Hallo,
Heb een Kenwood R-V350 versterker. Na de verbouwing wilde ik heb installeren en wanneer ik hem aanzette tikte hij alleen als hij "pendelt". Opengemaakt, zekeringen doorgemeten, niets mee aan de hand. Het getik kwam volgens mij uit een zwart blokje waarop staat: dg2u 12vdc tv-3 dec.
Ik heb hieraan gerommeld om te zien of het er gewoon uit kon halen om wellicht te vervangen. Dit lukte mij niet, toen ik hem vervolgens weer aanzette deed hij helemaal niets meer.
Heb ik hem gesloopt, kan het toch iets eenvoudigs zijn of moet ik op zoek naar een nieuwe versterker (snik).
Fuzzbass
Mijn echte naam: Joris | Mijn elektronica website: Fuzzcraft.com
Waarschijnlijk de DC-beveiliging die het uitgangs relais (zwarte blokje) uitschakelde. Kan iets simpels zijn als een losse soldeerverbinding, maar we zullen het nooit weten, is het niet?
Thevel
Golden Member
Dat zwarte blokje is inderdaad een relais.
Dit relais zorgt er o.a voor dat de luidsprekers uitgeschakeld worden als er iets mis is met de versterker.
Het relais moet enige seconden nadat de versterker is aangezet ingeschakeld worden, je moet dan kort een klik horen.
Gebeurd dit niet dan is er dus iets mis met de eindversterker.
Controleer eerst de versterker op slechte solderingen, vooral componenten welke groot zijn en warm kunnen worden.