audiovox BA-200

Hoi!
Ik ben net nieuw en heb nu al een request voor de audio-sectie: ik heb laatst een basbuis voor in de auto (12V DC) gekregen van een vriend. Nu heb ik daarbij een 6 polige connector gekregen (waarvan overigens 1 draad ontbreekt). Aangezien de draden aan de connector niet gelabled zijn, heb ik geen flauw ID hoe ik alles moet aansluiten.
Kan iemand me a.u.b. aan een 'handleiding' of iets dergelijks helpen waarin staat hoe ik hem moet aansluiten? Alvast bedankt.
m.v.g.
Pet

(C) Petjuh ;)

Niemand die er iets over weet? ;(

(C) Petjuh ;)

Zonder merk, type en/of draadkleuren kan ik er zelfs niet naar raden. Jij wel?

Neej das waar. Bij deze dan:
Merk: audiovox
Type: BA-200 (bas versterker, 200 W)
Connector: 6 polig (1-2-3
4-5-6)
Draadkleuren: bovenste rij: grijs, niks, rood
onderste rij: groen, blauw, zwart
Ik vermoed dat de versterker via de connector het ingangssignaal krijgt en ook wordt gevoed (vrij logisch he?)

(C) Petjuh ;)
Hugo Welther

Moderator

Denk het volgende (ff logisch denken)

Rood: +12V, Zwart: GND.
Blauw zal waarschijnlijk Remote AAN/UIT zijn.

Grijs en Groen de inputs. Ik neem aan dat dat ding aangestuurd wordt vanuit één van de LS uitgangen van de autoradio/CD-speler.

Het enige dat tussen jou en je doel staat is alles wat jij jezelf verteld dat je het niet kan.

klopt, maar meestal is groen de plus voor de speaker en grijs de min voor de speaker. Alleen voor een radio met 4 speakers in de auto is meestal de groen-grijze aansluiting voor links achter. Je zou hem wel kunnen gebruiken, maar als je meerdere speakers hebt wordt dat wel een probleem. of je moet een versterker hebben die je op de radio aan kunt sluiten.

Veel succes!

Hoi,
ontzettend bedankt voor jullie tips. Ik zal het een en ander eens uitproberen. als jullie nix meer van me horen is het of gelukt, of hij heeft BOEM gezegd, met mij erbij ;-)
greetz, en nogmaals bedankt

(C) Petjuh ;)

ben ik weer: kep toch nog een vraagje: als die blauwe inderdaad voor de remote aan/uit is, wordt'ie dan ook met +12V gevoed? of moet ik daar wat anders op hangen?

(C) Petjuh ;)

Op 27 november 2003 15:56:15 schreef juulke:
ben ik weer: kep toch nog een vraagje: als die blauwe inderdaad voor de remote aan/uit is, wordt'ie dan ook met +12V gevoed? of moet ik daar wat anders op hangen?

Dan moet je die aansluiten op je remote uitgang van je autoradio. Ofwel met een schakelaartje naar 12V. Rechtstreeks aansluiten op de 12V is niet zo'n goed idee, tenzij je een fan bent van startkabels...

pointers don't kill programs, programmers kill programs

Hoi hoi,
ik heb het hele spul eens aangesloten, maar helaas doettie het niet. ik krijg alleen een zacht gekraak uit de speaker. dit ligt niet aan het audio signaal dat erop aangesloten is, want ik hoor geen verschil als ik het signaal erop af eraf laat.
ook als ik de blauwe draad (remote aan/uit) eraf laat blijft 'ie zacht kraken. Kan het zijn dat ik toch een draad mis die ik nodig heb? of is het ding gewoon rijp voor de sloop?

(C) Petjuh ;)

Op 29 november 2003 17:20:26 schreef juulke:
Hoi hoi,
ik heb het hele spul eens aangesloten, maar helaas doettie het niet. ik krijg alleen een zacht gekraak uit de speaker. dit ligt niet aan het audio signaal dat erop aangesloten is, want ik hoor geen verschil als ik het signaal erop af eraf laat.
ook als ik de blauwe draad (remote aan/uit) eraf laat blijft 'ie zacht kraken. Kan het zijn dat ik toch een draad mis die ik nodig heb? of is het ding gewoon rijp voor de sloop?

Het kan zijn dat de draad die naar de luidspreker gaat, dat 1 van die draden aan je massa hangt. Dan kraakt hij. De remote is voor een versterker of antenne aan te sluiten, zodra je de radio aanzet gaat er een "plus" op de remote staan zodat je iets b.v de versterker "aan" kunt zetten. dit heeft nix met het audiosignaal op je speaker te maken. Ik hoor nog graag van je of hij uiteindelijk werkt!!

hey hey,
harstikke bedankt voor de laatste tips. kept deze week retedruk maar ik zal er zo snel mogelijk naar kijken. ik laat nog wel weten of het is gelukt of niet.
greetz,
P@

(C) Petjuh ;)

Tja,
naar aanleiding van enkele anwoorden heb ik dan maar de stoute schoenen aangetrokken en het ding aangesloten. Heb ik me het IC opgeblazen: een uPC2500AH van NEC. Heeft iemand dat IC nog ergens thuis liggen voor een leuke prijs? In de handel kan ik hem nauwelijks meer krijgen.
Alvast bedankt.

(C) Petjuh ;)