AtMega8: Ext Oscilator??

Alleen berichten met de trefwoorden “breadboard” worden getoond. Alle berichten tonen

@Beroepsprutser

Welke freq meet je van de ATtiny2313? En welke software gebruikt je?

Edit:

Net je board opgezocht. Het Xtal dat gemonteerd is verziekt mss het klok signaal. Zet ja Mega8 eens op een breadboard en dan het signaal van de ATtiny. En eventueel een simple ISP programmer maken via de parpoort.

Anders heb je een HV-programmer nodig.

Robin

[Bericht gewijzigd door robint91 op woensdag 2 juli 2008 19:13:02 (58%)

@robin: Op breadboard heb ik al geprobeerd, en een isp parpoort programmer is denk ik geen optie, ik heb nl het myavr bordje gekocht omdat de paralelle niet wilde werken (de seriele trouwens ook niet)

De frequentie van de tiny kan ik niet meten, het is zo'n oude oscilloscoop. Ik gebruik bascom-avr, en om te testen heb ik ook de my-avr software geprobeerd. Maar dat werkt ook niet.

Natuurkundestudent met elektronica-aspiraties

Dat is toch hetzelfde effect als breadboard?
ik had op het breadbord de miso/mosi/sck/rst/5v/gnd aangesloten van m'n myavr bordje en het clock signaal van pin 6 van de tiny2313 genomen. (de tiny had ik ook van voedingsspanning voorzien, en hij stak naast de mega) Op de XTAL1 ingang meet ik ook het clocksignaal wat uit de tiny komt, dus dat zou eigenlijk moeten werken. Maar toch doet het dat niet! :S

Natuurkundestudent met elektronica-aspiraties