeds van programmer naar ispheader

niet met me uitspraken(of opmerkingen) eens mail me.K8048 guide

Hallo,

Ik heb die progger ook gebouwd. Wat ik heb gedaan:
Het hele voedingscircuit heb ik laten vervallen.
Als je dan de progger aansluit, zou hij met de juiste instellingen moeten werken.

Groet,

Sander

Zo niet, dan toch!....GeoCaching can be a way of life....Why not? >> GeoCaching: Team SupeRare

Op 13 oktober 2007 19:40:07 schreef timmie:
dank u ik zal zo nog eens kijken het zou best kunnen dat hij niet laag staat(moet ik na meten)

Doe dat met een scoop of de (doorgaans verguisde...) logic probe. Het zou zomaar kunnen dat die te kort laag gaat om een DMM het te laten 'zien'.

Zorg dat je NOOIT, NOOIT, NOOIT wat met Versatel Tele2 te maken krijgt!

doe hier alles nameten met een scoop

niet met me uitspraken(of opmerkingen) eens mail me.K8048 guide

en dan nu graag je instellingen van ponyprog...

Take a parachute, and jump!

serial
SI prog (api)
com2
nix geinverteerd

ik zie met de scoop geen verschil tussen normaal en geinverteerd
test zegt oke

niet met me uitspraken(of opmerkingen) eens mail me.K8048 guide
Een atx voeding is geen labvoeding, en je kunt er geen auto mee starten ook

klopt beetje verwarrend maar het laatste experiment was op com 2 het experiment toen ik het hier posten was op com 1 ik heb namelijk 2 echte rs232 poorten op men computer

niet met me uitspraken(of opmerkingen) eens mail me.K8048 guide

Ik gok er op, dat het weer iets onbenullig is, waar niemand aan denkt. Een AVR via ISP programmeren is redelijk eenvoudig. Met ponyprog heb ik geen ervaring, maar het zou me verwonderen, moest dat beest zijn werk niet doen als alles naar behoren is ingesteld.
Een nachtje rustig slapen, en morgenvroeg alles nauwlettend nalopen, lijkt me de beste remedie...

Prosper, yop la boum, c'est le roi du macadam (aldus Maurice Chevalier)

Heb een aantal jaar geleden met ponyprog gewerkt. Ik kreeg het aan de praat, maar vond het geen prettige software.

ik hoef het ook niet dagelijks te gebruiken

niet met me uitspraken(of opmerkingen) eens mail me.K8048 guide

de reset word wel degelijk laag getrokken doch ziet ponyprog geen avr :s

niet met me uitspraken(of opmerkingen) eens mail me.K8048 guide

alle aansluitingen nalopen, voeding goed ontkoppelen en alle andere mogelijke factoren de kop indrukken.

Take a parachute, and jump!

Hmz.. Ook niet na een nachtje slapen... Hmz... Het lijkt erop dat de sofware in elk geval bij de hardware kan. Dat is al iets.

Dan kun je nog kijken of je rommel op de clock (van de programmeer connector) ziet. Daar zou dan ook wat MOSI / MISO verkeer bij moeten horen.

Ik kan me nog voorstellen dat die AVR op z'n interne clock draait en pp te snel is. Is vast wel ergens instelbaar.

Zorg dat je NOOIT, NOOIT, NOOIT wat met Versatel Tele2 te maken krijgt!

de snelheid is nergens te vinden in PP
geen rommel op de lijnen
de voeding is geruisloos en goed ontkoppeld
aansluitingen zijn ongeveer 7.5cm

printerpoort ecp of epp maakt niet uit(bios instellingen)

niet met me uitspraken(of opmerkingen) eens mail me.K8048 guide

na veel zoeken en het lezen van de help van PP en die ook helemaal gebruikt te hebbben werk het ngo steeds neit

echter gaat er wel een pulstrein over de clk en signaal lijnen heen zonder enige rotzooi(zojuits ook op de laptop nog geprobeerd echter heeft dit ook geen zin)

en plotsklaps in een vlaag van verstandsverbijstering werkt het:S

dank u alle hartelijk

[Bericht gewijzigd door timmie op zondag 14 oktober 2007 16:08:33 (15%)

niet met me uitspraken(of opmerkingen) eens mail me.K8048 guide

zeker gemaakt op breadboard draadjes ofzo...

Take a parachute, and jump!

Op 14 oktober 2007 18:17:01 schreef pcnerd:
zeker gemaakt op breadboard draadjes ofzo...

Ach, daar draait hier zeker de helft in het POC stadium op. Eigenlijk nooit problemen mee...

Zorg dat je NOOIT, NOOIT, NOOIT wat met Versatel Tele2 te maken krijgt!

ik hier ook niet maar dit was een printje met ic poot, voeding, iscp header en breakout voor de pinnen

toch een vreemd idee dat parralelle poort programeren(ja had nog maar een gok gewaagd met de parpoort)

[Bericht gewijzigd door timmie op zondag 14 oktober 2007 18:22:26 (34%)

niet met me uitspraken(of opmerkingen) eens mail me.K8048 guide

nu even een zijstraatje inslaan met dit topic

nu heb ik men avr geprogrameerd maar wat ik me nu af vroeg is hoe het protocol er uit ziet

dus zijn er commando's en hoe wordt de avr in progmodus gebracht?
is daar iets van een pdf over, ik kon namelijk nix vinden hier op het forum en op de site van atmel

niet met me uitspraken(of opmerkingen) eens mail me.K8048 guide

Allereerst CMIIW.

Volgens mij wordt op het ritme van de clock de hex over de MISO of was het de MOSI, richting de AVR gespuugt. De AVR spuugt het weer terug ter verificatie. Dat laatste weet ik alleen niet helemaal zeker. Misschien kun je meer vinden als je naar het isp protocol zoekt.

Maak me niet gek, ik ben al gek.

dat spi protocol geloof ik achter me kaar

spi si een synchroon protocol mij gaat het erom hoe gaat het

bijvoorbeeld een pic heeft een 6 bit commando om het adres te verhogen maar dat kan ik nergens vinden voor avr

niet met me uitspraken(of opmerkingen) eens mail me.K8048 guide

Protocol (met tabellen et all) wordt gewoon in de datasheet beschreven, hoofdstukje memory programming / serial mode.

Moet je wel de volledige datasheet hebben, niet de beknopte van een 10-tal paginas

oke inderdaad de verkeerde DS te pakken ik heb het gevonden
nu niet direct een lastig protocol

niet met me uitspraken(of opmerkingen) eens mail me.K8048 guide