Spam / verkoop

GJ_

Moderator

Dit topic kan gebruikt worden om spam te melden. Oudere meldingen worden geruimd omdat niemand zit te wachten op een topic met pagina's vol oude meldingen.

En zoals hieronder ook al duidelijk gevraagd:

Niet in de spamtopic's zelf reageren en zeker niet op de links in die topics klikken!

Let op: dit topic is echt alleen bedoeld voor overduidelijke spam. De reden dat dit topic bestaat is dat er een periode was dat er bijna dagelijks enkele Chinese spammers het forum vervuilden. Een enkel twijfelgevalletje vinden we uiteindelijk toch wel, maar die chinezen moesten zsm een ban om te voorkomen dat het hele forum binnen no-time was dichtgespamt.

[Bericht gewijzigd door klein is fijn op 14 november 2012 17:21:43 (37%)]

Jeroen

Moderator

Sinds een paar weken wordt bij het registreren gecontroleerd of het e-mailadres of IP-adres voorkomt op een lijst (die van deze site), of dat het een verdacht e-mailadres domein is (die lijst is nog niet zo groot). Als dat zo is, krijgen wij een e-mailtje om de account eerst goed te keuren. Dat houdt een aantal spammers tegen, maar er zijn er nog enkele die niet op zo'n lijst staan. Het aantal spammmers is wel kleiner geworden.

Wat ik in ieder geval belangrijk vind bij een oplossing is dat niet-spammende gebruikers (nog altijd de overgrote meerderheid) er geen/weinig last van moeten hebben, dat is wat mij betreft ook het probleem bij die "je mag geen URL's meer posten als nieuweling" oplossing. Daarbij komt dat de spammers de post dan toch (zonder URL's) plaatsen dus je hebt er nog steeds last van. Je hebt er dan alleen voor gezorgd dat ze geen extra PageRank krijgen, maar daar merken ze toch niks van.
GJ_

Moderator

Op 4 augustus 2011 13:08:24 schreef Jeroen:
Sinds een paar weken wordt bij het registreren gecontroleerd of het e-mailadres of IP-adres voorkomt op een lijst (die van deze site), of dat het een verdacht e-mailadres domein is (die lijst is nog niet zo groot).
En dat blijkt prima te werken. Er zijn geen (afkloppen) chinese spammers meer die 's nacht het forum vol zetten met spam. Dat maakt dit topic gelukkig overbodig. Vandaar dat er een fijn, verdient, slot op mag.
Henry S.

Moderator

Helaas wegens succes weer geopend, maar maak er aub geen kliktopic van, bij twijfel kan je altijd een van de moderators mailen.

Een tip daarbij is even naar het profiel van de mogelijke dader te kijken.
73's de PA2HS - ik ben een radiohead, Nieuwe CO labvoeding.
GJ_

Moderator

Hou er rekening mee dat dit topic bedoeld was voor o.a. de Chinese spammers die in een uur tijd het hele forum volspamden. Daar was een snelle reactie gewenst anders was je een uur zoet met het opruimen van de rommel.

Die enkele stoute webshop vinden we wel, vroeg of laat, dat hoeft wat mij betreft hier niet in dit topic.

[Bericht gewijzigd door GJ_ op 14 juli 2015 08:30:23 (20%)]

Weer wat nieuws....

Ik krijg Email van een Chinese ESD-veilige-soldeermatten-fabrikant omdat ik op een ESD-topic gereageerd heb.

Gesteld in heel redelijk Nederlands. Heeft de moeite genomen om dus een account aan te maken om het email adres te kunnen overtypen en reageert (kennelijk) op een topic dat enigszins relevant is.

Ongevraagde reclame: Ja.
Spam (puur massa-werk, gewoon aan iedereen versturen, misschien is 1% geinteresseerd): Nee.
four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Sine

Moderator

omdat ik op een ESD-topic gereageerd heb.

Zou kunnen, maar zou me verbazen.
Angaben sind wie immer ohne Gewähr.
Jochem

Golden Member

Het zou voor mij in ieder geval totaal nieuw zijn. Maar niks is onmogelijk als een mens dit soort dingen handmatig gaat doen.

Ik weet het altijd gelijk, omdat ik voor CO een apart email-adres heb. Daar heb ik nog nooit reclame op gehad.
Heb geduld: alle dingen zijn moeilijk voordat ze gemakkelijk worden.
code:
Hallo meneer <REW>,

Dit is Lynette van Dongguan Clearworth Technology Co., Ltd., China.
Leuk om contact met je op te nemen. :-)

Ik zag je antwoord op ESD Mat op circuitonline, ik zou je onze 
mat willen aanbevelen. Controleer ze als volgt, ...

dit is het topic met de titel letter-voor-letter gelijk aan wat er in het mailtje staat.
four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Jochem

Golden Member

Nogal duidelijk.
En dan hebben ze heel goed gelezen, want ik schrijf in dat topic dat ik dagelijks op een ESD-mat werk, en jij schrijft dat je een aluminium plaat gebruikt. Dat moet de reden zijn dat ik geen mail heb gekregen :)
maartenbakker

Special Member

Als ik in de matten zat en las dat iemand op een alu plaat moest werken, zou ik hem gratis een sample sturen... :P

Maar een 6 jaar oud topic... Ik vind het wel heel bijzonder, de hoeveelheid moeite en handwerk die ze daarvoor doen.

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op 7 december 2018 17:13:05 (34%)]

"The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose." - Disclaimer: ik post soms vanaf een tablet, het is geen doen om alle autocrrect, ontbrekende spaties en off-by-ones er uit te halen.
maus0611

Golden Member

Sine

Moderator

Op 7 december 2018 16:50:16 schreef rew:
code:
Hallo meneer <REW>,

Ik zag je antwoord op ESD Mat op circuitonline, ik zou je onze 
mat willen aanbevelen. Controleer ze als volgt, ...

dit is het topic met de titel letter-voor-letter gelijk aan wat er in het mailtje staat.

Hmm, Dat is next-level.

De adressen van co members (wij moderators) vangen verbazend weinig spam, af en toe een enkeltje die iets specifieks gevangen lijkt te hebben. (ik kreeg een hele tijd aanbiedingen van PSU-boeren)
En dat terwijl onze adressen iets vangbaarder zijn dan adressen van leden.
Angaben sind wie immer ohne Gewähr.
Op 7 december 2018 21:17:57 schreef Sine:
En dat terwijl onze adressen iets vangbaarder zijn dan adressen van leden.
Ja. Ik hou er niet van om van Email adres te veranderen. Ik heb deze sinds 1996, 22 jaar.
Tidak Ada

Golden Member

Deze advertentie op V&A stinkt ook naar spam of erger:

Aangeboden: Looking for an IOT Solution? Want to connect your embedded device to cloud and remote access?

Geplaatst door bachu
Datum vrijdag 07-12-2018 15:49
Prijs PNOTK

Hello CircuitsOnline Reader,
I am freelancer Embedded software designer, and would like to offer any iot solution you might need for your embedded project or need support in DIY project. Let me know. My core expertise is Embedded C, C/C++, NodeJS and cloud based exposure using GCP/AWS etc.

Do you desire to:
1. Send data to cloud directly from your embedded device?
2. Remotely access your embedded device?
3. Want to achieve LowPower mode of operation?
4. Looking for a combo solution by communicating with mutiple embedded devices using BLE and then uploading data to cloud using wifi?

All this really simpler than you think. With the invention of PSOC and cloud based open source sdk's. The world has opened a ocean of oppurtunities. Add cool features to your products including voice based selection and feedback, collect statistics and etc., using cloud solutions.

Want to know more about connecting embedded devices to cloud, drop me an email.

- Bachu V
Reageer via e-mail
[edit]
Zou het mogelijk zijn dat (nog) niet geregistreerde en kort geregistreerde adverteerders meer info moeten publiceren (e-mail en land van herkomst)l
In ieder geval zo dat de mods het kunnen controleren
Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----------------------> TUBECOLLECTORSASSOCIATION@yahoogroups.com
Jochem

Golden Member

Op 7 december 2018 16:50:16 schreef rew:
code:
Hallo meneer <REW>,

Ik heb hem zojuist ook ontvangen.
Althans, de mijne begint met 'Dear Jochem', en ze hebben China achter de bedrijfsnaam weggehaald. Ook wordt er niet meer gerefereerd aan een topic op Circuits Online. Ik kan nu alleen nog aan het gebruikte email-adres zien dat het via CO komt, omdat ik daar een apart adres voor gebruik.

Het IP van de afzender is 116.77.239.141. Het hoeft natuurlijk helemaal niet zo te zijn dat er een CO-gebruiker onder dat IP ingelogd is geweest, maar het KAN wel. Kan een mod zoeken op IP bij gebruiker? In dat geval weet je wat meer over de herkomst, en kan uiteraard de gebruiker een ban en een IP-ban krijgen.

[Bericht gewijzigd door Jochem op 13 december 2018 15:01:38 (22%)]