Elektronica Leerboek

Hee daar!

Ik doe op dit moment een Mbo/Hbo opleiding leerjaar 2 elektronica/automatisering. Ik vind persoonlijk dat wij te weinig bezig zijn met echte elektronica. Zoals de topictitel al aangeeft ben ik opzoek naar een goed theorieboek (helemaal makkelijk als er ook nog wat opgaven bijzitten) waar wat 'verdergaande elektronica dingen' worden uitgelegd. Hiermee bedoel ik dus opamps, Fets, transistors, filters, een stukje digitaal, enz enz...
De standaard dingen zoals weerstandsdelers, RL/RC schakeling heb ik al gehad.

Zoiets als de onderstaand link, alleen dan miss met iets meer diepgang...
Klik! Online

Wie weet een 'goed' boek wat aansluit op mijn eisen?

Evilcreature

elektronica kunst en kunde: 5delige reeks waarvan de eerste 2theorie boeken(analoog en digitaal) heel goed uitgelegd met een degelijke diepgang vind ik toch. kijk maar eens op internet je vind het zeker.

electronic devices van Floyd, wel int engels dus is wel lastiger maar wel heel leerzaam wordt bij ons op school tot en met laatste jaar gebruikt, of anders misschien elektrische netwerken van paul holmes, ook erg leerzaam.

veel suc6 ermee, groetjes houdoe

joep

Op 21 januari 2008 21:22:34 schreef Evilcreature:
Hee daar!

Ik doe op dit moment een Mbo/Hbo opleiding leerjaar 2 elektronica/automatisering.

dat moet je me toch eens uitleggen... het is MBO OF HBO

IF you can't convince them, then confuse them!

Op 21 januari 2008 21:48:28 schreef Jeroen Boere:
[...]

dat moet je me toch eens uitleggen... het is MBO OF HBO

Het is een nieuw traject in samenwerking met Fontys waarin ik mijn MBO en HBO diplomen in 6,5 jaar kan halen :).

Btw, ik ga eens kijken naar de boeken die jullie hier aanhaalden.

[Bericht gewijzigd door Evilcreature op maandag 21 januari 2008 21:54:23 (11%)

Op 21 januari 2008 21:27:50 schreef woutermans:
elektronica kunst en kunde: 5delige reeks waarvan de eerste 2theorie boeken(analoog en digitaal) heel goed uitgelegd met een degelijke diepgang vind ik toch. kijk maar eens op internet je vind het zeker.

Is inderdaad een hele aardige reeks, hoewel ik zelf de voorkeur geef aan de engelstalige uitvoering.

Op 21 januari 2008 21:31:55 schreef the chat:
electronic devices van Floyd

Staan veel mooie plaatjes in ;-) dik boek, breed met beperkte diepgang, goed boek voor een beginner.

Als analoog ontwerp je ding is dan is: "analysis and design of analog integrated circuits" van Gray, Hurst,Lewis en Meyer wel een aardig dikke pil om als hoofdkussen te gebruiken. Daarnaast veel application notes lezen van met name Linear Technology (jim williams schrijft goede shit), Analog devices, National semiconductor en Texas Instruments.

[Bericht gewijzigd door Xenobinol op maandag 21 januari 2008 22:23:40 (21%)

Technology is dominated by two types of people: those who understand what they do not manage and those who manage what they do not understand

Dat boek wat woutermans aanhaalde heb ik maar eens besteld. Ben benieuwd :).