PICkit2 Clone werkt niet

Alleen berichten met de trefwoorden “breadboard” worden getoond. Alle berichten tonen

Pak gewoon eens die PIC op een breadboard bijvoorbeeld en steek de gestripte (bijgeleverde) bandkabel in de betreffende pinnen van de PIC. MCLR, voeding, massa, clock en data aansluitingen. Moet toch niet te moeilijk zijn... Hier werkt dat ding prima.

Hij zit nu op een breadboard, verbonden direct pic met icsp. Als die bijna klaar is begint busy te knipperen, daarna bij verify krijg ik dus een error:
Programming failed at adress 0x000612

Pinout:
ICSP - pic16f628a
1 - 4
2 - 14
3 - 5
4 - 13
5 - 12
6 niet verbonden

En maken die 2 instellingen in Pickit2 programma nog uit ?
- on (aan)
- mclr (aan)
- 5v (staat hij nu op)

[Bericht gewijzigd door incyi op maandag 30 juni 2008 20:57:58 (17%)

http://www.uploadarchief.net/files/download/hex_prg.gif

Bij mij programmeert hij gewoon goed en in een keer :)
Toch nog even al je aansluitingen controleren? Rot breadboard?

@Arco, you never know ;)

Oke, wanneer is het niet nodig dan :S

het lukt nog steeds niet. Heb nog niks gesoldeerd. Maar denk niet echt dat het aan de breadboard of bekabeling ligt. Ik ga morgen even meten hoeveel volt die is tijdens het programmeren.

[Bericht gewijzigd door Henry S. op donderdag 3 juli 2008 23:05:46 (26%)

incyi, stiekem denk ik toch dat het aan je breadboard ligt ;) Soldeer netjes een header op een gaatjesprint waar je je PICKit2 op kan aansluiten. Daarna het boeltje goed aansluiten op je PIC.

Op 3 juli 2008 22:59:03 schreef incyi:
Maar denk niet echt dat het aan de breadboard of bekabeling ligt.

Sommige laptops halen rare fratsen uit met de USB power. Probeer het eens met een externe 5V voeding?

Heb je de +5V bij je target chip trouwens goed ontkoppeld?

Wouter van Ooijen: VOTI webwinkel, docent HvU (Technische Informatica); C++ on mictrocontrollers blog