Verloopstukje D-sub connector

Hey allemaal,

Ik heb een 9 pin's D-sub connector gehaald (http://www.dickbest.nl/webshop/index.php?act=viewProd&productId=13…). Nu probeerde ik deze op een breadboard te zetten maar dat past niet! Bestaan hier misschien verloopstukjes voor of moet ik toch maar een creatieve oplossing gaan verzinnen met een stel breadboard-draadjes + soldeertin?

Jasper

'The purpose of my life, is to invent warp drive'

Op de foto is al duidelijk te zien dat deze niet voor printmontage zijn. Dus ja, dan zie ik geen andere oplossing dan er draden aan solderen. Neem flexibel (litze) dun draad en vertin het uiteinde, dan past het zo in een breadbord.

'The purpose of my life, is to invent warp drive'

Met wat creativiteit en een dubbelzijdige banenprint kom je een heel end.
Die print kun je precies tussen de bovenste en onderste soldeerpunten schuiven. (Kijk maar eens naar de Wisp628 van VOTI)
Soldeer die punten die je wilt gebruiken aan die print en zet een centimeter verder een pinheader.

Omdat de pinnen van die sub-D verspringen, zul je wat creatief moeten zijn met het precies plaatsen van de Sub-D.
En ondanks dat je ook hier en daar wat kraswerk op de print moet doen met een scalpeltje, moet het kunnen en lijkt me wel solide.

Ik moet hier weer vaker komen... Wat kun je zo'n forum als deze gaan missen. :-)

http://www.uploadarchief.net/files/download/db9%20verloop.jpg

Zoiets?

Ik heb ze voor DB9, DB25, 10-pin header, RJ11, RJ12 en RJ45. *Eigenlijk* zou je de PCBs moeten laten maken, doorgemetaliseerd is sterker. Maar met een beetje beleid gaat dit ook prima.

Zorg dat je NOOIT, NOOIT, NOOIT wat met Versatel Tele2 te maken krijgt!

Oei, mooi gemaakt Marco!

Het is niet wat ik bedoel, maar het ziet er goed uit.
In mijn theorie gebruik je een sporenprint (of hoe zo'n testprintding ook maar heet met banen aan beide zijden)

Ik moet hier weer vaker komen... Wat kun je zo'n forum als deze gaan missen. :-)

Eerlijk gezegd vind ik het zelf veel prettiger om een stukje kabel aan die seriele poort te solderen, met een header d'r aan, die je op een connectortje op je printplaat aansluit.

Voordeel is dat je stukken flexibeler bent qua plaatsing in 'n chassis; mocht je je print anders in willen delen, dan is dat geen enkel probleem.

Ik geloof dat dat voor een breadboard (zoals de TS roept) niet zo relevant is...

Zorg dat je NOOIT, NOOIT, NOOIT wat met Versatel Tele2 te maken krijgt!

Erm, krijg maar eens een sub-D connector op een breadboard (9 pennetjes naast elkaar..) . Ook dan is een verdeelconnector wel handig; een sub-D connector voor printmontage gaat niet werken..

[Bericht gewijzigd door alex278 op zaterdag 15 maart 2008 14:01:21 (18%)