Voedingspanning telefoonhoorn

Ik heb een standaard telefoonhoorn, voorzien van een elektret microfoontje, echter ik krijg geen geluid uit de microfoon. D.w.z. ik weet dat je met een weerstandje dat micje voeding moet geven, en dat je dan de gelijkspanning eraf moet halen, maar om de een of andere reden wil het maar niet werken. De spanning die ik aanbied is 12V met een 10k weerstand naar de mic toe, ik hou daar dan nog 1V over.

Wie weet wat de spanning is die nodig is voor een telefoonhoorn mic ?

Groeten
Antoine

Voor een "gewoon" elektret kapsel is 10k voorschakelweerstand bij 12V voeding aan de lage kant. De nominale spanning voor de meeste kapsels ligt ergens tussen 2V en 10V. Verlaag weerstand eens tot 2k2.

Je biertje wordt niet jaloers als je een andere pakt, je vrouw wel ...

hier in n.l. staat er zn 48 volt op het telefoon net maarhoeveel er volt er uiteindelijk op je elektret microfoontje komt te staan ik heb geen idee

de meeste problemen los je op door er geen probleem van te maken.. de rest heeft alleen wat tijd nodig

Het is al opgelost, met een 10k weerstand aan 12V was helemaal goed, maar ik had het gewoon verkeerd aangesloten :)

Tjah, microfoonkapsels zijn nou eenmaal polariteitsgevoelig... ;)

Fan van Samsung (en repareer ook TV's). :)

Wat maf is, ik had de spanning gemeten die de telefoon afgaf, en van daaruit gewoon zelf spanning aangeboden, met dezelfde polariteit dus. Alleen nou heb ik die omgedraaid en werkt het ineens ??? (vreemd)