bekende loading probleem bij jvc DVD spelers en recorders

Alleen berichten met de trefwoorden “voeding digitale” worden getoond. Alle berichten tonen

weeral heb ik hier 2 DVD recorders met het loading probleem op de herstelbank liggen.
1 van het typeDR-M10SE; na vervangen van de elko's ik de voeding was dit verholpen. (27µ35V primaire gedeelte, 18µ35V, 5x 100µ10V, 3x 2200µ10V en 3x 22µ50V)
Ook heb ik hier al de 10nF ontkoppeling bijgesoldeert.

het 2e toestel is van het type DR-MH50SE; ook hier heb ik alle dieverse elko's in de voeding vervangen, maar deze blijft steeds op "loading" staan.
In andere topics heb ik gelezen gehad van een modificatie aan de digitale print.
Kan iemand mij uitleggen wat er juist moet gebeuren dan?

groetjes Kris

zoeken tot het werkt en dan nog zoeken

Op 21 april 2008 23:23:21 schreef AltijdWeer100%Nieuw:
Kris,

Meet de 12 en 5 volt van de DVD en HD eens na.

Dit heb ik al gedaan gehad, maar er is nauwelijks een rimpel te zien op dez voedingen.
Jammer is dat deze toestellen als niet hersteld zijn terug gegaan.
Maar als er nog iemand is die weet wat hier aan te doen valt, mag dat nog steeds posten.

Groetjes Kris

zoeken tot het werkt en dan nog zoeken
bjokal

Golden Member

Bij de DR-M10SE is er inderdaad ook een modificatie op de digitale print. Bij de DR-MH50 is dit volgens mij niet zo. Het probleem is dat het loading probleem door nogal veel dingen veroorzaakt kan worden, defecte voeding, defecte HDD, defecte DVDR, probleem op het digitale board enz. enz.

Heb je alle voedingsspanningen al nagekeken, bijvoorbeeld ook die voor het digitale board?

"Of all the things I've lost I miss my mind the most"

voor zover ik mij nog herinnerde heb ik alle spanningen op de voeding nagemeten.
Deze waren ook allemaal stabiel en hadden de juiste voltages.
via google heb ik wel info gevonden over een modificatie aan de digitale print, maar 2 maand geleden kon er mij niemand meer info over geven.
helaas heb ik deze persoon zijn toestel onhersteld terug gegeven.
en vrees dat hij deze nu nie meer in zijn bezit gaat hebben.

@bjokal:

kun je mij vertellen wat die modificatie aan die digitale print inhoud?
kan gemakkelijk zijn voor in de toekomst

Groetjes Kris

zoeken tot het werkt en dan nog zoeken

Die modificatie is voor audio en beeld problemen en niet voor loading.

Het loading probleem kan ook komen door een "slechte" strs ( voedings IC )Het koelblok heeft een braampje waardoor het IC niet goed koelt.
Of door een defecte HDD ,hiervoor heb je een speciale cd ( Adviser Pro software )nodig die alleen in bezit zijn van geautoriseerde werkplaatsen.
Deze software varieerd van type tot type en is niet uitwisselbaar met andere JVC recorders.

thx william1967,

Dus als dit probleem nie opgelost is door de voeding (elko's, STRS-IC, ...) of door de harde schijf te wisselen is het haast onmogelijk als hobbyist om deze fout te herstellen?

als ik de hardeschijf los maak, zou dit toestel dan normaal wel kunnen opstarten?
Ik veronderstel dat dit moet gaan, er zijn ook type's zonder harde schijf. Dus ik denk nie dat er data vanaf gehaald wordt om door het loading proces te komen.

zoeken tot het werkt en dan nog zoeken
bjokal

Golden Member

You've got mail :-)

Die modificaties op het digitale board zijn inderdaad vooral voor beeld- en geluidsproblemen (storing in beeld en/of geluid of groen beeld).

Zomaar een andere schijf aansluiten gaat niet, op de HDD staat ook firmware e.d. Vandaar dat je die Adviser Pro software nodig hebt. Hiermee is het ook mogelijk een HDD waarvan het bestands-systeem beschadigd is te herstellen.

De schijf los halen zal dus ook niet gaan, de recorder haalt data van de HDD als hij op netspanning gezet wordt.

"Of all the things I've lost I miss my mind the most"

Ik heb hier ook een JVC DR-MH50SE met het loading probleem. Hiervan heb ik reeds de STR-G6653(IC) vervangen. Maar het loading euvel is er niet door verholpen. Ik meet de goede voedingspanningen maar ik heb geen oscillocoop om verder te zoeken.

Is er een kans van slagen als ik op het voedingspaneeltje alle elco's vervang? Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden.

Eddo