Chorrus effekt

Ik had een vraag over een (gitaar effekt). Een chorrus effekt zet een mono kanaal (gitaar) om naar een stereo uitgang en haalt er meestal ook een toon filter over.
Nu is mijn vraag: kan je van die Fase draaier (bij schema's) een soort chorrus maken??
Ik bedoel dat je de fase draaier 2x maakt en de 0°(1) op de 180°(2) en 0°(2) op 180°(1) aansluit.
Bij mijn weten zou je dan een gelijke uitgang hebben (stereo).
Of zou je 0°(1) op 180°(2) zou aansluiten en dan 180°(1) en 0°(2) als uitgang gebruiken? Ik vraag dit omdat 1 fase draaier niet een mooi geluid geeft (als chorrus). En voordat ik mijn versterker(s) opblaas met probeersels met 2 fase draaiers.
Heeft iemand een idee? of heeft iemand een simpel chorrus schema'tje??
Tnx

Kijk ook op de site waar ik MOD van ben :) www.schakelingenonline.nl Ik heb geen leven :( ik ben student www.horizoncollege.nl Help MIJ

Van een monosignaal een echt stereosignaal maken zal niet lukken. Wel kan je natuurlijk het monosignaal zowel op links als rechts aansluiten.

Die fasedraaier doet niets anders dan de fase 180 graden draaien, daar krijg je geen chorus effect mee.

Zoek nou gewoon eens met google. Daar krijg ik met de juiste steekwoorden toch al zo'n 362 hits.

[color=##0000cc]Marcel[/color]

Voor de duidelijkheid, als je het monosignaal aansluit op zowel links of rechts dan krijg je _geen_ stereosignaal maar gewoon mono.

Stereo krijg je alleen als het linkerkanaal afwijkt van het rechterkanaal.

Als je twee fasedraaiers bouwt en je sluit op beide ingangen je monosignaal aan, dan krijg je aan het einde geen stereosignaal maar 2 gelijke uitgangen die een 180 graden gedraaid signaal hebben in vergelijking tot de ingang. Het blijft dus mono...

Als je 1 fasedraaier maakt en die op het linkerkanaal aansluit (terwijl rechts gewoon zonder fasedraaier wordt aangesloten), dan krijg je 'psuedo-stereo'. Dan krijg je een soort nep-stereo-achtig signaal. (Het linkerkanaal wijkt van het rechterkanaal af!)