.25w versterker

Ik heb twee PC-Speakers van .25watt uit een pc gesloopt, en in serie aangesloten op een wekkerradio ipv een .5watt speakertje. Ze klinken goed en fdoen het verder ook goed. Kan ik deze aansluiten op een line-out van bvb mijn stereo (hoofdtelefoonaansluiting) dmv de 250mw versterker op deze site of is die niet geschikt?

Hij was al kapot toen je em aan mij gaf!!!

Op 17 oktober 2003 15:43:52 schreef jeroentje:
Ik heb twee PC-Speakers van .25watt uit een pc gesloopt, en in serie aangesloten op een wekkerradio ipv een .5watt speakertje.

Waarom heb je ze in serie aangesloten? Ik neem aan dat je parallel bedoelt, dan kun je nl. vermogen bij elkaar optellen... 0.25 + 0.25 = 0.50 Watt

Ik dacht dat een hoofdtelefoon-uitgang toch wel z'n 250 mW moet kunnen leveren of niet? Rechtstreeks aansluiten? Of zit je dan weer met een impedantieprobleem...

TDM-Electronics....

Het zou kunnen dat ik daar idd problemen mee krijg, en bovendien zuig ik dan bv de batterijen van mn discman leeg.

En als het meteen al 250mw levert, waarvoor is die vertserker dan?

Kan ik er trouwens 2 (van die verterkertjes) op een 9v batterij aansluiten, of levert dat te weinig?

[Bericht gewijzigd door jeroentje op vrijdag 17 oktober 2003 18:46:58

Hij was al kapot toen je em aan mij gaf!!!

Waarom heb je ze in serie aangesloten? Ik neem aan dat je parallel bedoelt, dan kun je nl. vermogen bij elkaar optellen... 0.25 + 0.25 = 0.50 Watt

had ik nie bij nagedacht, ik dacht ik zet ze 8er elkaar dan zijn ze 5 watt :S

maar ze doen het in ieder geval goed dus... en ik kartonnen kokers gaan ze nog flink hard ook :D

[Bericht gewijzigd door jeroentje op vrijdag 17 oktober 2003 17:31:53

Hij was al kapot toen je em aan mij gaf!!!

Laat ik het anders stellen:

Hoe kan ik het beste 2 250mw speakertjes op een hoofdtelefoonuitgang aansluiten (liefst nog met basversterking)?

Hij was al kapot toen je em aan mij gaf!!!

Op 17 oktober 2003 18:49:50 schreef jeroentje:
Laat ik het anders stellen:

Hoe kan ik het beste 2 250mw speakertjes op een hoofdtelefoonuitgang aansluiten (liefst nog met basversterking)?

Standaard toonregeling met versterkertje?

Ja, maar dus die 250mw versterker is geschikt voor dit?

Hij was al kapot toen je em aan mij gaf!!!

je kan altijd proberen
ik denk dat die wel kan

Ik neem op kleine schaal reparaties van buizen-elektronica aan voor een heel aardig uurtarief. Interesse? Mail me!

Trouwens, ik keek nog eens naar de 1watt versterker en zag dat je er ook dmv de ic te vervangen een 325mw versterkertje van kon maken. aangezien de speakertjes het nog goed doen op 500mw denk ik dat ik daar gewoon 2 van ga maken (325mw), ik heb 5 samples van de 386n-1 al besteld (hopen dat ze wel leverbaar zijn in tegenstelling tot de lm3915)

Is dit een goed idee? Het lijkt me wel handiger omadt die versterker in ieder geval gemaakt is voor dit idee.

Hij was al kapot toen je em aan mij gaf!!!