dc op output

Dag Mensen, ik ben een discrete versterker aan het repareren. Deze sprong regelmatig in protectie. Na een paar dagen stil (stekker eruit) staan deed ie het weer. Blijkt dat er 6V DC op het rechter kanaal staat. Mischien iemand sugesties? Thx. Hans

Als je een schema hebt willen we dat wel eens bekijken? Misschien kunnen we je dan helpen...

ciao 4 now.....

Er zit wel eens een condensator op een kanaal om de DC er uit te filteren, misschien is deze niet goed meer.

Zo goed als het vroeger was, is het nooit geweest.

Op 26 september 2003 21:02:46 schreef Tommyboy:
Er zit wel eens een condensator op een kanaal om de DC er uit te filteren, misschien is deze niet goed meer.

het principe vna de halve voedingsspanning dus, de meeste versterkers werken symmetrisch en hebben dit alleen op de ingang
maar het lijkt me eerder dat er iets mis is met de instelling maar idd schema is handig

Just face it: sometimes nobody envies you. There has to be a bottom and that bottom is probaly you. // http://www.amazon.com/o/registry/VWZ93N4Y6XQT

Het is een AKAI AM-17, heb al op internet gezocht maar kan er geen schema van vinden en ik was niet van plan het zelf te tekenen ;-) Het is idd een versterker met symetische voedingen en de eindtrap is geheel discreet opgebouwd. Ik vind het nog steeds frapant dat ie het eerst af en toe deed? maar er waren geen componenten die op de coldspray reageerden.