Tips voor beginner??????

Hoi, ik ben echt een newbee in elektronica, maar op school hadden we het er met natuurkunde over en ik vond het wel leuk. Ik ben gaan zoeken op internet, maar kon eigelijk nergens een leuk beginners project vinden. Heeft iemand hier nog een leuk projectje? Alvast bedankt

PS ik heb alleen wat basiskennis, dus weet bijna niets van microchips en transistors.

[Bericht gewijzigd door duncanburger op maandag 17 november 2003 21:28:39

Hugo Welther

Moderator

Welkom op de site.
Voor al je vragen kan je hier terecht, en bedenk: domme vragen bestaan niet, wel domme antwoorden.

Misschien heb je hier wat aan? http://home.planet.nl/~heuve345/nl/home.html
Staan wat simpele cursussen bij.
Begin bij het begin. Wat is gelijkspanning, wat is wiselspanning, etc, etc.

[edit] De vorige post is inderdaad een leuk beginners projectje.

Het enige dat tussen jou en je doel staat is alles wat jij jezelf verteld dat je het niet kan.

uhmm velleman kitjes zijn leuk om mee te beginnen. Verder heb je wat leuke project setjes. Koop die bij de electroboer en niet in een speelgoedwinkel. Bij de electroboer kunnen ze je beter vertellen wat je eraan hebt. Koop er eentje met ic's raad ik je aan.

verder kan je de schakelingetjes van deze site bouwen en langzaam aan begin je met dingen aan te passen, informatie op te zoeken en voor je het weet zit je dagelijks op CO en staat de soldeer bout 24/7 op je bureau.

Bedankt voor jullie snelle reactie, ga nu ff die site doorspitten!! :D

op schakelingen online staat er een astibile multivibrator als basis elektronica curcus best wel leuk als begin schakeling ,was eerste schakeling die ik maakte en ook deed wat ie moest ;)

elektronica , het is zoals het weer , het word zelden wat je verwacht :) plz cheak out my new site :http://www.terrorfeary.tk

Eerst en vooral welkom op CO. Op deze site staatn heel wat simpele begingerschakelingen. De leukse begingerschakeling zijn die lichteffecten. Wat je hebt gebouwd, kun je onmiddelijk zien werken

Het begong met een weerstandje, nu ben ik eraan verslaafd

Op 18 november 2003 18:32:43 schreef Jelle K:
Eerst en vooral welkom op CO. Op deze site staatn heel wat simpele begingerschakelingen. De leukse begingerschakeling zijn die lichteffecten. Wat je hebt gebouwd, kun je onmiddelijk zien werken

tip : maak ze op een testbordje , bespaard je ook veel geld , als je direct solderen gaat , en het gaat fout zit je weer naar de elektro boer te hollen

elektronica , het is zoals het weer , het word zelden wat je verwacht :) plz cheak out my new site :http://www.terrorfeary.tk

Ten eerste welkom op CO

Op 18 november 2003 21:50:32 schreef terrorfeary:

[...]

tip : maak ze op een testbordje , bespaard je ook veel geld , als je direct solderen gaat , en het gaat fout zit je weer naar de elektro boer te hollen

dit had ik ook, maar toen ik een breadbord had ging dit allemaal veel beter. Ik vind nog steeds de Astabiele multivibrator de simpelste schakeling !! Proberen dus.

Erwin

Smash head on Keyboard to continue...(spelfouten inbegrepen)

Die beradbordjes zijn echt wel handig, in het beging is het wel eventjes zoeken hoe het juits werkt, maar vanaf je dat door hebt kan je begingen

Het begong met een weerstandje, nu ben ik eraan verslaafd

Op 19 november 2003 13:56:06 schreef Jelle K:
Die beradbordjes zijn echt wel handig, in het beging is het wel eventjes zoeken hoe het juits werkt, maar vanaf je dat door hebt kan je begingen

*Breadboard
*begin
*juist
*beginnen

En in je signature staat:

In je signature staat:
Het begong, met een weerstandje, nu ben ik eraan verslaafd

*begin

Is de "g" op je toetsenbord zo eigenwijs? ;)

Bachelor of Engineering -- Microcontrollers AVR, PIC (asm, C), PC applicaties (C, C++), Webpages (HTML, CSS, PHP, SQL), Rail-infra engineer

Op 19 november 2003 19:23:05 schreef Bastiaan:

[...]

*Breadboard
*begin
*juist
*beginnen

En in je signature staat:

[...]

*begin

Is de "g" op je toetsenbord zo eigenwijs? ;)

*begon :P

mijn vorige elektriciteits leerkracht zei me dat er breadboardjes met eilandjes te krijgen ware vroeger , zijn die er nog ?

elektronica , het is zoals het weer , het word zelden wat je verwacht :) plz cheak out my new site :http://www.terrorfeary.tk

Op 19 november 2003 21:50:24 schreef terrorfeary:
mijn vorige elektriciteits leerkracht zei me dat er breadboardjes met eilandjes te krijgen ware vroeger , zijn die er nog ?

Dat heten bij mijn weten geen breadboards maar eurocards. Maar dat is om te solderen dus ik neem aan dat je dat niet bedoelt (breadboard is soldeervrij).

Op 19 november 2003 19:23:05 schreef Bastiaan:

[...]

Is de "g" op je toetsenbord zo eigenwijs? ;)

Vroeger herleesde ik mijn berichten, maar omdat ik de dag van vandaag zo weinig tijd heb, herlees ik ze amper.

I'm so sorry

Het begong met een weerstandje, nu ben ik eraan verslaafd

Op 20 november 2003 21:37:23 schreef Bliksem:

[...]

Dat heten bij mijn weten geen breadboards maar eurocards. Maar dat is om te solderen dus ik neem aan dat je dat niet bedoelt (breadboard is soldeervrij).

nopez waren testbordjes want hij had die in zijn opleiding elektronica gebruikt , maar gaatjes waren ietsjes dikke zodat er nog een hele dunne draaid bijkon , hij noemde het TL draaid d8t ik

elektronica , het is zoals het weer , het word zelden wat je verwacht :) plz cheak out my new site :http://www.terrorfeary.tk

Ik ben nog eens gaan rondsurfen en kwam op www.madlab.org . Hier staan veel kleine projectjes

Op 20 november 2003 21:44:04 schreef Jelle K:

[...]

Vroeger herleesde ik mijn berichten, maar omdat ik de dag van vandaag zo weinig tijd heb, herlees ik ze amper.

I'm so sorry

Herlas :-)

www.GoodSoft.be ==> Download gratis software of laat custom software aan gunstige prijzen ontwikkelen.

beetje onzinnig om op een oud topic een zinloze reply te posten?

Ik neem op kleine schaal reparaties van buizen-elektronica aan voor een heel aardig uurtarief. Interesse? Mail me!

Bedankt voor de taalcorrecte Ives, maar na bijna een half jaar heeft dat niet echt veel nut meer.

Bachelor of Engineering -- Microcontrollers AVR, PIC (asm, C), PC applicaties (C, C++), Webpages (HTML, CSS, PHP, SQL), Rail-infra engineer