Op 4 december 2007 13:17:09 schreef pompopom:
[...]
Niet helemaal mee akkoord:
1) stel: je richt je voor informatie niet tot een forum maar rechtstreeks tot een producent. Gebruik je dan dezelfde SMS/MSN/or whatever- brabbeltaal? Veel kans dat je nooit een antwoord krijgt.
2)als hij/zij op die manier zijn sollicitatiebrieven gaat schrijven dan zal hij/zij er ook niet ver mee komen. In een bedrijf is dit gewoon verticaal klasseren. Daar het gewoon een elementaire vorm van beleefdheid is.
Maar het gaat hier om een post op een forum, en niet om een brief naar een producent. Mijn schrijfstijl is ook totaal anders als ik hier iets post of als ik een producent mail. Ik bedoel maar, hij heeft mischien zijn forum schrijfstijl die hij hier dan ook toepast omdat hij geen andere kent. Maar ik heb ook helemaal niet gezegd dat het terecht is dat hij zo schrijft...
Op 4 december 2007 17:33:13 schreef Henry S.:
[...]
Ten eerste post de TS, naar ik mag hopen, expres met deze MSN/SMS spelling, en ten tweede weinig blijk van zelfactiviteit gegeven.
Je mag zo'n iemand toch wel op de feiten drukken dat je met een dergelijke houding niet ver komt, serieuze reacties al helemaal niet. De daar op volgende posts zijn logisch, het merendeel van de CO bezoekers ergert er zich aan.
Maar ik ga het desbetreffende topic sluiten, het is de TS nu wel duidelijk.
Ik heb ook niet beweerd dat de MOD's hier niet op moeten reageren. Ik vind het zelfs nodig dat de MOD's erop reageren. Mijn ongenoegen lag in de manier waarop gereageerd werd, die was naar mijn mening sterk overdreven. Een deel van de taak van een MOD is ook voorbeeldfunctie zijn voor de members, en zo doe je dat duidelijk niet...
Overtrokken reactie? Nee, had je liever tig posts met "Google" of "1040 uren zijn nog te weinig"?
Hier ben ik even niet mee...
Op 4 december 2007 18:42:58 schreef grotedikken:
Wat mij een beetje stoort is dat sommige leden zo furieus op relatief kleine taalgebreken fulmineren.
Een elektronicaforum is tenslotte geen taalforum.
Ik heb hier nog nooit een post gelezen die met wat goede wil onverstaanbaar is.
Het gebeurt wel dat de TS zijn probleem niet goed kan verwoorden. Maar kort,zakelijk en gestructureerd schrijven is niet voor iedereen weggelegd.
Anderzijds vind ik het wel verantwoord dat de mods ingrijpen tegen slordig en msn taalgebruik.
Eigenlijk zouden de leden zich moeten houden aan waarvoor het forum ons ter beschikking gesteld wordt: elektronica.
Een keer reageren kan wel, maar dat gehak begin ik ook beu te worden. Het zijn trouwens altijd dezelfden, en meestal worden ze daarbij niet gehinderd door evenveel kennis van elektronica als op gebied van taal.
Volledig mee eens! En om aan te vullen: er zijn een aantal hoog aangeschreven members die veel tikvauten maken waar door niemand iets op gezegd wordt. Toegegeven, die members waar ik op doel dragen hun steen meer dan bij, en zonder hen zou het hier heel wat minder aantrekkelijk zijn. Maar waarom wordt daar dan niet op gesproken? Consequent is het niet volgens mij. (en dit is zeker geen aanval naar de members toe, voor mij is het geen probleem dat er door snel typen fouten insluipen. Het is maar om te argumenteren)