Mijn DVD speler / S-Master 5.1 Full Digital Amplifier
DAV s*00 geeft geen enkel teken van leven meer.
Ik denk dat de voedingsunit defect is.
Weet iemand raad?
Dank
jkb
Mijn DVD speler / S-Master 5.1 Full Digital Amplifier
DAV s*00 geeft geen enkel teken van leven meer.
Ik denk dat de voedingsunit defect is.
Weet iemand raad?
Dank
jkb
Apparaat onder je arm nemen, naar buiten lopen, kliko open, apparaat erin, kliko dicht, naar de winkel gaan en een nieuwe halen.
WEER IEMAND die verwacht dat we allemaal jomanda heten....
Zelf al actie ondernomen ?
Apparaat open geschroefd, zekerngen/spanningen gechecked
Branden er nog ledjes ?
KORTOM MEER INFO
Tja, dank voor de terechtwijzing......
Apparaat had ik opengeschroefd.
Zekering is in orde.
Geen led of ander lichtje te zien; ook geen brandlucht. Geen defecte elco's of geblakerde printplaat.
Groeten,
jkb
Universeelmeter bij de hand ?
Golden Member
Diode D909 in de voeding gaat bij deze set wel eens kapot. Dan is de set helemaal dood.
Die diode zit op de voedings-print : (volgens mij in spiegelbeeld, dus gezien vanaf de onderkant)
Mischien ook nog handig, de pinout van de kabel :
In standby moet E5,6V altijd aanwezig zijn. De rest van de voedingslijnen worden pas doorgezet als de set uit standby komt.
1. Vervang transistor Q002 door een 2SB1375. Vervang ook R011(1K) door 470 ohm.
2. Indien de positieve zijde van C419 meer dan 10 volt meet dan is wellicht IC302 defekt.
Oké, hardstikke goed dat iemand gelijk een plaatje van de printplaat kan laten zien. De diode geeft inderdaad in de verkeerde richting iets stroom/spanning door (geprobeerd met een 12 V batterij en dan komt ongeveer 2,5 volt door; in de goede richting 12 V). Ik heb een andere diode (die me zwaar genoeg lijkt) geprobeerd, maar dat helpt niet. Ik zal eerst eens in de winkel dezelfde diode proberen te verkrijgen. En idem een 2SB1375 en 470 Ohm weerstand.
Zal even duren, maar ik meld het resultaat.
Dank
jkb
Golden Member
De set van de TS gaat nu niet aan. Deze modificatie (Q002 en R011) / vervangen van IC302 is nodig als alleen de DVD functie niet werkt.
@jkb : Je gaat toch geen 12V over een diode zetten om hem te testen! Neem hiervoor aub een multimetertje. Zelfs een 3 Euro metertje voldoet hierbij.
Als D909 werkelijk defect is, kun je hem het beste vervangen door een FMB-G14L diode (of een vergelijkbare).
De gegevens van deze diode zijn hier te vinden. Het is een 40V 5A schottky diode. Een "normale" diode gaat hier dus niet werken.
Op 24 november 2008 21:14:54 schreef jkb:
geeft geen enkel teken van leven meer.
[Bericht gewijzigd door Danielvg op 25 november 2008 23:35:00 (90%)
Ik zou nog even de resultaten melden.
Via Marktplaats heb ik een andere Sony HCD-S800 gekocht, waarvan de voeding goed is en de rest minder goed.
Voeding overgezet naar apparaat van zoonlief en die werkt nu weer prima. Wel een soort piep uit de voeding denk ik.
Die voeding was ook gerapareerd volgens een sticker op het apparaat. De door jullie genoemde diode is vervangen door een FMB G16.
De FMB G14L kan ik nergens te pakken krijgen. Op één adres wel voor ik meen circa 13 euro + 17,50 verzendkosten en bovendien pas na 3 weken leverbaar. Wie weet waar ik de diode kan kopen? Eventueel een ander type?
Dank
jkb