plc sectie?

Toeternietoe

Dubbelgeïsoleerd

Is het wat om een afzonderlijk Forum te starten over PLC's en Micro-PLC's.
Het zou kunnen gaan over Hardware, maar ook over Software, en alles wat er bij hoort.

Ik volg het forum vrijwel dagelijks, en zie eigenlijk geen logica in het plaatsen van vragen over PLC's , de een doet het hier, de ander daar.

Micro-PLC bedoel ik, bv
de Siemens LOGO, de Moeller Easy, Crouzet met Milennium, Phoenix met de Nano, Zilog van Telemecanique etc.
Is het wat, dan zie ik vanzelf wel een nieuw forum-hoofdstuk.......

Daar waar een schakeling rookt, vloeit de meeste stroom (1e hoofdwet van Toeternietoe)
Henry S.

Moderator

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.
GJ_

Moderator

Geweldig, ik zou daar erg gelukkig mee zijn. Net als met een aparte sectie voor frequentieregelaars en servo's.

Er zijn helaas ook wat argumenten tegen dergelijke aparte secties die wat mij betreft meer gewicht in de schaal leggen:

1) het zouden wel secties worden voor één heel speciefiek onderdeeltje. Je zou dan ook moeten overwegen of er bijvoorbeeld niet een aparte microcontroller sectie moest komen, en één voor witgoed en zo kan ik er vast moeiteloos nog wel een stuk of tien uit mn mouw schudden.
2) je kunt je afvragen in hoeverre PLC's op CO thuishoren. Volgens mij is CO een electronica forum, vooral bedoeld voor zelfbouw. Met microcontrollers is die relatie nog wel te leggen maar met kant en klare PLC's die zeker niet voor hobbieisten bedoeld zijn is dat verband eigenlijk eenbeetje vergezocht. Eigenlijk zou je kunnen bedenken dat ze vooral gedoogt worden, ondanks dat er wel behoefte aan is. Maar er zijn ook al voldoende PLC forums.
3) CO is volgens mij bedoeld voor de hobbieïst, PLC's niet: die horen in de industrie. Dat er wel eens eentje bij de hobbiebob komt te liggen voor leuke kleine projectjes doet daar niks aan af. Met zo'n aparte sectie zou je vooral de professionals bereiken denk ik, en dat is niet het primaire doel van CO. Voor de professionals in spé hebben we de schoolvragen sectie al.

Dus, hoezeer het me persoonlijk ook spijt, moet ik toch toegeven dat ik geen voorstander van een dergelijke sectie ben....helaas.

[Bericht gewijzigd door GJ_ op vrijdag 8 augustus 2008 22:53:19 (15%)