Philips 42PF5320/10 LC4.9E chassis

Evarist

Golden Member

Ik heb geen ervaring met dit toestel.
Als ik inschakel gaat de groene frontled even aan, dan even de rode en gedaan.
Binnen op de voeding staat een groene LED die wel brandt.
De standby voeding is aanwezig.
Alle spanningen komen even op en vallen terug weg.
Waarom dient de auto-manual switch?

Wie heeft raad? Don, Zoef, Ward enz enz.

Nihil est verum, quod non probatur primo.

heb je het schema?
deze is eventueel te downloaden van:
http://www.tv.quuq.org/

gr, weetal.

als je iets doet,weet dan dat je het goed doet!

Helaas geen pasklare oplossing voorhanden. Deze fout heb ik weleens gehad en dat was ook het enige toestel van dit type wat ik heb gerepareerd. Wat ik nog wel weet is, dat bij het opstarten wel alle spanningen even opkwamen en daarna ook gelijk weer in de stand-by terug kwam.
Het bleek dat de hor. eindtrap niet werd aangestuurd.
Dus meten of de blokgolf uit de processor komt en de driver nakijken. Meer tips heb ik niet.

Groetjes Hans.

Hoe het werkt is niet belangrijk, als het maar werkt!
Evarist

Golden Member

@Zoef, het is een plasma TV. Zit daar een horizontale afbuiging in? ( allicht de stomste vraag die ik ooit stelde :) )

Nihil est verum, quod non probatur primo.

Sorry, dat wist ik niet. Ik had het over een voor mij onbekend type beeldbuis TV wat zo even bij mij op kwam. Ook iets met een L in het type.
Van die plasma TV's is bekend dat de elco's in de voeding en dan met name de 5 volt voeding, te krap zijn bemeten.
4.7Uf en 47Uf elco's die door een 100Uf exemplaar moeten worden vervangen.
Begin maar in de voedingsprint alle elco's te vervangen, ik denk dat je dan al een heel eind komt.
Plaats anders een een foto.
Don weet wel welke posities moetn worden gewijzigd.

Groetjes Hans.

Hoe het werkt is niet belangrijk, als het maar werkt!
Evarist

Golden Member

Kick !! Wachten op DON

[Bericht gewijzigd door Evarist op vrijdag 21 maart 2008 23:18:35 (55%)

Nihil est verum, quod non probatur primo.

Die elco's zitten in een FM chassis niet in een LC4.9E

De voeding kun je testen met de juiste kabel met schakelaar en een jumper zoals beschreven in het schema, zodat je kunt uitsluiten dat het in het digi deel zit

LC4.9 heb je met 2 type display namelijk te weten samsung en LG.
Bij de samsung sets is 9 van de 10 keer de voeding defect welke als zijnde black box wordt geleverd en waar ook een diagnose mogelijk mee is middels het stand alone laten draaien.
Je dient dan een aantal jumpers te plaatsen zoals aangegeven op de voeding (gewoon pc jumpers)
Heb je een ampere meter dan kan je middels deze methode dus uitsluiten of de voeding en of het panel oorzaak is.
Ook kan je het panel laten oplichten middels het plaatsen van een jumper op het logic control board.
Geeft de voeding geen foutcode en gaat het panel aan dan is je ssb defect en dat is lastig zijn klote printen met voor mij te kleine componenten .
De eeprom kwam wel eens voor maar ook de hercules en in beide gevallen zal je Compair nodig hebben om zodoende de lege hercules ic te laden met de laatste software evenals de NVM van de hercules.
Probeer eerst de voeding uit te sluiten zit er zo,n blauwe MKP c van 1 uf op controleer deze dan is de led rood dan is de voeding dood.
LG panel 9 van de 10 keer panel set bestaande uit x y en logic module.
Zit zelf trouwens met een voeding welke maar niet aan de gang wil van een FM 33 geen LLC voeding ga d,r maar aan ZUCHT

Evarist

Golden Member

Bedankt, Don, voer voor dinsdag.

Nihil est verum, quod non probatur primo.
Evarist

Golden Member

Het is een LGE voeding. Heeft iemand een tip?

Nihil est verum, quod non probatur primo.
Evarist

Golden Member

Van een poolse internetvriend een repair method gekregen. Volgens dit dokument zou het YSUS board kapot zijn. Ik zal het bestellen en laat hiet weten of het hielp.

Don, jij hebt toch een schema van je FM33? Anders kan ik je dat bezorgen.

[Bericht gewijzigd door Evarist op vrijdag 28 maart 2008 17:41:10 (19%)

Nihil est verum, quod non probatur primo.
Evarist

Golden Member

Op 22 maart 2008 16:48:00 schreef TV Don:

LG panel 9 van de 10 keer panel set bestaande uit x y en logic module.
Zit zelf trouwens met een voeding welke maar niet aan de gang wil van een FM 33 geen LLC voeding ga d,r maar aan ZUCHT

Dat was het. Na lang zoeken gevonden. De klant heeft de herstelling geannuleerd wegens te duur. Dat kon er nog maar aan ontbreken. Vandaag geen boterham met choco.

Nihil est verum, quod non probatur primo.

in dien er een zekering defekt was,dan is de desbreffende print defekt.staat er op het stikkertje op de grote koelplaat een nummewr op. p .YPPD-J014A. je kunt deze bestellen bij e Bay,nummer in toetsen.LET op bij het los maken van de flat Cabel het bruine borg lipje aan de kant waar de cabel in gaat 1of2 mm op tillen dan pas de fatcabel er uit trekken,anders breekt de conector af.TIP,voor het testen ...van elkos welke op de... des betrefende print gemonteerd zitten,deze ziiten vaak paralel,meten in het cirquit dus niet demonteren meten met capp.meter bijv.cm200 van monacor.in dien er sluiting ergens zit zal de waarde bijna nul zijn.

Op 28 maart 2008 17:21:14 schreef Evarist:
Van een poolse internetvriend een repair method gekregen. Volgens dit dokument zou het YSUS board kapot zijn. Ik zal het bestellen en laat hiet weten of het hielp.

Don, jij hebt toch een schema van je FM33? Anders kan ik je dat bezorgen.

Ik heb het schema en de repair methode van deze soort voedingen maar het blijven vaak ramp gevallen.
De LLC voeding was defect uit elkaar gespatte fets en div transistor,s en weerstanden in rook.
Na vervanging kwam deze voeding niet hoger uit dan 65 V ipv ca 85 V en dus kon de rest van de voeding ook niet werken.
Hierna een PO gedaan waarmee de klant niet acoord ging.

Wat betreft je LC4.9 een tip: bestel deze bij LG waar ze eerst heel goedkoop waren maar inmiddels ook behoorlijk aan de prijs maar nog altijd goedkoper dan bij philips

zit ook met een philips 42PF5320/10,deze heeft de samsung voeding
de 2 bekende elco s van 3300UF al vervangen!maar start nog niet op!
je hoort de relais klikken, 2 groene ledjes branden even ,maar gaan dan uit
op het kleine rechtopstaande printje op de voeding ,flikkert er een groene led!!
iemand enig idee of tips hoe ik de voeding moet testen??

Hele oude koe dit, beter een nieuw topic aanmaken.

Je hebt tijd of je hebt geen tijd ! als je geen tijd hebt, waar is die dan gebleven ? https://ledverlichtingsoest.com/