...ws iets uit een halfgeleider dan...
Aangezien er op het inputboard maar twee halfgeleiders zitten, heb ik deze vervangen om te kijken of het probleem daar zat. Dit is niet het geval. De ruis blijft en is niet minder of meer geworden.
De NE5532 is een dual opamp , en je heb er 6 daarvan.
Lijkt me dat er per line ingang een dual opamp word gebruikt maar zonder schema is dit puur giswerk.
Heb je op alle ingangen dezelfde ruis?
Per ingang een dual opamp kan kloppen aangezien het inputboard 6 ingangen heeft.
De ruis is aanwezig ongeacht of er een bron aan hangt of niet.
Zodra ik de hoofdschakelaar achterop de versterker inschakel hoor je een pop en begint de ruis, voor 2 sec. Tijdens deze 2sec. worden er blijkbaar dingen gechecked want alle ledjes gaan even branden. Dan gaat de versterker in standby. Vervolgens schakel ik de versterker in door op de standbyknop te drukken. Dan begint het ruizen. Ook met het volume helemaal terug gedraait zodat deze op mute staat.
Als ik de versterker als pre gebruik is de ruis niet aanwezig zolang de versterker in mute staat. zodra ik het volume omhoog draai begint de ruis, maar wel minder hard dan eerst. De ruis wordt niet harder als ik het volume verder omhoog draai.
Het is natuurlijk niet de manier maar sommige opamps en andere actieve smd onderdelen die ruizen beginnen als je vinger er oplegt/opdruk vaak nog harder/minder te ruizen.
Kan ik er ook met iets anders op drukken? als ik met mijn vinger ga drukken ben ik bang contacten aan te raken perongeluk.