Spam / verkoop

Sine

Moderator

Op 24 juli 2019 12:03:42 schreef flipflop:
Ik vind dit wel wat verder gaan dan "spam" eigenlijk. Dit zijn gewoon criminelen.

Ooh, dat soort dingen komt met enige regelmaat voorbij.

[Bericht gewijzigd door Sine op 24 juli 2019 12:16:20 (62%)]

Angaben sind wie immer ohne Gewähr.

Ergens een computer in een corrupt land, politie, terugspammen, bespaar je de moeite, ga je echt niks aan veranderen zolang de lokale instanties daar niet meewerken

maartenbakker

Golden Member

Mogelijk Kameroen, maar met ook een Amerikaans telefoonnummer als dat niet vals is.

"The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
pa3gws

Golden Member

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.
Jochem

Golden Member

Begint met meneer Jeever (Jos Verstraten) wel een beetje irritant te worden als ik eerlijk moet zijn. Steeds heeft hij op z'n blog een stukje Chinese elektronica dat hij reviewt. Tot zover zijn eigen zaak. Maar vervolgens komt hij hier op V&A het betreffende apparaat weer verkopen. En waar hij er eerder steeds links naar zijn site bij zette is hij daar kennelijk al wel op aangesproken, maar vind hij het wel nodig daar in de advertentie nog even zijn zegje over te doen.

Dat lijkt me dan los van de verkoopprijs al een commerciëel motief (hij probeert geld met de site te verdienen, want affiliate links). Maar dan komt het er ook nog eens bij dat hij dat ding wat hij voor €16,12 op banggood bestelt* hier op V&A voor €22,50 probeert door te verkopen. Dus er is ook al geen sprake van dat hij ons als CO-gebruikers matst ofzo. Zelfs als je hem snel vanuit het UK-warehouse laat komen is het nog steeds ruim €2 goedkoper dan het tweedehandsje van Jos.

Van mij mag hij z'n handeltje lekker op marktplaats houden.

*of misschien wel gratis krijgt in ruil voor de review??

Heb geduld: alle dingen zijn moeilijk voordat ze gemakkelijk worden.

Begint met meneer Jeever (Jos Verstraten) wel een beetje irritant te worden als ik eerlijk moet zijn.

Dat gevoel deel ik met je. Van mij mag hij idd z'n meuk via MP & eigen website slijten.

It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.
Sine

Moderator

Ik deel jullie frustratie.

Ik heb ze voor nu even gedumpt, even zien hoe we hier verder mee omgaan.

Angaben sind wie immer ohne Gewähr.
maartenbakker

Golden Member

Hij zal inmiddels wel ruimschoots gepensioneerd zijn, dan is het ook een stukje hobby. Maar hij brengt het inderdaad niet zo handig. Macht der gewoonte van een verstokte freelancer? Dat weet ik niet precies trouwens. Vroeger schreef hij ook wel voor de Muiderkring als ik me niet vergis.

Misschien kunnen jullie een advertentiedeal maken? Zal wel niet veel moeten kosten vrees ik....

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op 15 augustus 2019 23:04:16 (15%)]

"The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Jochem

Golden Member

Tuurlijk, het zal een kleinigheid zijn wat hij ermee verdient. Maar herhaaldelijk handel aanbieden voor om en nabij de nieuwprijs past gewoon niet binnen de doelstelling en de regels van V&A.

Hoewel ik absoluut niet van plan ben terecht te komen in een oeverloze discussie, wil ik tóch eenmalig reageren op de bijdragen van Jochem, Roland van Leusden, Sine en maartenbakker over het onderwerp 'Advertenties van Jos Verstraten op CO'. Dat wil ik, omdat er nogal denigrerend wordt geschreven over wat ik doe en er daardoor een vertekend beeld over mij en mijn activiteiten kan ontstaan.

PUNT 1
Ik ben inderdaad 'ruimschoots gepensioneerd' (maartenbakker) en vul mijn dagen onder andere met goedkope Chinese apparaatjes te kopen, deze te testen en deze tests te publiceren op mijn blog. Vind ik leuk en blijkbaar doe ik daar een heleboel elektronica hobbyisten een plezier mee. Ik probeer nadien de geteste apparaatjes met zo weinig mogelijk verlies weer te verkopen. Een voorbeeld: de gisteren door Sine verwijderde advertentie over de Daniu TC1 multi-function tester. Gekocht op 21-05-2019 bij Banggood voor € 21,13, nu aangeboden voor € 22,50 minus € 6,50 verzending is gelijk aan € 16,00. 'Mijn handeltje', Jochem? Wel even serieus blijven, graag!

PUNT 2
Er wordt de indruk gewekt dat mijn blog commercieel is omdat er op iedere pagina één affiliate-advertentie staat en dat nog wel op de commercieel meest ongunstige plaats. Iedereen die iets afweet van het affiliate-gebeuren weet dat dit onzin is. Mijn twee affiliate-overeenkomsten met Bol.com en Banggood.com hebben dit jaar, om precies te zijn, € 106,38 en US$ 241.47 opgeleverd. 'Hij probeert geld met de site te verdienen, want affiliate links', Jochem? Alweer, graag even serieus blijven!

PUNT 3
Ik wil links naar de test van een product bij de advertentie, omdat ik wil dat kandidaat kopers precies kunnen lezen wat zij voor het geld ontvangen. Mijn test van de Daniu TC1 was bijvoorbeeld niet heel positief en het zou mij niet lekker zitten als ik zo'n product zou aanbieden zonder de link naar de test. Ik begrijp dan ook niet waarom de moderatoren van CO z'n link verbieden, zij zouden het op prijs moeten stellen dat ik zo eerlijk ben bij de verkoop!

PUNT 4
Het aantal CO-lezers die ik eventueel via zo'n link bij mijn advertentie naar mijn blog lok is verwaarloosbaar in het totale verkeer naar mijn blog. Daarvoor doe ik het dus niet. Op een dag dat er twee van mijn advertenties op CO stonden bleken er volgens Google 43 pageviews via circuitsonline binnen te komen en 910 via diverse Google zoekmachines (.com, .be, .nl).

PUNT 5
Ik heb in totaal dit jaar zeven van dergelijke Chinese producten via advertenties op CO aangeboden. 'meneer Jeever (Jos Verstraten) begint wel een beetje irritant te worden'. Waar hebben jullie het eigenlijk over?

Verder heb ik niets te melden, dus 'I rest my case'. Ik merk wel of mijn advertenties in de toekomst nog steeds in de ban worden gedaan of niet.

Het zit een beetje op het randje denk ik, en ik denk ook dat Co er niet zoveel belang bij heeft daar steeds discussie over te voeren. Er is elders ruimte genoeg voor iets commerciëlere zaken.

Het feit dat u uw mening zo meent te moeten verkondigen is een veel ernstiger verstoring. Ik adviseer dat opnieuw te overwegen, u maakt zich een beetje belachelijk..

Dat de marges klein/negatief zijn bij 16 euro op BG, 22.50 hier durf ik best te geloven. Maar vanuit de andere kant bezien, voor 16 heb je hem van banggood. Met gratis shipping. Waarom meer betalen? Hoe groot is de kans dat jij dat ene ding precies in de aanbieding hebt op het moment dat iemand hem net snel nodig heeft?

Als je dingen koopt om ze te reviewen en je laat je niet door de shop waar je het "koopt" sponsoren, dan kost het inderdaad geld om die dingen te kopen. Voor nul verlies proberen te verkopen is voor CO hier dus niet gunstig voor ONS. Als jij er vanuit gaat dat je de dingen die je wilt reviewen en kennelijk niet zelf nodig hebt, ook gewoon moet KOPEN dan is "verkopen voor de helft van de prijs bij BG" een manier om de kosten een beetje te drukken en is het in het belang van de COers dat jij je advertenties blijft plaatsen. Zoals het nu gaat dus niet.

Dat vind ik er over.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Jochem

Golden Member

Jos, je komt met een lap tekst waarbij PUNT 1 t/m 5 eigenlijk alleen het hele verhaal bevestigt:

Je doet iets dat je leuk vindt, en verdient daar een zakcentje mee door affiliate links. Je wil van dat zakcentje zo min mogelijk aan de producten besteden, dus die probeer je weer te verkopen. De verkoopprijs is dusdanig (€22,50), dat een CO'er beter €16,12 (incl. verzendkosten) uit kan geven bij Banggood voor een nieuw product. Het is dus alleen voor jou interessant.

Ongeveer 5% van alle bezoekers van je site komt binnen via slechts twee links die je op circuitsonline post. Jij vindt dat verwaarloosbaar. Persoonlijk vind ik dat een ZEER significant getal, zeker gezien de doelgroep. Menig marketeer zou tekenen voor een dergelijke groei.

Juist door je reactie denk ik dat je de essentie van mijn eerdere betoog mist Jos: de advertenties voegen niks toe voor ons als gebruikers van Circuits Online, maar wel voor jou. En, hoe klein de verdiensten ook zijn, je koopt het spul in voor je blog, en je verkoopt het zodat het niet uit die opbrengsten betaald hoeft te worden. Voor mij is dat "een handeltje".

Hoeben

Special Member

Het is anders wel gerommel in de marge. Niemand kan voor een paar euro per jaar handel drijven.

Het feit dat iemand zaken reviewt is zeer handig, je weet anders totaal niet of iets de moeite waard is.

Het probleem voor de reviewer is dat voor de reviews niet betaald wordt. Dat lukt tegenwoordig alleen als je dat voor de fabrikant of importeur doet met positieve reviews. En daarmee zijn die reviwes nutteloos.

Ik zie eigenlijk geen goede oplossing. Wie betaalt een goede reviewer?

Jochem

Golden Member

Ho wacht, dat het gerommel in de marge is begrijp ik. Ik gebruik niet voor niets de term 'zakcentje'. Ik gun Jos z'n blogje en ik vind het prima dat hij daar wat mee verdient! Leuk zelfs dat dat lukt. De term "handeltje" moet je dan ook niet zien als "florerende business", maar gewoon als referentie naar het in- en verkopen van dat review-spul.

Z'n advertenties passen mijns inziens gewoon niet in het V&A-beleid van CO, dat erop geënt is de hobbyist tegemoet te komen. Dus beter houdt hij dat op marktplaats.

maartenbakker

Golden Member

Op 16 augustus 2019 12:11:11 schreef Jeever:
Hoewel ik absoluut niet van plan ben terecht te komen in een oeverloze discussie, wil ik tóch eenmalig reageren op de bijdragen van Jochem, Roland van Leusden, Sine en maartenbakker over het onderwerp 'Advertenties van Jos Verstraten op CO'. Dat wil ik, omdat er nogal denigrerend wordt geschreven over wat ik doe en er daardoor een vertekend beeld over mij en mijn activiteiten kan ontstaan.

Omdat mijn naam genoemd wordt, ga ik hier graag op in. Als jij denkt dat ik denigrerend schreef, mag je dat gerust doen, daar heb je mij niet mee. Echter... In mijn ogen deed ik het tegenovergestelde, als je oudgediende bent en een hoop hebt ondernomen, heb je in mijn ogen juist een streepje voor en krijg je meer voordeel van de twijfel.

Meneer Jos weet het allemaal mooi te vertellen maar ondertussen post hij bijna nooit op CO en als hij al post is het met een verwijzing naar zijn eigen blog. Zijn 10 tallen advertenties zijn meestal duurder dan nieuw en verwijzen ook meestal naar zijn blog.
Met zijn blog verdient hij geld via links en dergelijke dus mijns inziens is Jos hier gewoon commercieel bezig.

Have you debounced your buttons today?
vergeten

Golden Member

Veel mensen doen hier allerlei dingen en reparaties! vast ook niet gratis, alleen speelt dat zich af buiten CO om!

Doorgaans schrijf ik duidelijk wat ik bedoel, en toch wordt het wel eens anders begrepen.
maartenbakker

Golden Member

En dat is prima want die vormen dan op twee manieren de community. Gewoon leuk meedoen op het forum, synergie, kennisdeling en tegelijk werken en geld verdienen en/of samenwerken buiten het forum om.

Het moet idd gezegd worden dat jeever best eens wat op het forum zou mogen schrijven en eens aan een technische discussie mee zou mogen doen. Dat zou waarschijnlijk al voor veel goodwill zorgen bij de klagers!

Een forum is immers geen eenzijdig platform waar je je dingetje over de heg flikkert, maar iets interactiefs.

Jochem

Golden Member

Heb je helemaal gelijk in. Als dit V&A'tjes van een bijdragend forumlid waren geweest, had ik echt mijn mond niet opengetrokken.

Alle posts van Jeever op dit forum zijn links naar z'n eigen blog. De posts die dat niet (meer) zijn, zijn aangepast door een moderator.

maartenbakker

Golden Member

Ik hoop dat Dhr. Verstraten nog meeleest, anders kan iemand hem die tips wellicht eens mailen? Ik heb wat andere varkentjes te wassen dus vind het zo wel weer best.

maartenbakker

Golden Member

bprosman

Golden Member

Veel mensen doen hier allerlei dingen en reparaties! vast ook niet gratis, alleen speelt dat zich af buiten CO om!

Eigen ervaring of denk je dat ?
Mijn ervaring is namelijk heel anders. Als ik ergens hulp krijg met de reparatie van iets (buizenradio bij Hugo bijvoorbeeld) is dat altijd gratis. Zelfs met "kost en inwoning" (kopje koffie, biertje), en uiteraard vind ik het dan heel normaal om de gebruikte onderdelen te betalen. Hugo krijgt de buisjes ook niet gratis. Andersom ook, als ik aanbied iets te repareren of te doen (XC9572's programmeren voor Atoms fans, sensor vervangen voor een Volkswagen ECU) doe ik dat altijd gratis. Ook als je een "antiek" onderdeeltje nodig hebt , post het op V&A en de meesten sturen het je tegen postzegelkosten toe of een heel belachelijk laag bedrag wat de kostprijs nog niet eens dekt. Commercie binnen CO is ver te zoeken.

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
Jochem

Golden Member

Misschien bedoelt vergeten juist dat als CO-members iets doen waarmee ze geld verdienen, dat niet snel met hun CO-activiteiten verweven is.

(Ik las het ook wat anders eerst.)

High met Henk

Special Member

Er zijn enkele mensen die hier inderdaad hun brood verdienen met elektronica.

Ik denk rew, fred101.
Beide dragen hier ook gratis bij met adviezen.
En geen van beide woont in een kasteel of rijdt een dikke auto.

De enige freelancer die ik ken die in een dikke auto rijdt.... Die rijdt in een dikke audi quattro die van zijn vader blijkt te zijn. :+ :+

to all newbies: RTFM/D of google eens (p.s. RTFM/D = Read the f*cking manual/datasheet).