Op 6 september 2009 10:36:38 schreef chuckie:
@Big Bang
Ik heb werkelijk 5 uur gezocht bij allerhande datasheetsite's.
Ook gewoon bij Google en Vinden.nl.
De BTA 25 gebruik ik nog weleens, ze zitten vaak in lopend licht kasten op de kermis.
Ik kan een klein partijtje van deze (denk ik) triac's voordelig krijgen, maar dan moeten ze toch min. 25A kunnen hebben en 600VAC kunnen hebben.
Omdat het een RD91 behuizing is denk ik wel dat ze 25A kunnen hebben maar de spanning ben ik niet zeker van.
De BTA tjes zitten meestal in 3 fasen kastjes, vandaar...
Je zou zo een type moeten aan de tand kunnen voelen alvorens een partijtje te kopen waarvan je niet zeker bent, een testopstelling zoals bij de BTA25 gebruiken is dan idd. een goed uitgangspunt (al vindt ik die niet direct in die datasheets als ik zoek)
De stroom zal niet zo het probleem worden denk ik, die dingen in zo'n behuizing hebben bijna alle een 25A specificatie (of iets meer), het is meer de spanning, dat zou je moeten kunnen achterhalen.
Ik wil ook even inpikken op wat Hugo zei: die GE kan idd komen van General Electric, met ingekochtte dies of volledig laten maken door iemand anders met het logo GE erop. Aan die typenr kan je het al zien, als die in 3 of 4 stukken gekapt is, zoals GE OT 157 8239 en niet 1 geheel vormt zoals bvb 1N4148 of een BTA25 dan heb je al een zéér grote kans om geen gegevens te vinden, het is idd. precies meer een magazijnnummer.
Zoals ik zei: ik heb hier ook nog forse thyristoren liggen uit scrap van op ons bedrijf, het werd allemaal weggekieperd, soms zelfs nog nieuw materiaal. Die thyristoren dragen ook zo'n code, met het merk van de lasbron erop waar ze in terecht gaan komen, maar dat merk maakt helemaal geen halfgeleiders zelf, dus duidelijk ingekocht.
Dat wordt plug en pray...
- - big bang - -