Welke draad gebruiken jullie?

Alleen berichten met de trefwoorden “breadboard” worden getoond. Alle berichten tonen

Hallo,

Gisteren was ik wat aan het solderen op een experimenteerprint en maakte hierbij gebruik van 0.22m² montagedraad met vaste kern. Die dingen breken echter wel na 2 bewegingen af. Bij het solderen krimpt de isolatie ook altijd een beetje zodat je met grote open plekken komt.

Nu vroeg ik mij af welke kabel gebruiken jullie voor montage?

Ik heb hier 0.75m² met silicone isolatie in 2 kleuren (dat is echt zalige draad om mee te werken, maar nogal kostelijk :s). En dan zo een zakje met 10 kleuren vaste kern maar dat is enkel goed voor op een breadboard vind ik.
Waar kopen jullie je kabel? En hoeveel kleuren hebben jullie zoal liggen?

Groeten,

Sine

Moderator

Voor wat inderdaad, voor breadboard heb ik kabeltjes van een SK actie en voor het bedraden van een frontpaneel heb ik verschillende meters 60x 0.24 LIYCY gestript :)

Die breadboard kabeltjes (van de SK van niels) heb ik ook, die zijn handig!
Ja ik heb gemerkt dat flatcable en van die dunne(0.22) met pvc isolatie altijd smelt/barst bij het solderen. Ik heb wel geen regelbare bout maar 15W lijkt me nu niet het ding zo heet te stoken. Maar voor het bedraden van frontplaat en dergelijke voor potmeters en zo denk ik dat ik toch silicone kabel ga kopen, werkt veel beter vind ik. En t is meestal toch voor 20cm ofzo dus met 25m doe ik wel een tijdje.

[Bericht gewijzigd door Henry S. op zondag 15 juni 2008 00:02:35 (21%)

ik heb een zakje met 10 kleuren draad, ik dacht 0,3 vaste kern ofzo.
werkt geweldig voor breadboard en expirimenteerprint.
voor de wat hogere vermogens gebruik ik toch wel kabel met ptfe isolatie, 1mm vaste core.
en ik heb altijd dik elektro draad liggen voor de zekerheid en voor voeding enzo, van dat geel-groene wat hier in de schuur rondslingerd.