transistoren spectrum analyzer

Alleen berichten met de trefwoorden “spectrum” worden getoond. Alle berichten tonen

Ik wou de volgende spectrum analyzer gaan maken:

spectrum analyzer.pdf

Echter staan erop pagina 23 10 transistoren zonder beschrijving.
Welke kan ik daar nu het beste voor nemen? Aangezien ze alleen maar een paar ledjes moeten schakelen hoeven ze denk ik niet zo zwaar te zijn? Maar er zijn er zoveel...

Ik hoor graag welke transistor/transistoren ik hier het beste kan gebruiken!

Hier op de site staat er één, maar die doet niet aan multiplexing wat het volgens mij nogal wat duurder maakt.

Het bekendste ontwerp is dat van Elektuur juni 1983, dat later -als ik het goed heb- in de duitse Elektor met leds is uitgevoerd. Maar er bestaan er veel meer met dezelfde opzet (octaafbandfilters rond opamps, gelijkrichters, 4066 / 4017 mux en een al dan niet met losse opamps gebouwde log levelmeter)
E. is copyrighthouder, maar er staat wel wat online..

Tot slot ontwierp ik zelf voor een ander topic op Co ooit een 'low cost' spectrum analyser met zo min mogelijk electronica (klik). aan dat ontwerp heeft echter nog niemand zich gewaagd ;) Ik zou het een beginner afraden te proberen het aan de praat te krijgen.

Mogelijk heeft een zoekactie hier op Co ook wel zin, ik heb niet altijd alles gevolgd.

Bij een groot project wat een aanzienlijke hoeveelheid geld en tijd gaat kosten verdient goed voorwerk zich vaak terug :)