printplaat die rot?

Anoniem

kan het zijn, dat de print plaat van je sterker gaat rotten!

er zitten overal zwarte/bruine plekken op de onderkant, tussen en over de sporen heen.
als ik er met een schroevendraaier over ga, is het net alsof ik alles weg schraap.

Rudie

Op 10 juli 2003 11:57:24 schreef rudie van goor:
kan het zijn, dat de print plaat van je sterker gaat rotten!

er zitten overal zwarte/bruine plekken op de onderkant, tussen en over de sporen heen.
als ik er met een schroevendraaier over ga, is het net alsof ik alles weg schraap.

Rudie

hoe bedoel je dat de printplaat van je sterker gaat rotten?
ik snap het niet helemaal. Het kan wel zijn als je soldeervet gebruikt op een print dat het gaat oxideren en er rotzooi opkomt

In order to succeed you must fail, so that you know what not to do the next time.
Anoniem

ik kan zowat m'n sporen wegkrassen, als ik erover heen ga met iets scherps.

Op 10 juli 2003 12:18:10 schreef rudie van goor:
ik kan zowat m'n sporen wegkrassen, als ik erover heen ga met iets scherps.

niet doen dus. bedoel je niet de uitgeharde flux?

zoiets is bij mij weleens uit oude condensators gelopen. M'n sporen waren wel aangetast maar nog gewoon intact (alleen een beetje geoxideerd) als je het weg wilt halen raad ik je een borsteltje met plastic haren op een dremel aan.

is het niet toevallig bij onderdelen die weleens warm (of gewoon gloeiend heet)worden. daar zie je dat wel vaker, je prikt dan zo met een schroevendraaier dwars door je print heen. helemaal uitgedroogt en verbrant.

ik heb daar nog nooit van gehoord. Misschien als het een kartongeperste print is maar dan nog........Ik sluit me bij Jan Klaasen aan, ik denk dat een of meerdere componenten heel erg heet zijn geworden. En daarbij komt dat printsporen nooit echt goed tegen schroevendraaiers kunnen.

Groet arnold

Anoniem

Rudie, gewoon op school ff een andere print make (na je stage :P). Dan ben je van t probleem af.

Ik heb weleens op mijn werk een printplaat gehad (papier) die verkoold was door een slechte soldeerverbinding. De printplaat was zover verkoold dat het echt begon te geleiden en daardoor verder verkolen!

Pas dus op met papierprintplaten en sterkstroom, dit kan tot brand leiden!

Maarre, probeer of het er met aceton en een oude tandenborstel vanaf gaat, is dat zo dan is het gewoon gesmolten en weggevloeide flux en dus niet erg!

Kom eens langs bij RevSpace of één van de andere spaces! WORKSHOP!

printplaten hun baantjes kunnen toch oxiederen niet ?

elektronica , het is zoals het weer , het word zelden wat je verwacht :) plz cheak out my new site :http://www.terrorfeary.tk

ik heb al is een rotte printplaat geweten, in de originele afstandsbediening van de TV van mijn grootmoeder, ze had die in occasie gekocht (die ze wel gedaan had wes wel in betere staat), maar de afstandsbediening werkte nie, ik had ze toen opengevezen om te zien of er niets abnormaal was, en toen ze openwas begon da te stinken, stond schimmel of, en met licht me ne schroevendraaier te duwen brak ze gewoon door

mijn thuis is waar mijn playstation staat

Dit kun je het beste weghalen met een fiberglasstift en de laatste restjes met een wattenstaafjje met alcohol. Dan een beschermende spray erover.

suc6!

Op 14 juli 2003 15:36:25 schreef Benadski:
Ik heb weleens op mijn werk een printplaat gehad (papier) die verkoold was door een slechte soldeerverbinding. De printplaat was zover verkoold dat het echt begon te geleiden en daardoor verder verkolen!

dat maar dan met hout heb ik wel eens op tv gezien

Op 14 juli 2003 15:36:25 schreef Benadski:

dat maar dan met hout heb ik wel eens op tv gezien

[offtopic]je sign ledlover je moet niet zoveel met buizen bezig zijn dan wordt je ze beu na een tijdje heb ik met mosfets ook ;) Maar nu kan ik veel helderder denken of ik een transistor of een mosfet moet nemen ;) [/offtopic]

Just face it: sometimes nobody envies you. There has to be a bottom and that bottom is probaly you. // http://www.amazon.com/o/registry/VWZ93N4Y6XQT

Op 28 juli 2003 14:44:31 schreef Aedolon:
[offtopic]je sign ledlover je moet niet zoveel met buizen bezig zijn dan wordt je ze beu na een tijdje heb ik met mosfets ook ;) Maar nu kan ik veel helderder denken of ik een transistor of een mosfet moet nemen ;)

denk nou nie dat ik alle torren vervan door tubes
kvin ze leuk en ben van plan ook een buisversterker te maken
en dat slijm slijm is dat buizen(veeeeeel)beter klinken dan torren en ik heb ook buizen nodig
[/offtopic]

Heb je dan al eens de karakteristieken bekeken van een goede audio transistor en vergeleken met ene goede audio buis ?
Trouwens antwoord eens in dat filter topic...

Just face it: sometimes nobody envies you. There has to be a bottom and that bottom is probaly you. // http://www.amazon.com/o/registry/VWZ93N4Y6XQT

Op 28 juli 2003 17:02:44 schreef Aedolon:
Heb je dan al eens de karakteristieken bekeken van een goede audio transistor en vergeleken met ene goede audio buis ?
Trouwens antwoord eens in dat filter topic...

Ey Aedolon waarom zouden er mensen zijn die zweren bij buizenmuziek??
zijn die allemaal gek of hebben die mensen nou net het gevoel en het gehoor om het verschil wel degelijk te horen??:)

Si vis pacem para bellum.