Op 26 mei 2008 15:42:59 schreef steve c:
[...]
Ik heb dit reeds na 4 jaar gehad met een Zanussi inbouwding.
Zanussi is een Italiaans 'low budget' merk, dus dat verwondert me totaal niet.
Maar in Brugge is er een winkel waar je allerlei stukken voor huishoudapparatuur kan kopen. En die verkoper zei me dat voor Zanussi, Zanker, AEG en al die gelijklopende merken, steeds diezelfde drukpomp wordt gebruikt. Voor slechts 100 euro heb ik er een nieuwe ingezet; Dat was inderdaad heel makkelijk te fixen.
Haha, dat verwondert me ook niet.
Ten tijde van mijn loopbaan als huishoudtechnicus bij Bosch (1976-1979) hoorde ik dat Bosch een fabriek (te Gingen, in Duitsland) met montageband voor vaatwasmachines had opgezet waar een 40-tal verschillende merken vaatwasmachines uitrolden (meestal was enkel het voorpaneel/logo verschillend volgens het type van geproduceerde machine...)
Edit: Ik wil hierbij niet zeggen dat een Indesit vaatwasser van pakweg 350 Euro hetzelfde is als een Miele van 1000 Euro, of uit dezelfde fabriek rolt.
Kwaliteit betaal je (meestal niet proportioneel).
Ik heb tot in de jaren '90 een Miele vaatwasser gehad (gekocht door mijn schoonouders in 1975 voor +/650 Euro).
Toestel had misschien nu nog gewerkt indien mijn schoonmoeder toen in een zatte bui niet op de open deur was gaan zitten...
[Bericht gewijzigd door
Turbokeu
op maandag 26 mei 2008 17:40:45
(19%)