Philips 42PF5320/10 LC4.9E chassis

Evarist

Golden Member

Ik heb geen ervaring met dit toestel.
Als ik inschakel gaat de groene frontled even aan, dan even de rode en gedaan.
Binnen op de voeding staat een groene LED die wel brandt.
De standby voeding is aanwezig.
Alle spanningen komen even op en vallen terug weg.
Waarom dient de auto-manual switch?

Wie heeft raad? Don, Zoef, Ward enz enz.

Nihil est verum, quod non probatur primo.

heb je het schema?
deze is eventueel te downloaden van:
http://www.tv.quuq.org/

gr, weetal.

als je iets doet,weet dan dat je het goed doet!

Helaas geen pasklare oplossing voorhanden. Deze fout heb ik weleens gehad en dat was ook het enige toestel van dit type wat ik heb gerepareerd. Wat ik nog wel weet is, dat bij het opstarten wel alle spanningen even opkwamen en daarna ook gelijk weer in de stand-by terug kwam.
Het bleek dat de hor. eindtrap niet werd aangestuurd.
Dus meten of de blokgolf uit de processor komt en de driver nakijken. Meer tips heb ik niet.

Groetjes Hans.

Hoe het werkt is niet belangrijk, als het maar werkt!
Evarist

Golden Member

@Zoef, het is een plasma TV. Zit daar een horizontale afbuiging in? ( allicht de stomste vraag die ik ooit stelde :) )

Nihil est verum, quod non probatur primo.

Sorry, dat wist ik niet. Ik had het over een voor mij onbekend type beeldbuis TV wat zo even bij mij op kwam. Ook iets met een L in het type.
Van die plasma TV's is bekend dat de elco's in de voeding en dan met name de 5 volt voeding, te krap zijn bemeten.
4.7Uf en 47Uf elco's die door een 100Uf exemplaar moeten worden vervangen.
Begin maar in de voedingsprint alle elco's te vervangen, ik denk dat je dan al een heel eind komt.
Plaats anders een een foto.
Don weet wel welke posities moetn worden gewijzigd.

Groetjes Hans.

Hoe het werkt is niet belangrijk, als het maar werkt!
Evarist

Golden Member

Kick !! Wachten op DON

[Bericht gewijzigd door Evarist op vrijdag 21 maart 2008 23:18:35 (55%)