Hallo allemaal, ik heb een heel raar probleem en hoop via jullie de oorzaak daarvan te bepalen(en het liefst ook de oplossing natuurlijk).
Ik heb mijn computer aangesloten op mijn HDTV via een dvi->HDMI kabel van 5m. Mijn televisie fungeert dus ook als beeldscherm, dit werkt al ruim een jaar perfect... tot nu toe dus.
Ik was een stekker aan een voeding aan het maken en stopte deze in de stekkerdoos waar ook mijn PC in zit(mijn tv dus niet). 1 draad maakte echter contact met de aarde binnen in die stekker met het gevolg dat de zekering en de aardlek eruit klapte. Foutje, maar opzich niet zo gevaarlijk lijkt me...
Toen ik mn PC en TV weer aanzette stoorde het beeld heel erg, valt het beeld om de paar seconde weg, zijn kleuren verwisseld of krijg ik helemaal geen beeld. Ik dus balen want ik dacht dat mijn TV of video kaart had uitgefikt...
Wat blijkt nu, als ik een andere computer aan mn tv hang werkt het perfect en als ik mijn computer aan een ander digitaal beeldscherm hang werkt het ook perfect.
Alles werkt dus nog, alleen mijn PC en TV samen niet meer...
wat ik allemaal al heb geprobeerd:
-Beide apparaten de stroom eraf.
-Bios reset.
-Drivers opnieuw geinstalleerd.
-Videokaart eruit en erin.
-Andere HDMI poort op mijn TV.
-Zeer lage resoluties(dan werkt het soms wel goed maar niet altijd)
Ik weet het nu echt niet meer, het lijkt me zowiezo al dat deze apparaten niet beschadigt mogen raken als er kortsluiting op het net is door een ander apparaat, maargoed individueel werken ze nog wel gewoon goed...
Weet iemand wat hiervan de oorzaak kan zijn en nog beter hoe ik het kan oplossen? Alvast harstikke bedankt!