bestellen bij farnell

Heb het van de week ook ergens langs zien komen,
Kan het alleen niet zo snel meer vinden

Printje geëtst hebben? mail me! | Even the invisible must be perfect | Ook een Meetsnoeren ophangrekje

Op 1 april 2009 20:06:22 schreef shiptronic:
1 APRIL ? :)

nee hoor :D

Online Bestellen
Online winkelen bij Farnell is snel en eenvoudig.
Het is nu ook goedkoper, omdat wij voor web orders geen €5 rekenen voor orders onder de €50!
Online bestellen is nog sneller als u alle velden in MIJN ACCOUNT invult waardoor uw
account- en adresinformatie automatisch wordt doorgestuurd naar uw order.
In dit gedeelte van de Hulppagina beschrijven we de verschillende ordertypes en hoe u elke stap moet voltooien.
.....

staat bovenaan http://be.farnell.com/jsp/bespoke/bespoke4.jsp?bespokepage=farnell/nl_…

theoretisch gezien kan je een componentje kopen van 10 cent en daarvoor moeten ze dan speciaal iemand laten komen :p

[Bericht gewijzigd door Henry S. op donderdag 2 april 2009 02:01:31 (1%)

Eerst waren het atomen, dan waren het protonen, neutronen, elektronen, nog later waren het quarks en nu blijken het snaren te zijn...

Op 1 april 2009 20:59:33 schreef eagle987:
[...]
theoretisch gezien kan je een componentje kopen van 10 cent en daarvoor moeten ze dan speciaal iemand laten komen :p

Ja, dat kan, 10x en dan kan iedereen weer €5.- neerleggen voor mensen die te lui zijn naar een elektoboer te fietsen.

Printje geëtst hebben? mail me! | Even the invisible must be perfect | Ook een Meetsnoeren ophangrekje

Volgens mij verandert er voor de meesten weinig.
Als particulier moet je vooruit betalen en bij vooruit betalen is het minimum orderbedrag 50 euro.
Alleen met een KvK-nummer kun je op rekening betalen en in dat geval is en was er geen minimum orderbedrag en nu dus ook geen kleine order toeslag van 5 euro meer.

Ik bestel wel eens via m'n werk wat onderdeeltjes mee bij een bestelling bij Farnell, maar in de praktijk alleen spul wat ergens anders niet te krijgen is. Dick Best bijv. is met het gangbare spul veel goedkoper. Zelfs Conrad is vaak goedkoper; zeker als je met IDeal betaalt en dan dus geen verzendkosten hoeft te betalen.

So far...so good...KABOEM! | Cars, motorcycles and metalworking => Visit Willy's website!

Ja dan kom je dus uit op deze pagina:
http://nl.farnell.com/jsp/bespoke/bespoke4.jsp?bespokepage=farnell/nl_…

Bovenaan staat :

Online Bestellen
Online winkelen bij Farnell is snel en eenvoudig.
Het is nu ook goedkoper, omdat wij voor web orders
geen €5 rekenen voor orders onder de €50!

En helemaal onderaan staat:

Verwerkingskosten
Er geldt geen minimum orderbedrag maar voor alle orders met
een bedrag van € 50,- of kleiner berekenen wij minimaal
€ 5,- verwerkingskosten.
Bij transacties die vooruit betaald worden geldt een minimum orderbedrag
van € 50,- excl. BTW.

Het is zeker 1 April bij Farnell... :(

[Bericht gewijzigd door Henry S. op donderdag 2 april 2009 02:02:30 (1%)

One man's junk is another man's treasure...

Hoe moet ik dat dan zien? Alleen de mensen die er een lopende rekening hebben kunnen onder de 50 euro bestellen?

So far...so good...KABOEM! | Cars, motorcycles and metalworking => Visit Willy's website!

Ze hebben het nu dus hetzelfde als de RS geregeld als ik het goed begrijp. Daar betaal je voor weborders ook geen kleine order toeslag.

Zoekt en gij zult vinden, vindt gij niet dan is het zoek

Ah, dat is nog eens makkelijk :)

Op 1 april 2009 20:59:33 schreef eagle987:
[...]
theoretisch gezien kan je een componentje kopen van 10 cent en daarvoor moeten ze dan speciaal iemand laten komen :p

Dat doen ze nu ook al af en toe.

Heb een keer een flinke bestelling gedaan, een rol bandkabel, en een hoop losse componenenten en ic's. Groot pakket kwam met UPS, een ander pakket met gls. En dezelfde dag kwam een andere UPS truck een ander pakketje brengen.

Resistance is futile (If < 1 Ohm)

Dat laatste heeft weer een andere reden, nl. diverse magazijnen in Europa. Jouw order kan dus zomaar uit 3 landen komen.

Zorg dat je NOOIT, NOOIT, NOOIT wat met Versatel Tele2 te maken krijgt!

Ik heb tijden gehad dat ik geen 5 euro voor m'n bestellingen hoefde te betalen (inderdaad elco's van 40 cent zonder verzendkosten), later gingen ze dat weer wel doen omdat ik gemiddeld te weinig bestelde (en terecht).
edit: dit ging niet om particuliere bestellingen

Ik ben benieuwd of het nu weer helemaal gratis is. Is wel altijd hun sterke punt: gratis levering de volgende werkdag. Want voor de grote orders hoef je het niet te doen, dan kun je beter bij een ander (digikey etc, of specifieke distributeurs) gaan shoppen: stuk goedkoper.

edit2:

Op 2 april 2009 00:06:58 schreef Foefjesman®:
Ja dan kom je dus uit op deze pagina:
http://nl.farnell.com/jsp/bespoke/bespoke4.jsp?bespokepage=farnell/nl_…

Bovenaan staat :
[...]

En helemaal onderaan staat:
[...]

Het is zeker 1 April bij Farnell... :(

Bovenin staat dat WEB-orders onder de 50 euro geen 5 euro verwerkingskosten meer met zich meebrengen. Onderin gaat het om alle orders (waarbij je dan kennelijk web-orders als uitsluiting moet zien).

Die 5 euro zag ik ook altijd bij het afronden van m'n bestelling verschijnen, nu niet meer, het lijkt dus waar :D

If you want to succeed, double your failure rate.

breadboard is toegekomen, ik kan dus bevestigen dat de service hetzelfde blijft (hoewel ik dat nooit in twijfel heb getrokken :))
nu kan ik ook direct m'n klok testen als m'n microcontroller op tijd binnenkomt tenminste

Eerst waren het atomen, dan waren het protonen, neutronen, elektronen, nog later waren het quarks en nu blijken het snaren te zijn...

Farnell is hardstikke duur. Bij digikey heb je het ook met 2 dagen in huis.

Tja, plus verzend/handling, die een stuk hoger ligt.

Echter bij wat grotere bestellingen geef ik je gelijk, zoals ik boven al schreef.

If you want to succeed, double your failure rate.

iedereen zegt altijd dat farnell duur is, maar m'n breadboard kost bij de elektrowinkel 22 euro, bij farnell 17 euro. M'n picprogrammer kostte er 42 euro, bij de elektrowinkel over de 50 euro
voor microcontrollers is farnell ook goedkoper (voor diegene die ik gebruik dan) en voor gewone diodes, transistoren is hij ook goedkoper
bij welke componenten is farnell dan zo duur?

Eerst waren het atomen, dan waren het protonen, neutronen, elektronen, nog later waren het quarks en nu blijken het snaren te zijn...

ik vind het ook wel mee vallen hoor. Ik denk dat ze de kwantumkorting bedoelen.

Op 2 april 2009 16:07:47 schreef eagle987:bij welke componenten is farnell dan zo duur?

Stepper controller L297 bijv.: bij Farnel iets van een tientje (ex. btw); bij Dick Best minder dan de helft (inc. btw).
Op m'n werk gebruiken we nogal wat kleine aluminium aansluitkastjes. Bij Farnell waren ze ongeveer 30 euro; bij Conrad exact dezelfde ongeveer 20 euro.
Aan de andere kant zullen er ook onderdelen zijn die bij Farnell goedkoper zijn.
Weerstanden 0,25W per 100: Bij Farnell €2,20; bij Conrad €1,80.
Het is gewoon verstandig om altijd de prijzen te vergelijken bij verschillende aanbieders. Er zitten nogal eens aanzienlijke verschillen in.

So far...so good...KABOEM! | Cars, motorcycles and metalworking => Visit Willy's website!

Als je de prijzen van je lokale elektroboer vergelijkt met Farnell, dan is Farnell doorgaans goedkoper. En ook wel logisch.

Als je Farnell vergelijkt met digikey, dan is digikey doorgaans goedkoper. Maar de handling is weer meer daar.

If you want to succeed, double your failure rate.

En kopen in de VS wordt wel heel leuk met geen verzendkosten en diverse onderdelen tot meer dan 60% goedkoper dan bij Farnell.
:)

http://nl.farnell.com/pulse-research-lab/pe53116nl/inductor-220uh/dp/1…

EUR 8,45/st

http://nl.mouser.com/Search/ProductDetail.aspx?qs=sGAEpiMZZMsg%252by3W…

EUR 3,09/st

Zelfde ding..

Bart Hiddink is Ideetron; electronics and projects, http://www.ideetron.nl. LoRaWAN Nutcase.

Prijsverschillen kan ik je er nog wel een paar van voorschotelen. Een verkoper hier vroeg waarom ik van die dure relais op de print had zitten. Nou, ik zo van: ze moeten low-profile zijn, anders past het niet. Dus een discussie waarom het dan zo duur moest zijn, want met de marge eroverheen scheelde dat maar zo een paar tientjes. Ik echt helemaal perplex: wat had ik daar opgezet dan?!

Nadat ik de boel had nagezocht, bleek dat onze inkoopafdeling het wel makkelijk vond om meteen bij farnell te bestellen als je daar alles kon vinden. Er zaten er 4 stuks per print van op:

Bij Farnell
Bij Mouser

Laten we zeggen dat er inmiddels een inkoper minder bij ons werkzaam is (uiteraard was dit niet de hoofdreden, doch tekenend voor de situatie).

Maarehm, geen verzendkosten bij Mouser zeg jij? Dat wist ik niet... :)

[Bericht gewijzigd door Jochem op vrijdag 3 april 2009 07:29:11 (95%)

If you want to succeed, double your failure rate.

Bij Mouser betaal je, bij mijn weten, nog altijd 20€ verzendingskosten voor orders tot 75€. Boven 75€ is het gratis.

Ik heb geen schrik iets nieuw te beginnen omdat de Ark is gebouwd door amateurs, de Titanic door professionals

Klopt.
Boven de EUR 75,- geen verzendkosten.

Met slim inkopen kun idd je een heleboel geld verdienen.
Soms is een vergelijkbaar type van een ander merk een stuk goedkoper en soms nog beter ook.

Maar inkopen is maar een deel van het verhaal.

Het begint al in het ontwerp.
Het opschrijven van de uitgangspunten (programma van eisen) en het vertalen van het PVE naar een werkende schakeling.
Een heleboel ontwerpers vergeten te noteren waarom ze een bepaald component hebben gekozen en welke alternatieven er zijn beoordeeld.
En waarom die het niet zijn geworden of eventueel goede vervangers zijn.

Meestal is het eindproduct van een ontwerper de trotse geboorte van je 'kindje' en het staat toch op papier?
Schema, layout, constructiedossier, alles.

Maar dan is er bijv. een component obsolete en er is geen 1:1 vervanger.
Wat moet er dan in?
Wat waren de uitgangspunten?
Welke alternatieven waren er bekeken?

Dan gaat opnieuw de teller lopen.

Bart Hiddink is Ideetron; electronics and projects, http://www.ideetron.nl. LoRaWAN Nutcase.

Op 3 april 2009 07:18:54 schreef Jochem:

Nadat ik de boel had nagezocht, bleek dat onze inkoopafdeling het wel makkelijk vond om meteen bij farnell te bestellen als je daar alles kon vinden. Er zaten er 4 stuks per print van op:

Bij Farnell
Bij Mouser

Wel een beetje "ongelukkige" vergelijking de ene is SMD de andere niet! Maar verder is het inderdaad heel lonend om te "shoppen".

Als het nu kapot is, was het eerst heel! :)

Afbeelding is alleen voor illustratieve doeleinden.
Bekijk productgegevens voor meer informatie.

Zijn beide SMD, staat ook duidelijk in de productnaam en omschrijving.

[Bericht gewijzigd door RoelA op zondag 12 april 2009 20:29:34 (39%)

Resistance is futile (If < 1 Ohm)

Is inderdaad exact hetzelfde produkt.

If you want to succeed, double your failure rate.