Digitale trein/ externe aansturing

Alleen berichten met de trefwoorden “digitale voeding” worden getoond. Alle berichten tonen

Heren,

Ben weer aan mijn hobby treinen begon en heb van markelin een SC aangeschaft en ben bezig alles digitaal te maken:
Ik maak hierbij gebruik van dit system
http://www.digital-bahn.de/eigenbau.htm
Nu wil is ook alle verlicht digitaal gaan aansturen met dit systeem.
Alleen wil ik de booster die de treinen voed niet te veel belasten. dus een aparte voeding voor de verlichting (55 lampjes en +/- 300 ledjes)
Maar ik heb wel het digitale signaal nodig van de CS. Kan.mag ik deze aftakken van de CS en doormiddel van opto-coupler moduleren over de voeding van de verlichting?????

Ik heb zelf het systeem van elektuur , Edits-pro
ik stuur met de booster de loc's en wissels endergelijke aan, de verlichting stuur ik aan met seindecoders waarvan ik de boostervoeding gebruik voor de sturing , de verlichting gaat via een relais en een andere voeding

bprosman

Golden Member

Als je van die 15Volt/10A een gelijkspanning maakt. De [-] van deze voeding aan de [-] van de LED decoder. Dan kun je met deze voeding toch je LED's en verlichting voeden ?. Let wel op die 10*500mA mag niet tegelijkertijd. Dat is je beperking van de ULN die er op zit.

Groeten, Bram

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.

Nee het is natuurlijk niet de bedoeling om de uitgangen vol te belasten.
Ik maak gewoon gebruik van wissel spanning, de decoder in de huisje hebben hun eigen gelijk richter.

Gaat mij vooral om. Hoe krijg ik het digitale signal uit de dig markelin sturing (Central station) op de voeding van de trafo die ik enkel gebruik voor de verlichting.

Mijn idee was, om over de treinvoeding (dus 16V + digitale signal voor treine/wissels etc) vanuit het CS een opto-coupler te zetten. Volgens mij het ik dan op de andere kan van de opto het digitale signal en deze wil ik dan over de voeding moduleren die voor de verlichting decoders is.

Zo heb ik dus een voeding + het digitale signal op 2 draden voor de verlichting decoders

bprosman

Golden Member

Gaat mij vooral om. Hoe krijg ik het digitale signal uit de dig markelin sturing (Central station) op de voeding van de trafo die ik enkel gebruik voor de verlichting.

Ik begrijp even niet waarom dit zou moeten. Dat digitale signaal hoeft to alleen op de LED sturingsprint aan te komen , toch niet op voeding van de belasting ?.

Groeten, Bram

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.