Schottky Diode

Alleen berichten met de trefwoorden “breadboard” worden getoond. Alle berichten tonen

Ok I see (over de weerstand dan) bedankt.

Ik bedoel dat kadertje helemaal waar ze heel kort opsommen wat voor fet het is Ugs = 100V Rgson = 23mOhm en Id = 57A

Farnell laat me niet toe als particulier zonder BTW nummer :(
En er stana toch wel rare prijzen op hun site (13000E voor 1µF/16V vast door missworld uit een helicopter gebracht).

Enn de IRF3710 op farnell kost 10 € terwijl bij voti.nl 0.84€.
Dan heb ik eens op de IRF site gezocht naar leveranciers en daar is de prijs van 3$ tot 0.9$ maar nooit 10 € vast veel typfouten ?

Maar ok ! ze hebben wel heel veel !!

Trouwens waar maak jij die ontwerpjes op die je maakt ? smps dan toch niet op een breadboard ? lijkt me er niet zo voor geschikt

[Bericht gewijzigd door Aedolon op maandag 21 juli 2003 18:50:54

Just face it: sometimes nobody envies you. There has to be a bottom and that bottom is probaly you. // http://www.amazon.com/o/registry/VWZ93N4Y6XQT
Hugo Welther

Moderator

Op 21 juli 2003 18:02:57 schreef Aedolon:
Ok I see (over de weerstand dan) bedankt.

Ik bedoel dat kadertje helemaal waar ze heel kort opsommen wat voor fet het is Ugs = 100V Rgson = 23mOhm en Id = 57A

Farnell laat me niet toe als particulier zonder BTW nummer :(
En er stana toch wel rare prijzen op hun site (13000E voor 1µF/16V vast door missworld uit een helicopter gebracht).

Enn de IRF3710 op farnell kost 10 € terwijl bij voti.nl 0.84€.
Dan heb ik eens op de IRF site gezocht naar leveranciers en daar is de prijs van 3$ tot 0.9$ maar nooit 10 € vast veel typfouten ?

Maar ok ! ze hebben wel heel veel !!

Trouwens waar maak jij die ontwerpjes op die je maakt ? smps dan toch niet op een breadboard ? lijkt me er niet zo voor geschikt

Farnell stikt van de fouten zowel op de site als in de catalogus. Ze hebben in mei een CD-rom uitgebracht met de juiste prijzen, en die liggen een stuk lager. Lager zelfs dan RS.

Het enige dat tussen jou en je doel staat is alles wat jij jezelf verteld dat je het niet kan.

Klopt, Farnell is niet goedkoop. Maar ik vindt het belangrijker dat een leverancier een uitgebreid programma heeft. En het komt slechts heel zelden voor dat bepaalde onderdelen niet op voorraad zijn. Dat Voti en anderen goedkoper zijn is niet zo verwonderlijk. Zij hebben niet zo'n uitgebreid programma dat ze ook nog eens op voorraad moeten houden. Ik betaal graag voor service.

Heel vreemd dat ze om een BTW nummer vragen terwijl je particulier bent. Heb je ze dat wel duidelijk gemaakt?

Ik bouw de stuur elektronica altijd op breadboard, en het vermogensdeel altijd zwevend zoals in het oude buizentijdperk. Zo kun je de verbindingen mooi kort houden.

Ik heb hier nog een vraagje over (over m\\\\\\\'n voeding dan)
de stroombegrenzing waar stop ik die het beste in het schakelende of het lineaire gedeelte ?

Zelf dacht ik eerder 2 stuks in schakelende gedeelte op 15A en in het lineaire dan op 12A regelbaar tot 0A

en hoe groot maak je de meetshunt voor 15A ? (zodat deze nog nauwkeurig versterkt kan worden door een opamp zonder teveel afwijking)

Weet iemand of de uA723 nog niet obsolete is ? of gebruik ik beter gewone opamps ?

Ik zit nog altijd met het schottky diode probleem :( ik heb op een breadboard het volledig opgebouwd maar dan met een 1A schottky... wat werkt maar zal vast geen stroom kunnen leveren :P

[Bericht gewijzigd door Aedolon op dinsdag 29 juli 2003 14:47:26

Just face it: sometimes nobody envies you. There has to be a bottom and that bottom is probaly you. // http://www.amazon.com/o/registry/VWZ93N4Y6XQT