laser geluid

Rob W.

Honourable Member

Ik geloof niet dat die oude hoofdtelefoon echt digitaal was, als ik de ir microfoon van deze site voor houdt dan hoor ik het geluid ook. Wel niet zo mooi als normaal, maar toch.

Leest mee sinds 19 augustus 2001..

Oww jammer maja misschien is dan een fm zenderke beter ,maar dat bouwen ......lijkt meestal simpel maar goede kwaliteit how maar.
Heeft iemand iets van een schematje ???

Rob W.

Honourable Member

Wat ik bedoelde te zeggen was dat het geluid waarschijnlijk niet digitaal gecodeerd was. Daarmee bedoelde ik niet dat de kwaliteit slecht was. Sterker nog ik denk dat je met een moderne ir hoofdtelefoon nog veel betere resultaten behaalt, nadat je hem hebt omgebouwd naar laser uiteraard. Als je daarbij de ontvangst inrichting uit de hooftelefoon gebruikt is de kwaliteit uitstekend.

Leest mee sinds 19 augustus 2001..

Oke bedankt voor de tip maar ik ga liever niet een hoofdtelefoon kope en uitelkaar slope voor het schema af te kijken ...
Heeft iemand dit ??

Ik heb hier iets van elektuur liggen daarover ik zal eens kijken of ik dat in kan scannen.
Voor de schakleing die daarstaat heb je alleen wel een hoogspanningslaser nodig en een laser die op 70 meter afstand nog een echte punt laat zien.

http://www.m-voorloop.nl --- Ik? Welnee! Ik zit nog lang niet achter de germaniums.

Ik heb in een oude elektuur ook een schakeling gezien, met een simpele ir-led en fotodiode, die, met behulp van lenzen, wel 1000 meter ver kwam!!. Dit was fm gemoduleerd met een basisfrequentie van 100 KHz. Het kan dus.

Als je een laser gebruikt, en aan de andere kant een flinke collectorlens of spiegel (en goed uitlijnt), moet je kilometers kunnen halen!

Leuk om te horen da me die kilometers!!!!!!!!
Heeft er iemand iets van een schematje van ??
Het liefst met led's maar gewoon laserke is ook goed.

ik weet nog een elektromechanische iets, zal het eens scannen

Ik neem op kleine schaal reparaties van buizen-elektronica aan voor een heel aardig uurtarief. Interesse? Mail me!

Waarom allemaal zo moeilijk
straks stoot men tegen de lazer dan heeft de kerk geen geluid meer
neem gewoon een Fm zender en een ontvanger werkt veel beter

Fm zender ontvanger prima maar ik heb echt nog nooit een goed werkend schema gehad.
Vandaar..

Zomaar een opmerking van een beginneling:

Loopt er geen ringleiding voor doven door de kerk?
Zoja, kan je hier dan niets mee?

[Bericht gewijzigd door eric van de cv op dinsdag 21 oktober 2003 16:55:46

Op 21 oktober 2003 16:43:19 schreef pietslenders:
Fm zender ontvanger prima maar ik heb echt nog nooit een goed werkend schema gehad.
Vandaar..

misschien nog nooit goed gemaakt ? is niet zo simpel als het eruit ziet ! vooral spoelen zijn moeilijk

Just face it: sometimes nobody envies you. There has to be a bottom and that bottom is probaly you. // http://www.amazon.com/o/registry/VWZ93N4Y6XQT

ik bedenk net een experiment van me, een laaannggg stuk draad door het gebouw leiden, uiteinden op een versterker.
de ontvanger: een versterker met een spoeltje op de ingang, draai het spoeltje voor betere ontvangst

code:



  /---------\
 /    l      \ 
/     l=v.     ======versterker 
\     l       /
 \    l      /
  \---------/
l is spoel v. is versterker
de spoel moet uitgeprobeert worden, ook de versterker
Ik neem op kleine schaal reparaties van buizen-elektronica aan voor een heel aardig uurtarief. Interesse? Mail me!

Op 21 oktober 2003 19:08:59 schreef ledlover:
ik bedenk net een experiment van me, een laaannggg stuk draad door het gebouw leiden, uiteinden op een versterker.
de ontvanger: een versterker met een spoeltje op de ingang, draai het spoeltje voor betere ontvangst

code:



  /---------\
 /    l      \ 
/     l=v.     ======versterker 
\     l       /
 \    l      /
  \---------/
l is spoel v. is versterker
de spoel moet uitgeprobeert worden, ook de versterker

Zo zit een ringleiding voor doven toch ook in elkaar?

Op 21 oktober 2003 19:47:53 schreef stynus:

[...]

wat is dat

oke, eigenlijk is dit niet goed.
Slechthorende moet het natuurlijk zijn.

Het is een lus enkelvoudig of tweevoudig, door een ruimte,
die aangesloten is op een versterker.
In die lus (spoel) ontstaat een magnetisch veld.
Slechthorende kunnen met hun hoorapparaat, die voorzien is van een ontvangstspoel, dit magnetisch signaal oppikken en laten versterken door het hoortoestel en zo alles goed horen.
Dit is eigenlijk de voorloper van de draadloze koptelefoon.
Het systeem is al heel oud, mijn opa had het vroeger.

Ik neem op kleine schaal reparaties van buizen-elektronica aan voor een heel aardig uurtarief. Interesse? Mail me!

Er is een ringleiding aanwezig maar daar mag ik niet aankomen voor zo ver ik weet.
Een gewoon zendertje is voldoende maja blijkbaar is een schema zoeken toch best lastig ..

Valt mee.
Zoek met google eens op: "josty kit"

Goeie zender vind ik.

Sorry ik heb gezocht en gezocht onder " josty kit "
maar ik vind niet wat jij vind denk ik. Kun je het adress niet eventjes geven ...?
Mijn dank is groot.

Leuk schema maar zoiets had ik al.
Heb je ook iets van een ontvanger ? das het grootste probleem denk ik .

ik denk dat je dit met een normale fm tuner kunt ontvangen maar weet niet zeker heb er nog nooit een gebouwd

Met vriendelijke groet, Stynus ||| http://www.elektronicastynus.be ||| http://e-stynus.com ||| --> Automatische trapverlichting <--

Op 24 oktober 2003 19:31:44 schreef pietslenders:
Leuk schema maar zoiets had ik al.
Heb je ook iets van een ontvanger ? das het grootste probleem denk ik .

Dat is gewoon met de radio te ontvangen als je goeie spoelen wikkelt.

De zender heb ik al eens met succes gebouwd dat werkt ook goed en zow .
Maar een ontvanger die alleen DIE zender ontvangt heb ik nog nooit gemaakt.
Het was leuk te horen op een radiotje maar als ik dat toepas krijg ik dadelijk een gewone zender erdoorheen en da moet ik nie hebben.
De frequentie doet er nie zo veel toe.
Echt moeilijk kan da nie zijn heb ik de indruk...toch??