het nut van bannen

Dit topic is gesloten

tijdens de diverse netwerkbeheer lessen hebben ze mij verteld (de leraar maar ook de les materiaal) dat een mac adres hardware matig vast staat en niet veranderd kan worden,
enige waar je wel de mac adres van kan veranderen zijn bepaalde routers

en enige manier om van je pc het mac adres te veranderen is door een nieuwe netwerkkaart in de pc te plaatsen,

Hij heeft gelijk, het ingebakken MAC adres kan je niet veranderen (Naar mijn weten in tenminste).

@Henry S, het was niet op een spottende manier bedoeld.

[edit] Uranium heeft een beter uitleg, maar mijn statement is ook correct

[Bericht gewijzigd door Daan Timmer op 21 januari 2009 16:07:47 (19%)]

Ik ben programmeur! geen electronicus! http://www.daantimmer.nl/ Er is een ontwerp! nu nog inhoud :-)

Op 21 januari 2009 15:47:44 schreef electronerd:
tijdens de diverse netwerkbeheer lessen hebben ze mij verteld (de leraar maar ook de les materiaal) dat een mac adres hardware matig vast staat en niet veranderd kan worden,

en enige manier om van je pc het mac adres te veranderen is door een nieuwe netwerkkaart in de pc te plaatsen,

Nu dat is dus mis.
99% van alle netwerk chipsets kunnen hun hardware mac config overrulen door een software config. Bijvoorbeeld met SMAC voor windows of gewoon met ifconfig voor linux kun je een ander instellen.

Op 21 januari 2009 15:27:06 schreef Henry S.:
[...]
UPC/ADSL, is dat nieuw?
Bij UPC moet je je MAC authoriseren, klantje pesten.
[...]
Werkschoenen, stalen neuzen.

ach ja officieel dan: een breedbandverbinding via de COAX kabel van UPC...

Werkschoenen met stalen neuzen? Ik dacht dat staal allemaal vervangen was door kunststof, omdat dit niet sneed als er iets achterop je tenen viel. Weet wel dat het nog mag in sommige beroepen, maar bij echt zwaar spul mag staal niet meer.

to all newbies: RTFM/D of google eens (p.s. RTFM/D = Read the f*cking manual/datasheet).
Henry S.

Moderator